یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403

 



موضوع: مذاکره

مذاکره 9 سال 11 ماه ago #81177

وقتی شما در حال مذاکره هستید، باید بدانید که ناحیه و وجه اشتراکات کجاست. ناحیه ی اشتراکات در واقع هم پوشانی بین شما و طرف مقابل است که در واقع همان جایی است که قرار است توافق نهایی شما صورت گیرد. در صورتی که ناحیه ی اشتراکات وجود نداشته باشد، شاید توافقی هم وجود نخواهد داشت.

مذاکره کنندگان موفق، به منطقه ی بهتری می روند. آن ها با طرف مقابل به منطقه ی اشتراکات می روند اما سپس به حاشیه ای از آن منطقه می روند که نفع بیشتری برایشان دارد. این حاشیه، جایی است که در آن بهترین معاملات، حاصل می شوند.

فقط برای یک معامله ی آسان یا یک هم پوشانی ساده ی اهداف،منتظر نشوید. چیزی که نیاز است شما انجام دهید، رفتن به حاشیه است. دریابید چه چیز بیشتری می توانید به دست آورید بدون اینکه روابط آینده را به خطر اندازید.

در هر معامله ای، همیشه چیز بیشتری برای بدست آوردن با کش دادن معامله، وجود دارد. بدین طریق که ببینید آیا می توانید گام بیشتری به سمت حاشیه بردارید قبل از آنکه خیلی خطرناک شود. در صورتی که شما بتوانید به حاشیه برسید، آن وقت شما در اوج مذاکره خواهید بود. سعادت جاودانی موفقیت جایی است که برندگان به پول راحت برسند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: نسرین اقاملا