شنبه, 22 ارديبهشت 1403

 



موضوع: خلاصه درس مقاله و گزارش نویسی

خلاصه درس مقاله و گزارش نویسی 9 سال 2 ماه ago #113154

بنام خدا
در جلسه مورخ ۹۳/۱۲/۰۲ استاد بزرگوارم سرکار خانم آقاملا ،کتاب مقاله و گزارش نویسی را در طول سه .گردآوری نموده اند را جهت مطالعه معرفی نموره اند.
در این جلسه آموختیم:
گزارش تکمیل کننده خبر است. از خصوصیات گزارش این است که باید :
۱- آگاهی رسان باشد .
۲- غیرمنتظره و جدید باشد.
۳- سرگرم کننده باشد.
گزارشگر باید جامعه و مخاطب را بشناسد،بداند چامعه او چه ویژگیهایی دارد و مخاطب او چه ذایقه ای دارد.مخاطب با روزنامه نگار قراردادی نانوشته دارد به این مضمون :
من (مخاطب) به تو (گزارشگر)اعتماد دارم - به این دلیل که مخاطب رسانه تو هستم - از جانب من در جامعه ای که متعلق به ماست جستجو کن و با صداقت . امانت . سرعت و دقت پدیده ها را برای من روشن کن.
همانطور که میدانیم هرآنچه پیامی را منتقل کند رسانه است . زمانی ارتباط مخاطب با رسانه ای صمیمی و ممتد می شود که زمینه اعتماد مهیا باشد. اعتماد با ارزش ترین دارایی رسانه است.
گزارش در مطبوعات نیز جایگاهی دارد.زمانی هست که یک خبر . موضوع یا رویدادی دارای اهمیت و ارزش خاص و ویژه ای است که مورد توجه قرار میگیرد و از سوی گزارشگران کالبد شکافی میشود. گاهی دامنه یک خبر یا یک رویداد آنقدر مهم است که دیگر در ظرف خبر نمیگنجد ، از لایه های سطحی خبر عبور میکند و به عمق آن نفوذ میکند و زوایای تاریک یک خبر را روشن می سازد. مثل خبر << هواپیما سقوط کرد >> که از تمام زوایا مورد بررسی قرار میگیرد.
آخرين ويرايش: 9 سال 2 ماه ago توسط نسرین اقاملا.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: نسرین اقاملا