خوش آمديد,
مهمان
|
|
جلسه دوشنبه 1392/01/24
ویژگیهای تحلیل محتوا عبارتند از : 1- عینی بودن 2- منظم بودن 3- کمی بودن 4-آشکار بودن محتوا تعاریف هرکدام از ویژگیها : 1- عینی بودن : معقوله ها و مضامینی که محتوای ارتباطات به وسیله آن تقسیم می شوند . و باید به گونه ای شفاف و صحیح تعریف شود . 2- منظم بودن : یعنی الف ) روش کار و نحوه جمع آوری داده ها برای تمام بخش های تحقیق به صورت یکسان و منظم باشد ب) معقوله ها به نحوی انتخاب گردد که تمامی محتوای مربوط به موضوع مورد تحلیل را در برگیرد ج) داده ها طوری جمع آوری شود که سوالات و فرضیه ها تحیقیق را پاسخگو باشد .و به انها مرتبط باشند . 3- کمی بودن : یعنی ثبت ادبی یا فراوانی معقوله های تحقیق ، و در تحلیل محتوا واحد تحقیق باید قابل اندازه گیری و شمارش باشد 4-آشکار بودن : محقق نباید بر اساس استنباط شخصی خودش به تحلیل پیامها بپردازد |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: علی احمد الفتی, محمد مؤذّنی چیمه
|