خوش آمديد,
مهمان
|
|
کارهای قبل از مذاکره[9]
1. شناخت طرف مذاکره؛ قبل از نشستن روی میز مذاکره، باید با خواستهها و موقعیتهایی که طرف مذاکره نسبت به حل مسائل دارد، بهطور کامل آشنا شده و اطلاعات کافی بهدست آورد. مدیران، برای بهدست آوردن این اطلاعات، باید پرسشهایی را مطرح کنند. هرچند موقعیتها، غالبا روشن و آشکار هستند، اما مسائل و خواستههای اساسی غالباً چنین نیستند. هدف یک مدیر باید این باشد که با ارزیابی کامل ارزشها، باورها و خواستههایی که جهتدهنده رفتارهای طرف مذاکره هستند، حاضر شود. مدیران میتوانند از طریق مبادله آزاد اطلاعات با گروه دیگر و انجام هرچه بیشتر تحقیقات بیرونی، خود را برای مذاکره آماده نمایند. 2. شناخت نسبت به همه گزینهها؛ شاید مهمتر از جمعآوری اطلاعات، استفاده از آن در توسعه، شناخت و ارزیابی گزینههای ممکن برای حل تضاد باشد. هرچند ممکن است موضوع واحدی چندین بار مورد مذاکره قرار بگیرد، اما نتایج مذاکره، بسته به گروههای درگیر موضوع و یا تیمهای مذاکرهکننده، متفاوت است. نکته مهم در این زمینه این است که هرچه گزینهها و بدیلهای زیادی مورد شناسایی قرار بگیرند، احتمال اینکه هر دو گروه از فواید مذاکره بهرهمند شوند، بیشتر میشود. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
خوب است
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|