یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403

 



موضوع: زندگي نامه و وصيت نامه شهيد علي هاشمي (شهيد هور)

زندگي نامه و وصيت نامه شهيد علي هاشمي (شهيد هور) 9 سال 4 ماه ago #108772


در سال۱۳۴۰ کودکی در شهر اهواز چشم به جهان گشود .نامش را علی نهادند.کودکی او مصادف با دوران ستمشاهی بود و علی هاشمی از همان زمان با افکارسبز و روشن اسلام پیوندی عاشقانه یافت.


وی ارطباط تنگاتنگ خویش را با کوثر زلال وحی حفظ نمود و تفسیر قران و درس اخلاق را از برنامههای مهم خویش قرار داده و با علاقه ای که به نماز داشت مرید و موذن مسجد شد.

هاشمی پس از پیروزی انقلاب با تکیه بر لطف خدا و مطالعات عمیق و آگاهی دینی خود در بحث های گروهک های مختلف شرکت کرده و با بحث های منطقی آنان را به تسلیم در برابر اسلام وا میداشت.

وی از همان زمان عاشق و دلباخته امام(ره) و پیشتاز مبارزه بود و به همین دلیل به قصد خدمت به اسلام و انقلاب از تحصیل در رشته دندانپزشکی منصرف و وارد کمیته انقلاب شد و سپس به همراه حسین علم الهدی و دیگران جهت تشکیل بسیج و سپاه بومی منطقه تلاش های بسیاری نمود.

حضور در جنگ مرحله پر تلاطمی از زندگی حاج علی در دنیای خاکی بود.اوج ایثار و رشادت او در شناسایی هایش نمایان بود.آنچنان که تمام طرح های عملیاتی اش را با تعداد اندک نیرو با موفقیت به انجام میرساند.

با گسترش محورهای عملیاتی حاج علی تیپ ۳۷نور را در محور حمیدیه تشکیل داد و پس از عملیات بیت القدس توانست سپاه بستان و هویزه را تشکیل بدهد.

ایجاد اسگاههای مرزی و مسئولیت پدافندی کل منطقه از فعالیت های دیگر او بود.

وی پس از تشکیل قرارگاه سری «نصرت»و ارائه طرح کلی عملیات خیبر و بدر مسئولیت سپاه ششم امام صادق(ع) را عهده دار شد که حاصل آن سازماندهی ۱۳ یگان رزمی و پشتیبانی در استان خوزستان بود و شاید به همین دلیل او را سردار هور نامیده اند.

سرانجام قرارگاه نصرت در محاصره ی دشمن قرار گرفت و از ۱۵ نفر نیروی باقی مانده ی این قرار گاه ۲نفر اسیر و ۴نفر مفقودالاثر و بقیه هم یا به ایران بازگشتند یا به شهادت رسیدند که شهید هاشمی جزو چهار نفر مفقودالاثر بود.بعدها مشخص شد علی هاشمی چهره محبوب و خندان عرصه های عشق و ایمان سرانجام به آسمان پیوسته و نامش ستاره درخشانی بر تاریخ ملت ایران گشته.


قسمتی از وصیت نامه شهید:

((ما این لباس سبز را برای پایبندی انقلاب پوشیده ایم و باید با خونمان سرخ گردد.))
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: محمد مؤذّنی چیمه