چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1403

 



موضوع: آيا افراد شاد کمتر دچار سرماخوردگي مي شوند؟

آيا افراد شاد کمتر دچار سرماخوردگي مي شوند؟ 11 سال 1 ماه ago #1347

:cheer:
طي يک بررسي معلوم شد افرادي که خوشحال و شاد هستند ، کمتر از افراد افسرده و عصباني دچار سرماخوردگي مي شوند.
محققين ثابت کردند کساني که احساس خوبي در درون خود دارند ، کمتر علائم سرماخوردگي را از خود نشان مي دهند. گروهي از محققين سطح خوشحالي را در 334 نفر ارزيابي کردند. اين افراد احساس خود را هنگام آرامش، شادماني و احساس انرژي زياد و نيز هنگام افسردگي ، اضطراب ، خصمومت و کينه با کسي بيان کردند. سپس اين محققين يک نوع ويروس سرماخوردگي بنام " رينو ويروس " (RHINOVIRUS ) اطراف بيني اين افراد در هوا رها کردند و دريافتند افرادي که احساس خوبي نسبت به خودشان داشته اند کمتر و افرادي که احساس بدي نسبت به خود و ديگران داشته اند ، بيشتر دچار سرماخوردگي شدند.
هر چند که افراد آرام و شادمان کمتر علائم سرماخوردگي را نشان دادند ، ولي ميزان رشد اين ويروس در هر دو گروه يکسان بود.
دانشمندان بيان کردند بدن افرادي که داراي روحيه خوبي هستند، در پاسخ به عفونت ويروسي کمتر تحريک مي شود و مواد کمتري در پاسخ به اين عفونت ترشح مي کند.
آيا شما باور مي کنيد که داشتن احساس خوب نسبت به خود و ديگران در پيشگيري از سرماخوردگي موثر است ؟ فکر کنم شادماني و آرامش باعث مي شود فرد کمتر از سرماخوردگي خود شکايت و ناله کند، هر چند که دچار سرماخوردگي شده باشد.
اين تحقيق نشان داد داشتن روحيه خوب مقدار رشد ويروس را در بيني کاهش نمي دهد. پس چرا دانشمندان مي گويند اين افراد ايمني بيشتري نسبت به سرماخوردگي دارند؟
در واقع اين افراد با کمک احساس خوب ، پاسخ بهتري نسبت به عامل بيماري زا نشان مي دهند.
هنوز هيچ دليل قانع کننده اي وجود ندارد که نشان دهد احساس شادماني و خوشحالي فرد را بر عليه سرماخوردگي مصون مي کند. فقط افراد خوشحال شکايت کمتري زا بيماري خود مي کنند.به همين دليل همنشيني و گفتگو با افراد بشاش و شاد ، دلپذيرتر و خيلي بهتر از همنشيني با افراد غمگين و افسرده و ناراحت است.
:)
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.