سه شنبه, 25 ارديبهشت 1403

 



موضوع: هشت راه برای احیای روابط عمومی در سال 2013

هشت راه برای احیای روابط عمومی در سال 2013 11 سال 1 ماه ago #1491

سال 2012 با همان سرعتی که سال جدید آغاز شده است، آمد و رفت. حال زمان آن فرارسیده که سازمان ها، موسسات و شرکت های روابط عمومی خود را با تفکر جدید و نوآوری، احیا کنند. با تاملی در سال 2012، تعداد زیادی مطالعات موردی وجود دارد ولی در عین حال اشتباهات زیادی هم اتفاق افتاده به ویژه در فضای رسانه اجتماعی.

چیزی که در صنعت ما الهام بخش است این است که اشتباهات و درس ها تنها چالش هایی برای غلبه بر یادگیری از آن هاست. احیای واقعی از نگاه کاملا نو و متفاوت به روشی است که کارها را انجام می دهیم. چسبیدن به ایده ها و روش هایی که کارا بودند و دور انداختن روش های ناکارآمد، بخشی از فرآیند تکرارشونده ماست به ویژه در دنیای دیجیتال. نوآوری واقعی زمانی اتفاق می افتد که عینک رنگی را برداریم و عملکرد خود را از چشمان جدیدی ببینیم.

در این جا هشت راهنمایی برای امتحان در سال 2013 وجود دارد:

1- گروه خود را احیا کنید- در حالی که ممکن است راهبرد سالانه خود را در اواخر سال طرح ریزی کرده باشید، به یاد داشته باشید که اعضای تیم شما به احیا شدن نیاز دارند چون ما در صنعتی با تنش بالا اشتغال داریم. مطمئن شوید که اعضای گروه شما هر ماهه یک برنامه استراحت یا تفریح دارند. مثلا ماساژ گردن و شانه، پذیرایی رایگان با کیک مافین، بازی بولینگ یا رفتن به پیک نیک و آشنایی با هم. کارهایی انجام دهید که گروه شما به آن علاقمندند. به خاطر داشته باشید که افراد، بیشتر زمان خود را به کار می پردازند و هر از گاهی شایسته داشتن کمی تفریح هستند. این زمان ها باعث ارتباط افراد شده و همچنین تا حدی استرس را کاهش می دهد.



2- نگاهی دوباره به کمپین های خود داشته باشید- ممکن است برای مدتی روی یک کمپین کار کنید یا در صنعت یکسانی کارکنید، اجازه ندهید این ها به شما آرامش کاذب بدهند. کار هر موکلی را می توان با نگاهی دوباره به راهکارهایش انجام داد وگرنه با رکود و ایستایی کمپین مواجه خواهید شد. با برداشتن گامی به عقب و مرور اهداف نهایی، مخاطبان و روش ها، شروع کنید. مروز کنید که از چه راه دوری آمده اید و سپس در استراتژی و تاکتیک های خود بازنگری کنید. زمانی که این کار را انجام می دهید افکار منفی را از خود دور کنید (افکاری که هر ایده جدیدی که در لحظه عملی به نظر نمی رسند را رد می کنند). اجازه بدهید ایده های ابتکاری جریان یابند. قبل از اینکه پنج صفحه از ایده جدیدتان را بنویسید متوقف نشوید. خودتان را به جای موکلانتان بگذارید. از چشمان آن ها به کمپین های خود بنگرید.


3- هیچ چیز مانند روابط عمومی سنتی نیست- روابط عمومی که همراه آن مجموعه ای از اصول مورد اعتماد را در طول زمان آموخته ایم. برخی می گویند که آن ها قدیمی اند و مایلند که آن ها را منسوخ شده قلمداد کنند. اما، قدیمی به این معنی نیست که به کار نمی آیند. بعضی از قدیمی ترین اصول کارآمد، هنوز هم حتی در دنیای دیجیتال صحیح می باشند. اگرچه به عنوان متخصصان روابط عمومی، لازم است مطمئن شویم که همپای موکلان خود هستیم و به این منظور باید دیدگاهی خارج از راه های معمولی انجام کارها داشته باشیم. به کمپین های خود از عدسی دانش، تجربه و عملکرد خودتان نگاه کنید، اما فکرتان را به روی ایده های نو و احتمالات باز کنید.



