دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

 



موضوع: خلاصه 3 درس برنامه ریزی بازاریابی

خلاصه 3 درس برنامه ریزی بازاریابی 8 سال 11 ماه ago #115554

  • علی سیفی
  • علی سیفی's Avatar
  • آفلاين
  • دانشجو
  • ارسال ها: 16
  • Thank you received: 5
ورود مباحث استراتژیک به حوزه های اقتصادی واجتماعی:
ورودی برنامه ریزی استراتژیک تدوین وتنظیم استراتژی ها درحوزه اقتصادوصنعت می توان بع از جنگ جهانی دوم مورد توجه قرارداد تا قبل از جنگ جهانی دوم شرایط اقتصادی دنیا آنچنان که درحال حاضر تحت تاثیرعوامل محیطی است نبود

پیچیدگی ها توسعه تصمیم گیری های مختلف به ویژه درسطح کلان وهمچنین رشد سریع بنگاهای اقتصادی زمینه راه برایاجرای مدیریت
استراتژیک وبرنامه ریزی درجهان را فراهم کرد.
قبل از آن مکاتب کلاسیک مدیریت اصولا برجنبه هایی از سازمان وعملکرد آن تاکید داشتند که توسط مدیریت قابل کنترل بود مسائلی مانند برنامه ریزی تولید.رفتار کارکنان بهبود شرایط محیط کاروافزایش بهره وری وغیره.
موضوعات محیطی وبیرونی از سازمان نقش کمتری در فرآیند تصمیم گیری مدیران داشت شاید بتوان گفتمیزان ثبات
نسبی محیطی بیشتر بود
بارشد وتوسعه اقتصاد ومبادلات بین المللی ارتباطات ومبادلات شرایط قابل اطمینان واعتماد ازمحیط جای خود به شرایط تغییر پذیر
دادپس از آن بود که با توجه به محیط وپیامدهای آن وتاثیر متغییر های مربوط وتصویر چشم اندازازفعالیتهای آینده برای سازمانها
لزوم آمادگی جهت برخورد با تغییرات مستمر را توجیه کرد.
تغییرات وتحولات درجهان امروز آنقدر سریع اتفاق می افتد که نمیتوان صرفا به انجام مطالعات وتصمیم گیری
گام به گام پرداخت.
لذا مدیران استراتژیک باید بدانندتاازتجربه های خود باداشتن تفکرونگرش استراتژیک استفاده کنند
فرآیند برنامه ریزی استراتژیک فروشگاهی:
مجموعه ای ازمراحلی است که فروشگاها برای توسعه برنامه استراتژیک خود انجام میدهند.
بطور مثال فروشگاهای مترو برنامه استراتژیک خود را به منظور استفاده وتوسعه کارت های اعتباری وخدمات مشتری
تعیین مینمایند.
مراحل فرآیند برنامه ریزی استراتژیک فروشگاهی:
1-تعیین ماموریت فروشگاه
2-بررسی وشناسایی عوامل خارجی وداخلی:
الف)تجزیه وتحلیل جذابیت های بازار
ب)تجزیه وتحلیل رقبا
ج)تجزیه وتحلیل منافع داخلی
3-شناسایی فرصت های استراتژیک
4-ارزیابی انتخاب استراتژیک
5-تعیین اهداف اختصاصی وتخصیص منابع
6-توسعه فروشگاه هایی به منظور اجرای استراتژیک
7-ارزیابی عملکرد وتعیین تغییرات اصلاحی
یک بازاریاب شامل تمام خریداران و فروشندگان است که درکل دادوستدو یاخدمات خاصی هستند مانند بازار اتومبیل
وتمام مصرف کنندگان که این اتومبیل هار امیخرند .
از نظر یک بازار یاب بازار مجموعه ای است که تمام خریداران ان بالقوه وواقعی برای یک کالا وجود دارد.
بازار به تعداد خریدارانی بستگی داردکه ممکن است برای بک چیز خاص قابل عرضه است.
کسانی که دربازار به دنبال چیزی هستند عموما دارای سه ویژگی هستند:
1-علاقه مندی 2-دسترسی 3-درآمد
بازار بالقوه
به مجموعه ای ازمصرف کنندگان اطلاق میشود که نبست به کالا یک نوع علاقمندی نشان میدهند
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: نسرین اقاملا
مدیران انجمن: نسرین اقاملا