خوش آمديد,
مهمان
|
|
اصول گزارش نويسی عبارتست از :
هر مديری در هر سطح يا رده مديريت براي آگاهي از جريان امور حوزه تحت تصدي خود و انجام اقدامات و تصميم گيری های مناسب و صحيح ناگريز از خواندن گزارش هاي مختلف ميباشد. بدون شک محتوای گزارش ها اعم از مطالعات و تحقيقات و بازرسی ها ، نحوه اجرا و مقدار پيشرفت برنامه ها ، نتايج فعاليت ها و بازتاب هاي آن و فعل و انفعالات درونی و بيرونی سازمان و خلاصه هر واقعه مهم و حساس ، در تصميم گيری و تشخيص درست و نادرست هر مدير اثرگذار و سرنوشت ساز است بنابراين بايد توجه داشت: 1 -مجموعه گزارش ها درحقيقت سنت و سابقه فرهنگي و تاريخي را براي سازمان پديد مي آورد و مي تواند راهنما و راهگشاي زندگي آينده سازمان يا شركت و حتي نهادهاي مشابه باشد. 2 -گزارش تا حد زيادي بازتاب كيفيت انجام كاري است كه موضوع گزارش ميباشد. همچنين نمودار شخصيت و مهارت گزارشگر و يا تنظيم كننده گزارش است. 3-در حين تهيه گزارش نقايص كار آشكار شده و معلوم مي شود اطلاعات گزارش داراي چه ميزان از اهميت را داراست. 4 -سازمان و موسسه اي كه فاقد گزارش هاي كاري دقيق و جامع باشد مانند فردي است كه حافظه خود را از دست داده باشد و به ناچار مجبور به دوباره كاري و آزمايش آزموده ها و پيمودن راههاي گذشته و اتلاف وقت و هزينه خواهد بود. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|