جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



موضوع: تیک های عصبی نشانه چیست؟

تیک های عصبی نشانه چیست؟ 9 سال 6 ماه ago #102681


اصولا تیک‌های عصبی با استرس و عوامل فشارآفرین آغاز می‌شود. با این حال، کمبود بعضی یون‌ها مانند منیزیم در به وجود آمدن تیک‌ها نقش دارد و برای پیشگیری از تیک‌های عصبی از املاح معدنی باید استفاده کرد.
بر اساس گفته‌ای یک روانشناس، تیک های عصبی که عمدتاً ریشه‌های روانپزشکی دارند، ناشی از کمبود برخی یون‌ها و املاح معدنی در بدنند.

دکترحسین ابراهیمی مقدم، گفت: تیک‌های عصبی جزء اختلالاتی هستند که عمدتا ریشه روانپزشکی دارند. ساده‌ترین تیک‌ها، تیک‌های چشمی (معمولا پلک فرد می‌پرد) و همچنین تیک‌های آوایی هستند که صوتی یا به صورت صاف کردن صدا نشان داده می‌شود.

دسته دیگر تیک‌ها در عضلات بدن نمایان می‌شود که شکستن قلنج به طور مرتب و یا انداختن شانه‌ها به طور مرتب از تیک‌های عضلات بدن است. برخی از تیک‌ها نیز ترکیبی از یک یا چند تیک است. اصولا تیک‌های عصبی با استرس و عوامل فشارآفرین آغاز می‌شود.
با این حال، کمبود بعضی یون‌ها مانند منیزیم در به وجود آمدن تیک‌ها نقش دارد و برای پیشگیری از تیک‌های عصبی از املاح معدنی باید استفاده کرد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: سليمان شادلو*

تیک های عصبی نشانه چیست؟ 9 سال 6 ماه ago #103143


املاح معدني ترکيبي از شبه فلزاتی مانند ، کلر ، کربن ، هيدروژن ، گوگرد ، ازت ، فسفر ، فلوئور ، برم ، ارسنيک و فلزات مختلف مثل ، سديم ، پتاسيم ، منيزيم ، آهن ، روي ، مس ، نيکل ، کوبالت ، منگنز ، آلومينيوم ، سرب و غيره ميباشد .
اين املاح در بدن انسان قابل هضم و جذب ميباشد و قسمت اعظم رشد و نمو بدن و فعل و انفعالات شيميائي و فيزيولوژي بوجود آنها بستگي دارد . لذا اين مواد براي سلامت بدن در نزد بچه ها و بزرگسالان از هر نظر ضروري است . چون اندامهاي بدن انسان قادر به ساختن اين اجسام نيستند و مايحتاج بدن نسبت به اين مواد از راه خوراکي تامين ميگردد بنا بر اين اگر رژيم غذائي از اين حيث فقير باشد گرفتاريها زيادي رادر بدن بوجود مياورد .
روي اين اصل اگر مدتي طولاني غذاهاي فاقد اين مواد به بدن برسد کمبود آنها موجب اختلالات و سر چشمه امراض مهمي خواهد بود .
چه ديده شده است نزد کسانيکه مدتها از غذاهاي تازه بخصوص سبزيجات و ميوه جات محروم بوده اند اين قبيل ناراحتيها بيشتر ديده شده است و تاريخچه آشنائي بشر بااثرات حياتي اين مواد مبني بر همين مشاهدات بوده است.

میلاد
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: محمد مؤذّنی چیمه