شنبه, 08 ارديبهشت 1403

 



موضوع: خلاصه درس اصول و فنون مذاکره

خلاصه درس اصول و فنون مذاکره 9 سال 11 ماه ago #82590

آراستگی ظاهری از نظر جسمانی
1- استراحت و آرامش:
مذاکره کننده برای انجام مذاکره باید در کمال آرامش و با نیروی کافی بدون هرگونه فشار عصبی و خستگی در جلسه حضور یابد، البته زندگی و انجام فعالیت مستمر، به جریان دایمی انرژی بستگی دارد. انرژی نیرویی است که انسان را در طول مدت حیات به حرکت در می¬آورد تا بتواند به اهداف و آرمان¬های خویش نائل آید. انرژی در رابطه با چگونگی زندگی ما در حال جزر و مد است. همین انرژی است که شما را در انجام یک مذاکره موفق یاری می¬بخشد، مسلما شما برای مذاکره باید از نظر جسمی در حالت تعادل باشید وگرنه در صورت فقدان نیرو و ضعف جسمی که ناشی از عوامل مختلف است مذاکره موفقی را نخواهید داشت.
آرتور گلدبرگ در زمینه بنیه و توانایی روحی و جسمی مذاکره کننده می¬گوید:
«مذاکره کننده باید بنیه قوی داشته باشد. چه از نظر جسمی و چه از نظر روحی، از نظر جسمی باید آمادگی و توانایی داشته باشد، زیرا او نمی¬تواند همیشه مذاکره را کنترل کند زیرا افراد دیگر هم در این مسئله ذی¬مدخل هستند، مذاکره کننده نباید زود خسته شود».
عواملی که در خستگی و ضعف جسمی مذاکره¬گو نقش به سزایی دارند عبارتند از: مسافرت، تغذیه کافی و غیراصولی، فشار روانی، کمبود خواب (که سبب عدم تمرکز، ضعف و سستی، بی¬حوصلگی و عصبانیت مذاکره¬گر می¬گردد).
2- آراستن سر و صورت:
آراستگی سر و صورت از موارد مهم دیگری است که برای داشتن ظاهری آراسته باید آن را رعایت کرد.
رسول خدا (ص) كه اسلام مجسم است وضعيت ظاهري سر و صورت خود را كلاً به پنج طريق آراسته می¬نمودند: 1- اصلاح موهاي سر و صورت 2- شستن موي سر و محاسن 3- روغن ماليدن به آنان 4- خضاب 5- سرمه 6- آينه و شانه.
3- استعمال عطر و بوی خوش:
از سنت¬های پیامبر استعمال بوی خوش بود به طوری که هنگامی از کوچه ای می¬گذشتند، دیگران می¬توانستند از بوی خوشی که در کوچه پیچیده بود متوجه شوند که پیامبر از این محل گذشته¬اند و دیگران را هم سفارش به معطر نمودن خویش می¬کردند. و این یکی دیگر از مواردی است که جزء آراستگی ظاهری به حساب می¬آید.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

خلاصه درس اصول و فنون مذاکره 9 سال 10 ماه ago #86895

تشکر می کنم
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: نسرین اقاملا