4- گواهی دیجیتال بگیرید- اگر هنوز به علوم دیجیتال آگاهی ندارید، هم اکنون ثبت نام کنید و آموزش ببینید. جستجو، SEO و رسانه اجتماعی حیاتی هستند و باید در هر کاری که انجام می دهید یکپارچه شوند. به عنوان یک متخصص روابط عمومی باید دنیای دیجیتال و این که چطور کار می کند را درک کنید. این کاری است که در سال 2013 باید انجام دهید.



5- به همکاری فکر کنید- بسیاری از ما در سیلوهای روابط عمومی خودمان کار می کنیم و بین کار خود و سایر تاکتیک های بازاریابی جدایی ایجاد می کنیم. مدت هاست که زمان این نوع رویکردها سپری شده است، یکپارچگی همه چیز است اما از آن مهم تر درک سایر اصول است. اگر درک کنید که شرکت تبلیغاتی، یا تیم دیجیتال یا ترویج چگونه کار می کند، دانش بهتری از چگونگی همکاری نزدیکتر با آن ها به منظور انتفاع موکلان خود خواهید داشت. گفته شدن این که همکاری از یکپارچگی بیشتر است یک رویکرد است. این به معنی به اشتراک گذاشتن افکار و ایده ها با دیگران است. درست مانند شما دانش های زیادی در سایر متخصصان است که از همفکری برای رسیدن به راه حل های بهتر برای موکلان و حرفه خود ابایی ندارند. همچنین همکاری به معنی صادق و روراست بودن با موکل تان و کار کردن با یکدیگر برای انجام بهتر کارها نسبت به سال قبل است.


6- زندگی برای موکلان ناسپاس بسیار کوتاه است- ممکن است موکلان زهرآگین داشته باشید ولی به دلایل مالی، کار کردن برای آنها را توجیه می کنید. عمیق تر کاوش کنید ممکن است به این نتیجه برسید که آن ها برای کسب و کار شما سرطان هستند. آن ها ممکن است باعث بدبختی یا از دست رفتن ارزش ها و پایین آمدن روحیه تیمی شوند. اگر این چنین است، زمان آن فرا رسیده که گفتگویی مستقیم و صادقانه با موکل خود داشته باشید. اگر تمایلی به تغییر یا دیدن ارزش واقعی کاری که برای آن ها انجام می دهید نداشته باشند، ممکن است زمان آن باشد که به آن ها خداحافظ بگویید.



7- برنامه ریزی شغلی- به خاطر داشته باشید که بیشتر مردم در این زمان به زندگی خود نگاه می کنند و از خود می پرسند که آیا در مسیر درست هستند. این طبیعی است، سال نو است و زمان اولویت بندی های جدید. به عنوان یک بنگاه یا رهبر تیم، باید خود را با نیازها و اهداف سال کارکنان خود وفق دهید. با اعضای تیم بنشینید و از آن ها بخواهید که اهداف و دیدگاه های خود را در سال 2013 با شما در میان بگذارند. روی برنامه کاری که با اهداف آن ها و سازمان تان همخوانی دارد کار کنید. سپس تصمیم بگیرید این وعده ها را عملی کنید.



8- مسئولیت پذیر و متعهد باشید- سال جدید فرصت شگفت انگیزی برای جدی گرفتن حرفه و دیدگاه کسب و کار شما را فراهم می کند. ما در صنعتی هستیم که از موفقیت برندها، شرکت ها و مردم، جدایی ناپذیر است. ما فرصت فوق العاده ای داریم تا بخشی از این موفقیت باشیم که به همراه خود فرصت کاری، رشد اقتصادی و جایزه مالی خواهد داشت. هر نوعی ترسی را کنار بگذارید. از دستاوردهای خود و کسب و کارتان و صنعت مان به خود ببالید. تعهد کنید که بهترین متخصص روابط عمومی بشوید.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.