سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



کاربینی سمیه حلاجی فروردین 92

مقدمه:

روابط عمومی (Public Relation) و یا به اختصار PR مفهوم گسترده ای است که شاید نتوان آن را در یک جمله تعریف کرد. خلاصه ترین شکل تعریف روابط عمومی، مدیریت جریان اطلاعات دو سویه میان سازمان و افکار عمومی است. به عبارت ساده تر روابط عمومی نوعی اطلاع رسانی در مورد محصول و یا خدمات یک کسب و کار به افکار عمومی با قابلیت سنجش و ارزیابی تاثیرگذاری آن است. آنچه در روابط عمومی بسیار مهم است و می بایست مورد توجه قرار گیرد این است که، در روابط عمومی، رابطه ایجاد شده می بایست دو سویه باشد و بتوان بازخوردهای حاصل را ارزیابی و مورد سنجش قرار داد.

اهداف روابط عمومی:

روابط عمومی بخشی از یک سازمان است که وظیفه دارد افکار عمومی را در مورد صنعت سازمان خود رصد کرده و با بهره جستن از فرصت های مناسب و تعامل دائمی با رسانه ها، بر روی افکار عمومی در مورد محصولات و خدمات سازمان خود تاثیر بگذارد. از نظر جایگاه و یا چارت سازمانی، من روابط عمومی را زیر مجموعه ای از واحد بازاریابی یک سازمان می دانم. روابط عمومی ابزاری است برای خلق یک برند جدید. کاری که امروز روابط عمومی برای خلق یک برند جدید می تواند انجام دهد تبلیغات یا از انجام آن عاجز است و یا با هزینه ای به مراتب بیشتر می تواند انجام دهد. البته فراموش نکنیم که هر کدام از این دو راسلت خود را بر عهده دارند. روابط عمومی می بایست برند جدید را خلق کند و تبلیغات پس از آن به ثبات و دوام آن برند کمک خواهد کرد. با توجه به افزایش پیام های تبلیغاتی و معمولاً یکسویه بودن این پیام ها در حال حاضر، روابط عمومی با استفاده از خلق پیام های جذاب، متفاوت، باور پذیرتر برای عموم و پیام های غیر مستقیم، بسیار کارآمد تر و کم هزینه تر از تبلیغات می تواند محصول و یا خدمتی جدید را در افکار مخاطبان جا دهد.

این اینجانب واحد کاربینی خود را در واحد روابط عمومی شرکت مهندسین مشاور آمودراه که در زمینه حمل و نقل و ترافیک و معماری فعالیت می کنند را می گذرانم و گزارشی از آن را برای شما ارسال می کنم.

 1401201310470

 

هدف های روابط عمومی مهندسین مشاور آمودراه

"روابط عمومی به مانند پلی است میان یک سازمان و مخاطبان آن"

روابط عمومی این شرکت (شرکت مهندسین مشاور آمودراه) با پرداختن به موضوعات و مسائل و اخباری که در اختیار مخاطبان قرار میدهد مجموعه ای از اقدامات و کوشش های حساب شده ای را به انجام می رساند که برای برقراری ارتباط موثر و هدفمند، با گروه ها و سازمان های در ارتباط به منافع مشترکشان مربوط است.

کار با رسانه ها و مؤسسات، برقراری ارتباط با مخاطبان، ارتباط باکارکنان در زمره وظایف مسئول روابط عمومی بوده که می تواند برای ساختن روابط تفاهم آمیز با کارکنان، سرمایه گذاران، پیمانکاران طرف قرارداد و . . . مؤثر باشد.

کارکنان روابط عمومی این شرکت به خوبی می دانند چطور به شکلی شفاف بنویسند، صحبت کنند و با تجزیه و تحلیل امور شرکت خود، به رفع و رجوع مسائل بپردازند و از آنجائیکه مدیران و کارشناسان زمان کافی برای رسیدگی به سیل اطلاعاتی که هر روزه به سازمان سرازیر می شوند را ندارند و البته تمام این اطلاعات نیز به کار آنها نمی آید در این زمینه دسته بندی این اطلاعات، به روز آوری آنها و شناخت ارتباط آنها با سمت های متفاوت نه تنها در صرفه جویی در زمان آنها کمک فراوانی می کند بلکه باعث جلوگیری از پراکندگی و سر در گمی واحدهای مختلف سازمان می شود که مسئول روابط عمومی با پشتکار به حل این مسائل می پردازد.

نويسنده : سمیه حلاجی

این کاربر 2 مطلب منتشر شده دارد.

نظرات  

 
#1 رجب علی سالاریان 1392-03-09 11:39
کپی است.
 

به منظور درج نظر برای این مطلب، با نام کاربری و رمز عبور خود، وارد سایت شوید.