جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



موضوع: گزارش حامد از نشست خبری شرکت آنتی ویروس مفید

گزارش حامد از نشست خبری شرکت آنتی ویروس مفید 9 سال 8 ماه ago #99682

روز گذشته شرکت آنتی ویروس مفید در مقر خود کنفرانس خبری را برگزار کرد تا در آن از کسب گواهی رسمی شرکت مفید و اخذ نمایندگی رسمی فروش آنتی ویروس‌های ویروس کش رونمایی کند. در ادامه، گزارش حامد غفاری از این مراسم را مشاهده خواهید کرد.

مراسم شرکت مفید با حضور برخی از مدیران ارشد این شرکت، مدیران شرکت ویروس کش و همچنین اصحاب رسانه برگزار شد. در ابتدای این مراسم، آقای عاقلی، مدیر عامل شرکت مفید، تاریخچه مختصری از این شرکت و همچنین شرکت پیشگامان ارایه کرد. او گفت شرکت مفید یکی از زیر مجموعه‌های شرکت پیشگامان محسوب می‌شود که در زمینه‌های مختلف حوزه آی‌تی در کشور فعالیت دارد. مفید حدود ۱۰ سال است که در زمینه پشتیبانی امنیت شبکه فعالیت می‌کند و در این زمینه تجربه نسبتا بالایی دارد.

آقای عاقلی گفت که حدود ۷ ماه است که مجموعه مفید در حال تحقیق بر روی آنتی ویروس‌های مختلف بوده تا بتوانند بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنند. طبق گفته‌های ایشان، به دلیل تحریم‌ها و همچنین محدودیت‌های موجود در اینترنت، سراغ شرکت‌های اروپایی و آمریکایی نرفته‌اند. نتیجه‌ی ۷ ماه تحقیقات، انتخاب آنتی ویروس مفید محصول کشور هند است.

مفید توانسته در برخی از آزمایشات درجه Advance+ را از آن خود کند و طبق تحقیقاتی که مجموعه مفید به عمل آورده این آنتی ویروس توانسته رتبه‌ خوبی در بین کاربران ایرانی کسب کند. مفید حدود ۲ سال است که وارد کشور شده است، اما هیچ‌گاه جداگانه و به عنوان محصولی مجزا به فروش نرسیده است و تنها در برخی موارد همراه با لپ‌تاپ‌ها عرضه شده است.

هدف اصلی شرکت مفید فروش محصولات سازمانی به سازمان‌ها و ارگان‌های بزرگ است.
در این مراسم نظیر قاضی مدیر توسعه بازار خاورمیانه و آفریقا شرکت ویروس کش هم حضور داشتند که در ابتدای سخنان‌شان تاریخچه مختصری از شرکت ویروس کش را ارایه دادند. قاضی گفت که شرکت ویروس کش از سال ۱۹۹۳ کار خود را شروع کرده و اولین محصول خود که مفید نامیده می‌شود را تولید کرده است. در حال حاضر این شرکت ۵ دفتر مرکزی در هند و ۱۰ دفتر در سراسر دنیا از جمله مالزی، آلمان، امارات، ایالات متحده و … دارد. ویروس کش در بیش از ۱۰۰ کشور دفتر فروش تاسیس کرده و محصولات خود را تا به اینجا با ۲۰ زبان مختلف ترجمه کرده است، خبر خوب اینکه این شرکت قرار است طی ۶ ماه آینده نسخه فارسی آنتی ویروس مفید را برای کاربران ایرانی آماده کند.

مفید برای همه سیستم عامل‌ها عرضه شده که از جمله آن‌ها می‌تواند به ویندوز، اندروید، مک و لینوکس اشاره کرد. همچنین این آنتی ویروس برای اهداف مختلف راه‌کارهای مناسب آنها را ارایه می‌دهد از استفاده‌های خانگی گرفته تا کسب و کارهای بزرگ و کوچک.

