خوش آمديد,
مهمان
|
|
روز كلاس : سه شنبه 19 - 21
تیلور : مدیریت در سازمان باید علمی باشد یعنی بر اساس زمان سنجی و کار سنجی وتعیین استانداردها و انتخاب کارکنان بصورت علمی و آموزش کارکنان باید تابع فرایند علمی باشد . فایول : وظایف مدیر ( تقسیم کار – اختیار – انضباط – وحدت فرماندهی – وحدت مدیریت – تمرکز –سلسله مراتب – نظم – عدالت – ثبات – ابتکار عمل- وحدت ویگانگی ) ماکس وبر : ( سلسله مراتب روشن – تقسیم کار روشن – قواعد و رویه های رسمی – بروخوردهای غیر رسمی – ترقی برمبنای شایستگی ) نظریه سیستمی : مجموعه ای از اجزاء که در کنار هم قرار میگیرند با هم تعامل میکنند در راستای هدف مشترک . هر سیستم دارای زیر سیستم و فرا سیستم است که با انها دارای تعامل و ارتباط متعادل هستند که از آنها نفوذ می پذیرند وبرآنها تاثیر می گذارد سیستم چیزی فراتر از اجزاء آن است . نظریه اقتضایی: مبتنی بر موقعیت و شرایط – دوری کردن از هرگونه قطعیت . رویکرد اقتضایی 3 ویژگی دارد : 1- دیدگاه سیستم باز : در این دیدگاه برارتباط با محیط بیرونی تاکید دارد . 2- گرایش به پژوهش وتحقیق علمی که مدیریت را اثربخش تر میکند . 3- توجه به مجموعه ازعوامل ( رهیافت مبتنی بر چند متغیره ) نظریه Z (بلند مدت ) : از تلفیق 2 نظریه آمریکایی (کوتاه مدت ) و ژاپنی J (مادام العمر) بدست آمده است . وظایف مدیر : 1- برنامه ریزی 2- سازماندهی 3- هدایت ورهبری 4- کنترل ونظارت 5- هماهنگی |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
ok6635
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|