خوش آمديد,
مهمان
|
|
چکیده
امروزه بسیاری از شرکتها علاوه بر تبلیغات سنتی به تبلیغات آنلاین برای محصولات خود روی آوردهاند. یکی از مهمترین مسائلی که آنها در این جهت با آن مواجه میباشند انتخاب وب سایتی مناسب برای انجام تبلیغات خود میباشد. یکی از روشهای مناسب در این راستا استفاده از روش AHP برای انتخاب بهترین تصمیم در بین تصمیمات مناسب میباشد. در این مقاله ابتدا به برخی از معیارهای مناسب برای تصمیمگیری برای انتخاب وب سایت مناسب برای تبلیغات پرداختهایم و سپس به معرفی برخی سایتهای مناسب در این جهت پرداختهایم. واژگان کلیدی: تبلیغات آنلاین، روش تحلیل سلسله مراتبی، معیارهای تصمیمگیری، وبسایتهای آنلاین مقدمه صنعت اینترنت(نت)در حال تجربه کردن یک رشد غیرمعمولی است.اینترنت یا به طور خاص تر شبکه با گسترهی جهانی(وب)به نظر میرسد که یک وسیلهی ایدهآل برای بنگاههای تجاری باشد که تلاش میکنند که خودشان و کالاهایشان را ارتقا دهند .[۱]تجار و رؤسای محلی شروع به فهمیدن ارزش وب،هم برای ارتباطات و ابزارهای بازاریابی محلی و هم جهانی میکنند[۲]. گزارش تبلیغاتی اینترنت ِ Meeker،[۳]اظهار می کند که مطالعهی او نشان میدهد که نت ابزاری با سریعترین رشد در طول تاریخ است. گزارشی به وسیلهی گروه کلسی و کانستنت تدوین شده که “انگیزندهی تجارت مح�'لی”نامیده شده،نشان میدهد که وب ازپست مستقیم به عنوان یک ابزارتبلیغات و ارتقا تجارت پیشی گرفته و در حال نزدیک شدن به کاربرد روزنامه است[۴].بر طبق Forrester Resesrch،پرداخت جهانی برای تبلیغات آنلاین به سی و سه میلیارد دلار آمریکا تا پایان سال ۲۰۰۴ خواهد رسید،که یک سومش خارج از آمریکا خرج خواهد شد.بهعلاوه این گزارش اشاره میکند که،در اروپا،پرداخت تبلیغات آنلاین به ۵/۵ میلیارد دلار آمریکا تا پایان سال ۲۰۰۴ خواهد رسید،که نمایانگر ۱/۵ درصد هزینهی تبلیغات اروپا است.این ناحیهی آسیایی ۳/۳ دلار آمریکای اضافی پرداخت خواهد کرد که معادل ۹/۵ درصد پرداخت تبلیغات سن�'تی در آن ناحیه است[۵]. بازار آسیایی برای تبلیغات آنلاین، مخصوصاً در چین،برای تعداد زیادی از شرکتهای آمریکایی بسیار جالب توج�'ه است[۶]. بر طبق شرکت مشاورهی استرالیایی ،www.consult،هزینهی تبلیغات آنلاین درچین،هنگ کنگ و تایوان،برابر۶ میلیون دلار آمریکا است،یا یازده درصد هزینهی کل تبلیغات آنلاین در آسیا به غیر از ژاپن است.هزینهی تبلیغات اینترنتی انتظار میرود که امسال به ۲۶میلیون دلار آمریکا در قسمت وسیعترچین افزایش یابد. Forrester Resesrch پیشبینی کرد که ۱۶ میلیون دلار آمریکا که امسال برای تبلیغات آنلاین درچین پرداخت خواهد شد،که به ۴۴۰ میلیون دلارآمریکا تا پایان سال ۲۰۰۴ افزایش خواهد یافت. به وضوح،در بسیاری از شرکتها،قسمت عظیمی از بودجهی بازاریابی،صرف ارضا کردن محبوبیت در حال افزایش ِهدفِ بازاریابی آنلاین خواهد شد.تصمیمات به منظور قرار دادن تبلیغات آنلاین بر روی وبسایتها به طور فزایندهای اهمیت بیشتری یافتهاست.اخیراً نه یک روش منفرد برای ارزیابی یا اولویتبندی وب سایتها برای بازاریابی آنلاین وجود دارد،و نه کار قبلی هدایت شدهای برای استفاده از فرآیند سلسله مراتب تحلیلی(AHP)،در انتخاب وبسایت وجود دارد.با ظهور نت به عنوان یک ابزار تبلیغات،انتخاب بهترین وبسایت برای تبلیغات،به یک نیاز اساسی تبلیغ کنندههای بازاریابی تبدیل شدهاست.در عین حال،چیز کمی در مورد انتخاب وبسایت برای تبلیغات آنلاین شناخته شدهاست |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|