قاضی به عنوان چند ویژگی بارز این آنتی ویروس به سبکی و رابط کاربری ساده و کارآمد آن اشاره کرد. همچنین او اذعان داشت که این شرکت توجه ویژه‌ای به درخواست‌های کاربران دارد طوری که اکثر قابلیت‌هایی که در حال حاضر در این آنتی ویروس دیده می‌شود برگرفته از بازخورد و درخواست کاربران است.

این ویژگی می‌تواند اهمیت ویژه‌ای برای سازمان‌ها داشته باشد، آقای عاقلی مدیر عامل شرکت مفید برای مثال این نکته را عنوان کرد که یکی از ارگان‌های داخلی ویژگی‌ را نیاز داشته که در حال حاضر در مفید وجود نداشته ولی این کمپانی متعهد شده که در آینده این قابلیت را به لیست ویژگی‌هایش اضافه کند.

یکی از نکاتی که در اکثر نرم‌افزارها دیده می‌شود، وجود امکانات گوناگونی است که ممکن است کاربر نهایی به خیلی از آن‌ها نیاز نداشته باشد. از این رو مفید سعی کرده با ارایه محصولات متنوع برای نیاز‌های مختلف محصول مختص آن‌ها را در اختیار کاربرانش قرار دهد؛ هدف اصلی از این سیاست پایین نگاه داشتن قیمت محصول است.

یکی از محصولات مفید مربوط به دستگاه‌های اندرویدی است. این نسخه از مفید دارای کنترل والدین است که بدین ترتیب والدین می‌توانند کنترل بهتری بر عملکرد فرزندان خود در فضای مجازی بپردازند. به طور مثال با استفاده از آن می‌توان فرزندان خود را به استفاده از تعدادی از اپلیکیشن‌ها محدود کرد و تنها اجازه‌ اجرای چند اپلیکیشن را به آنها داد. یکی دیگر از قابلیت‌ها این اپلیکیشن قابلیت Anti Tief است که در زمان‌های دزدیده شدن گوشی هوشمند یا هر ابزار اندرویدی دیگر می‌توان با ارسال پیامک ترتیب پاک شدن تمام اطلاعات ذخیره شده بر روی حافظه دستگاه را داد. همچنین زمانی که سارق اقدام به تعویض سیم کارت می‌کند به شماره‌ای که شما از پیش برای آن تنظیم کرده‌اید پیامکی ارسال می‌شود که حاوی شماره تلفن و مختصات گوشی سرقت شده خواهد بود. مورد دیگری که اکثر اوقات باعث عصبانیت ما می‌شود پیامک‌های تبلیغاتی است که با استفاده از این آنتی ویروس می‌توان شماره ارسال کننده را در لیست سیاه قرار داد که پس از این دیگر پیامکی از آن شماره دریافت نشود.

یکی دیگر از خدماتی که شرکت مفید برای مشتریان خود در نظر گرفته است، پشتیبانی از راه دور و از طریق ابزار محبوب Team Viewer است! این کمپانی همراه با هر نسخه از آنتی ویروس خود یک لایسنس معتبر TeamViewer هم عرضه می‌کند تا خیال هر کاربری را از جهت پشتیبانی راحت کنید.

مفید با همکاری شرکت مفید موفق شده است سرورهای بروزرسانی خود را در داخل کشور راه اندازی کند تا علاوه بر سرعت بیشتر برای دریافت بسته‌های بروز رسانی خیال کاربران ایرانی را برای دریافت بی‌درنگ بسته‌ها راحت کند. در حال حاضر تعداد این آپدیت-سرورها زیاد نیست ولی مفید قول داده است تا تعداد آن‌ها را به میزانی افزایش دهد که هیچ مشکلی برای کاربران ایرانی در زمینه دریافت بسته‌های بروز‌رسانی بوجود نیاید؛ البته این بدان معنی نیست که کاربران ایرانی تنها به سرورهای ایرانی محدود می‌شوند، همیشه این امکان برای کاربر وجود دارد که بتواند سرور بروزرسانی خود را به سرورهای خارجی تغییر دهد.
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

گزارش حامد از نشست خبری شرکت آنتی ویروس مفید 9 سال 8 ماه ago #100132

سبک گزارش نیز مشخص شد
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: نسرین اقاملا