خوش آمديد,
مهمان
|
|
آموزش اصول و فنون و تکنیک های مذاکره
نوشته شده توسط تیم مشاوران مدیریت ایران. دسته : مشاوره مدیریت آموزش مدیریت اصول و فنون مذاکره (تکنیک های مذاکره) در درجه اول برای عملیات فروش است، اما در مواردی مانند مذاکرات در مورد بدهی ها (استقراض ها)، مذاکرات خرید ، حقوق و دستمزد و قراردادهای حوزه ی اشتغال بکار گرفته میشود. تعريف مذاكره: فرایندی گفتگو محور است که بر روی یک موضوع مشخص درجهت رسیدن به اهداف فردی یا سازمانی از طریق توافق صورت می پذیرد که در جهت تامین نیازها ، رضایت و منافع طرفین می باشد و بایستی دارای ارزش افزوده باشد. مذاكره خوب چیست: • باعث ایجاد ارتباط انساني گردد. •منافع را بر مواضع ترجیح دهیم. •برای هر مذاکره نفشه داشته باشیم و راه های جایگزین را از پیش تهیه نماییم. •شاخص و شواهد عینی و ملموس بیاورید و نه ذهنی. مذاکره و استفاده از تکنیک های مناسب، برای اثربخشی کلی یک سازمان - داخلی و خارجی - حیاتی است. اثربخشی سازمانی محصول انجام فعالیت ها در داخل یک سیستم منسجم است. مذاکره برای ایجاد سیستم داخلی (ساختار، کارکنان، عملکرد، برنامه ها، اقدامات، و غیره) حیاتی است و سازمان را به سیستم های خارجی (بازار، تامین کنندگان، فن آوری، و غیره) مرتبط می سازد. مذاکره همچنین برای بهینه سازی عملکرد فعالیت های داخلی و خارجی بسیار مهم است (عمدتا از طریق ارتباطات، توسط کارکنان). همواره در طول یک روز هر یک فرد با بيش از 17 نفر مذاكره می کند كه بيش از 85% از اين مذاكرات با سود آوري شخص ارتباط مستقيم دارد. اما 90% از دلایل عدم توفیق در کسب نتیجه به دليل عدم آشنایي افراد با مهارت هاي ارتباط مؤثر و اقناع مخاطب است. • مذاکره خوب و اثر بخش در حوزه فروش: مذاکره خوب و اثر بخش در حوزه فروش به راحتی می تواند 10٪ به درآمد حاصل فروش بی افزاید، که مسلما به باعث افزایش سود خواهد شد. • مذاکره خوب و اثربخش در حوزه خرید: مذاکره خوب و اثربخش در حوزه خرید به راحتی می توانید 10٪ از هزینه های مربوی به خرید محصولات و خدمات را کاهش دهد، که مسلما باعث کاهش هزینه کل گشته و منجرب به افزایش سود خواهد شد. • مذاکره خوب و اثربخش مدیران در حوزه ارتباط با کارکنان: مذاکره خوب و اثربخش مدیران در برخورد با کارکنان به راحتی می تواند چجابجایی کارکنان را %5 تا 10٪ کاهش دهد، که باعث کاهش هزینه های استخدام و آموزش و همچنین بهبود کیفیت، سازگاری و مزیت رقابتی خواهد شد که برای بسیاری از شرکت میتواند عامل تبدیل شکست و موفقیت نهایی باشد. • مذاکره خوب و اثربخش مدیران اجرایی با مقامات نظارتی و برنامه ریزی: مذاکره مدیران اجرایی با مقامات نظارتی و برنامه ریزی سازمان را قادر می سازد تا در بازارهای جدیدی حضور پیدا نماید که این به نوبه خود میتواند باعث تبدیل یک سازمان از زیان دهی به سودهی شود. • مذاکره خوب و اثربخش مدیران با طلب کاران: مذاکره موفق با طلبکاران ما را در حفظ کسب و کارمان یاری می نماید. عدم مذاکره با طلب کاران، اغلب منجر به بسته شدن کسب و کار می شود. • مذاکره خوب و اثربخش مدیران در مورد حقوق و دستمزد و مزایا: مذاکره خوب و موثر مدیران در مورد حقوق و دستمزد با افراد و سازمان ها، باعث دستیابی هر دو طرف مذاکره به نتایج مثبت خواهد شد. همچنین نگاه کنید به راهنمایی در مورد درخواست برای افزایش حقوق و دستمزد، و خرید و فروش با درخواست افزایش حقوق و دستمزد در صفحه پرداخت افزایش است. دردنیای پیشرفته امروز و به خصوص در کشورهای اروپایی و امریکای شمالی و حتی کشورهای شرق آسیا، اصول و فنون مذاکره علاوه بر بهره گیری از تکنیک های روانشناسی و شخصیت شناسی، به اداب و رسوم و قواعد در نظر گرفته شده از سوی میزبان مذاکرات و یا از سوی تیم میهمان، قبل ،حین و پس از مذاکره میپردازد و برای انان بسیار با اهمیت می باشد. این اصول شامل موارد زیر است : •نحوه استقبال از تیم مذاکره کننده در فرودگاه •نحوه اسکان تیم مذاکره کننده •نحوه انتقال تیم مذاکره کننده به محل مذاکره •محیط مذاکره •مساحت و ابعاد ساختمان •چیدمان مبلمان اداری و پذیرایی •پوشش افراد پذیرایی کننده، نحوه چیدمان ظروف و اداب پذیرایی •پوشش طرف مذاکره کننده ( نوع لباس،زیورآلات و متعلقات همراه) •وسایل ارتباطی همراه تیم مذاکره کننده •نحوه پذیرایی پیش،حین، پس از •انجام مذاکره نحوه استقبال و بدرقه تیم مذاکره کننده تا محل اسکان یا فروگاه خدمات تیم مشاوران ایران IRANMCT در حوزه اصول و فنون مذاکره شامل: •برگزاری کارگاه آموزشی و مشاوره سازمانی اصول و فنون مذاکره چگونه به مذاکره وارد شویم. •مذاکره حرفه ای چگونه باید باشد. •قواعد و رویه های مذاکرات داخلی و بین المللی. •شیوه های مذاکره. •چه مواردی را در مذاکرات به عنوان بایدها و نبایدها باید مد نظر داشت. •خصوصیات یک مذاکره کننده حرفه ای چیست. •توصیف تله ها و مکرهای مذاکراتی و شیوه برخورد و فرار از ان ها. •تکنیک،ترفند و روش های بدل زدن در حین مذاکره. |
آخرين ويرايش: 10 سال 3 هفته ago توسط نسرین اقاملا.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|