جمعه, 21 ارديبهشت 1403

 



موضوع: فصل اول: جایگاه های گزارش در رسانه ها و ...

فصل اول: جایگاه های گزارش در رسانه ها و ... 9 سال 1 ماه ago #113522

گرداورند: خلیل رنجبر لفوت دانشجوی علمی کاربردی واحد 13 - روز شنبه

فصل اول جایگاه گزارش و گزارشی نویسی در رسانه ها و جایگاه گزارش در مطبوعات و سیرگزارش در مطبوعات ایران و گزارش در فصل اول : درمورد اهمیت گزازش : در مورد اهمیت گزارش باید یا آگاهی رسان باشد ، غیر عادی و یا غیر منتظره باشد . سرگرم کننده باشد ، مثل اینکه من به تو اعتماد دارم به دلیل که مخاطب رسانه توهستم . با صداقت ، امانت ، سرعت و دقت پدیده ها را برای من روشن کن، اهمیت گزارش پدید آوردن محیط ارتباطی و بویژه اعتماد میان مخاطب و رسانه است.
جایگاه گزارش در مطبوعات گاهی دامنه یک رویداد یا خبر آنقدر مهم و گسترده و تکان دهنده یا عجیب و غیره منتظره است که دیگر در ظرف خبر نمی گنجد. در چنین موارد گزارش پا به عرصه وجود می گذارد از لایحه های سطحی خبر عبور کرده به آن عمق می بخشد . و از زواریای تاریک خبر و رویداد را روشن می سازد.
گزارش در مطبوعات جهان سوم : جهان سوم و اخبار توسعه ، اخبار توسعه ، ضروری ترین نوع خبر در جهان سوم است و در نتیجه عمده ترین ظیفه و رساعت مطبوعات این کشورها پرداختن به اینکه خبرهاست اما خود به خود ابعاد لازم برای داشتن هویت خبری یا معیارهای معمول و رایج ندارد این نوع خبرهای درست و واقعی را با افزودن چاشنی های گزارشی و دادن اطلاعات و ارائه واقعیت های جنبی دلچست و قابل ارائه ساخت .
سیرگزارش در مطبوعات ایران : اگر به مطبوعات ایران در بیست سال اخیر نگاهی داشته باشیم نوع گزارشهایی که امروز در مطبوعات به آن پرداخته می شود با گزارش هایی که در آن سالها ارائه می شد مقداری متفاوت است در گذشته به نوعی گزارش که در اصطلاع کتابی به آن رپرتاژ گفته می شود بیشتر پرداخته می شد و عمده گزارش از یک رویداد را این نوع گزارش تشکیل می داد. مثلا اول باید سیل و زلرله اتفاق بیفتد بعد گزارش تهیه شود.
ات جهان سوم
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: نسرین اقاملا