سه شنبه, 25 ارديبهشت 1403

 



موضوع: انتخاب وب سایت مناسب برای تبلیغات آنلاین

انتخاب وب سایت مناسب برای تبلیغات آنلاین 11 سال 1 ماه ago #1528

چکیده

امروزه بسیاری از شرکتها علاوه بر تبلیغات سنتی به تبلیغات آنلاین برای محصولات خود روی آورده‌اند. یکی از مهمترین مسائلی که آنها در این جهت با آن مواجه می‌باشند انتخاب وب سایتی مناسب برای انجام تبلیغات خود می‌باشد. یکی از روش‌های مناسب در این راستا استفاده از روش AHP برای انتخاب بهترین تصمیم در بین تصمیمات مناسب می‌باشد. در این مقاله ابتدا به برخی از معیارهای مناسب برای تصمیم‌گیری برای انتخاب وب سایت مناسب برای تبلیغات پرداخته‌ایم و سپس به معرفی برخی سایتهای مناسب در این جهت پرداخته‌ایم.

واژگان کلیدی: تبلیغات آنلاین، روش تحلیل سلسله مراتبی، معیارهای تصمیم‌گیری، وب‌سایتهای آنلاین



مقدمه

صنعت اینترنت(نت)در حال تجربه کردن یک رشد غیرمعمولی است.اینترنت یا به طور خاص تر شبکه با ­گستره­ی جهانی(وب)به نظر می­رسد که یک وسیله­ی ایده­آل برای بنگاه­های تجاری باشد که تلاش می­کنند که خودشان و کالاهایشان را ارتقا دهند .[۱]تجار و رؤسای محلی شروع به فهمیدن ارزش وب،هم برای ارتباطات و ابزارهای بازاریابی محلی و هم جهانی می­کنند[۲]. گزارش تبلیغاتی اینترنت ِ Meeker،[۳]اظهار می کند که مطالعه­ی او نشان می­دهد که نت ابزاری با سریع­ترین رشد در طول تاریخ است.

گزارشی به وسیله­ی گروه کلسی و کانستنت تدوین شده که “انگیزنده­ی تجارت مح�'لی”نامیده شده،نشان می­دهد که وب ازپست مستقیم به عنوان یک ابزارتبلیغات و ارتقا تجارت پیشی گرفته و در حال نزدیک شدن به کاربرد روزنامه است[۴].بر طبق Forrester Resesrch،پرداخت جهانی برای تبلیغات آنلاین به سی و سه میلیارد دلار آمریکا تا پایان سال ۲۰۰۴ خواهد رسید،که یک سومش خارج از آمریکا خرج خواهد شد.به­علاوه این گزارش اشاره می­کند که،در اروپا،پرداخت تبلیغات آنلاین به ۵/۵ میلیارد دلار آمریکا تا پایان سال ۲۰۰۴ خواهد رسید،که نمایانگر ۱/۵ درصد هزینه­ی تبلیغات اروپا است.این ناحیه­ی آسیایی ۳/۳ دلار آمریکای اضافی پرداخت خواهد کرد که معادل ۹/۵ درصد پرداخت تبلیغات سن�'تی در آن ناحیه است[۵]. بازار آسیایی برای تبلیغات آنلاین، مخصوصاً در چین،برای تعداد زیادی از شرکت­های آمریکایی بسیار جالب توج�'ه است[۶].

بر طبق شرکت مشاوره­ی استرالیایی ،www.consult،هزینه­ی تبلیغات آنلاین درچین،هنگ کنگ و تایوان،برابر۶ میلیون دلار آمریکا است،یا یازده درصد هزینه­ی کل تبلیغات آنلاین در آسیا به غیر از ژاپن است.هزینه­ی تبلیغات اینترنتی انتظار می­رود که امسال به ۲۶میلیون دلار آمریکا در قسمت وسیع­ترچین افزایش یابد. Forrester Resesrch پیش­بینی کرد که ۱۶ میلیون دلار آمریکا که امسال برای تبلیغات آنلاین درچین پرداخت خواهد شد،که به ۴۴۰ میلیون دلارآمریکا تا پایان سال ۲۰۰۴ افزایش خواهد یافت.

به وضوح،در بسیاری از شرکت­ها،قسمت عظیمی از بودجه­ی بازاریابی،صرف ارضا کردن محبوبیت در حال افزایش ِهدفِ بازاریابی آنلاین خواهد شد.تصمیمات به منظور قرار دادن تبلیغات آنلاین بر روی وب­سایت­ها به طور فزاینده­ای اهمیت بیشتری یافته­است.اخیراً نه یک روش منفرد برای ارزیابی یا اولویت­بندی وب سایت­ها برای بازاریابی آنلاین وجود دارد،و نه کار قبلی هدایت شده­ای برای استفاده از فرآیند سلسله مراتب تحلیلی(AHP)،در انتخاب وب­سایت وجود دارد.با ظهور نت به عنوان یک ابزار تبلیغات،انتخاب بهترین وب­سایت برای تبلیغات،به یک نیاز اساسی تبلیغ­ کننده­های بازاریابی تبدیل شده‌است.در عین حال،چیز کمی در مورد انتخاب وب­سایت برای تبلیغات آنلاین شناخته شده­است
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.