یکشنبه, 16 ارديبهشت 1403

 



موضوع: فواید آموزش جامعه شناسی

فواید آموزش جامعه شناسی 10 سال 11 ماه ago #10817

1-فواید آموزش جامعه شناسی ؟ از جمله فواید جامعه شناسی آن است که بینش ژرف و آرام و صبور و گاه اصلاح گر و پیشتاز در خصوص مسایل انسانی فراهم سازد.فکر آدمی همواره در جستجو است او دوست دارد تا هر چه بیشتر بداند از وقایع و پدیده های پیرامون زندگی گرفته تا اسرار و قانون های نظام آفرینش.با چنین آگاهی است که آدمی میتواند بسیاری از معما ها و پاسخ های خود را کشف و زندگی بهتر و جاودانه تری را برای خود تضمین کند.
2- تخصص گرایی در علم جامعه شناسی؟ یافتن پاسخی روشن و مطمئن برای هر کدام از پرسشهای جامعه شناسی ، خلاقیت خاصی را ایجاد می کند که به آن تخصص گرائی در جامعه شناسی می گویند که از جمله اینگونه جامعه شناسی تخصصی عبارتند از : جامعه شناسی خانواده ، اقتصاد ، صنعتی ، دین و مذهب .
3- پایگاه انسان در جامعه و فرهنگ ؟ سرشت و فطرت انسانی با زندگی اجتماعی و خلقت جامعه همراه بوده و می باشد . بدین معنی که بشر بدون زندگی جمعی نمی تواند نیازهای زیستی ، روانی و غیره خود را تامین کند . در نتیجه آسیب پذیرفته و از بین می رود . رفتار فرهنگی انسان زمانی بوجود می آید که با همنوع خود ارتباط متقابل داشته باشد و استعدادها ، توانائی ها و خصلتهای فرهنگی خود را در حوزه های گوناگون مانند زبان تولید و تهیه و نگهداری ، تشکیل و تنظیم خانواده و غیره را ظهور دهد .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: ابراهیم عزیزیان فام