یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403

 



موضوع: آراستگی ظاهر

آراستگی ظاهر 9 سال 11 ماه ago #81175

آراستگی ظاهر از نظر پوشش (لباس)
امـروزه مـد و مـدگرایـی بخـش وسیـعـی از زنــدگی روزمره انـسان¬ها را به خود اختصاص داده است. نه تنها خانم¬ها به زیــبایی ظاهر و آراستگی خود اهمیت می¬دهند بلکه آقایان نیـز بــه این نتیجه رسیده¬اند که پیروی از مد روز می¬تواند نــقش بسیار مهمی را در زندگی فردی، اجتماعی و حتی شــغلی آنها ایفا کند. البـتـه هـنـوز هـم عـده معدودی مخالف این روند هستند. آن¬ها بر ایـن باورند که تنها سیرت و باطن افـراد مـهـم اسـت نـه ظاهر آنها. اما همه ما می¬دانیم که مردم به افرادی که خـوش لـبــاس هستند با یک دید دیگر نگاه می¬کنند. با این وجود ما خود منکر اهمیت شخصیت و هویت افراد نیستیم اما قبول کنید که هیچ کس در برخورد اول و با اولین نگاه نمی¬تواند پی به خصوصیات اخلاقی شما ببرد و برای مثال بگوید: "آه، خدای من شما واقعا آدم شوخ طبعی هستید." پس اولین ویژگی که در یک برخورد بیش از سایر مسایل توجه دیگران را به خود جلب می¬کند وضعیت ظاهری شماست. در جهان امروزی برای اینکه همیشه یک گام از سایرین جلوتر باشید می¬بایست به وضع ظاهری خود بیش از پیش اهمیت بدهید و در این راه کلیه حواس خود را به کار گیرید.
پيامبر اعظم (ص) كه توان تهيه كردن و پوشيدن بهترين لباس¬ها را از نظر قيمت و كيفيت داشتند، آراستگي ظاهری نيز مورد توجّه آن حضرت بوده است؛ آراستگي، تنها منحصر به تجمّل هایی که امروزه در اکثر جوامع اسلامي به خاطر بي اطلاعي از سيره نبوی رايج شده و آراستن را فقط در پوشيدن لباس¬های گران قيمت و فاخر مي¬دانند، نيست؛ زيرا آراستگي با لباس¬های ساده و ارزان قيمت نيز ممکن است؛ پيامبر (ص) از ساده¬ترين پوشاك آن زمان استفاده مي¬كرد و در مواردی هم لباس¬های درشت و خشن بر تن مي¬کرد. ایشان حتی در رنگ لباس و جنس آن نیز دقیق بودند و به تناسب محیط و اقتضاء زمان رنگ و نوع پوشش خود را انتخاب می¬کردند.
از نظر پوشش رسمی و غیررسمی، متناسب با جلسه¬ی مذاکره نوع تیپ¬تان باید هماهنگ باشد یعنی اگر قرار است با تیپ رسمی به جلسه بروید تمام لباس‌هایتان را در این مدل هماهنگ کنید و اگر قرار است با تیپ اسپرت به آن¬جا، لباس‌ها و کفش‌هایتان را همه اسپرت انتخاب کنید.
بدیهی است پوشش لباسی که برای خویش انتخاب می¬کنید علاوه بر اینکه باید منظم و آراسته باشد بایستی متعارف و باب روز بوده و در آن احساس آرامش کنید یعنی نسبت به بدن شما نه بسیار کوچک و نه بسیار بزرگ باشد. در غیر این صورت تمرکز حواس شما را در جلسه دچار اختلال می-کند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

آراستگی ظاهر 9 سال 11 ماه ago #82306

tanx
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: نسرین اقاملا