یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403

 



موضوع: 10 اشتباه اساسی درکاربرد زبان بدن

10 اشتباه اساسی درکاربرد زبان بدن 9 سال 11 ماه ago #80718

10 اشتباه اساسی درکاربرد زبان بدن

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که در یک جلسه مصاحبه شرکت کرده‌اید تا بتوانید شغلی را کسب کنید؛ مصاحبه‌ای که نتیجه‌اش برایتان خیلی مهم بوده است. شاید پیش آمده اولین روزی که رفته‌اید سرکار، در بدو ورود به محل کار به دفتر مدیر یا رئیس مربوطه راهنمایی شده‌اید تا بعد از صحبت کردن با او کارتان را آغاز کنید.

به گزارش نامه به نقل از روزنامه تهران امروز، به هرحال در هرکدام از این موارد نکته‌ای که باید بیش از هرچیزی موردتوجه قرارگیرد، رفتاری است که از خود بروز می‌دهید. مسئله اما اینجاست که در بسیاری موارد اگرچه رفتارمان را کنترل می‌کنیم اما حرکاتی با بدن خود نشان می‌دهیم که می‌تواند نشان‌دهنده احساساتی باشد که کوشیده‌ایم آنها را پنهان کنیم. «زبان بدن» از جمله مواردی است که در چنین موقعیت‌هایی باید آن را در کنترل خود داشته باشیم. البته تسلط بر زبان بدن فقط محدود به مصاحبه‌ها یا برخورد با مدیران نمی‌شود. وقتی با همکاران برخورد می‌کنیم استفاده درست از زبان بدن می‌تواند در برقراری رابطه مناسب نقش بسزایی داشته باشد. مطلب زیر که «فوربس» آن را منتشر کرده 10 اشتباهی است که هنگام استفاده از زبان بدن مرتکب می‌شویم.

اجتناب از ارتباط چشمی

وقتی شما به چشم‌های کسی نگاه نمی‌کنید، این حرکت می‌تواند نشان‌دهنده بی‌احترامی و ترس باشد. علاوه بر این وقتی ارتباط چشمی خود را با کسی قطع می‌کنید آن فرد ممکن است به این مسئله فکر کند که حرف‌های او چندان موردعلاقه شما نیست.

آویزان کردن صورت

حالت‌هایی که شما به صورت خود می‌دهید سیگنال‌هایی است که برای دیگران می‌تواند معنادار باشد. آویزان کردن صورت به دیگران می‌گوید شما فاقد اعتماد به نفس بوده، عزت نفستان ضعیف است و چندان پرانرژی نیستید.

دست دادن بی‌حال

اولین برداشت از دست دادنی که محکم نیست، این است که شما اقتدار ندارید. البته دست دادنی که بیش از حد هم محکم باشد می‌تواند نشانه این باشد که شما پرخاشجو هستید. پس در دست دادن انرژی و قدرت خود را کنترل کنید.

دست‌ها را روی سینه گذاشتن

چنین حرکتی این احساس را در فرد مقابل ایجاد می‌کند که شما انسانی بسته و غیرقابل نفوذ هستید. همچنین می‌تواند این پیام را به دیگران منتقل کند که نسبت به حرف‌های آنها بی‌اعتنا هستید و خریدار پیام‌های آنها نیستید.

به پایین نگاه کردن

اگر در یک مراسم معارفه شرکت کرده باشید، وقتی به پایین نگاه می‌کنید جدای از اینکه ممکن است دیگران فکر کنند شما خجالتی هستید، باعث می‌شود ضعیف به نظر برسید. در بسیاری از موارد به پایین نگاه کردن یعنی اینکه شما درآن جمع احساس راحتی نمی‌کنید یا ناراحت هستید.

بی‌قراری و با موها بازی کردن

تکان خوردن مداوم، بی‌قراری و بازی کردن با موها و لباس‌ها می‌تواند به ناخوشایندی، استرس و اضطراب و معذب بودن شما شهادت دهد. وقتی زیاد تکان می‌خورید یا با موهایتان بازی می‌کنید طرف روبه‌روی شما احساس می‌کند حواستان به چیزی که او می‌گوید نیست.



فاصله گرفتن زیاد

وقتی از کسی که با شما در حال سخن گفتن است بسیار فاصله می‌گیرید می‌تواند تاثیرات ناخوشایندی بر طرف مکالمه بگذارد. فاصله گرفتن زیاد نشان‌دهنده بی‌اعتمادی، معذب بودن یا بی‌علاقگی شما به پرسش‌های طرف مقابل است.

عدم رعایت حریم دیگران

وقتی در فاصله کمتر از یک و نیم متری همکارتان قرار می‌گیرید یا با چیزهایی که در مالکیت او قرار دارد جوری برخورد می‌کنید که انگار به شما تعلق دارد نشانه‌ای است بر بی‌احترامی و اینکه درک درست و روشنی از محدوده‌های شخصی دیگران ندارید.

نگاه گذرا به ساعت

وقتی کسی در حال صحبت کردن با شماست و شما حین حرف زدن او به ساعت دیواری یا ساعت مچی خودتان نگاه می‌کنید نشان‌دهنده این است که شما حوصله‌تان از حرف‌های او سررفته یا آنقدر متکبر هستید که ارزشی برای طرف مقابل قائل نیستید.

ترشرویی و اخم‌کردن

ابروها را درهم کشیدن و رو ترش کردن، ناخواسته و ناخودآگاه نشان‌دهنده ناخشنودی و نارضایتی و مانعی بزرگی است بر برقراری ارتباط. گاهی ابرو درهم کشیدن نشانه اختلاف نظر هم هست. به هرحال بهتر است چندان ابروها را در هم گره نزنید

منبع:نامه نیوز
http://mbaland.net/
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: نسرین اقاملا