دوشنبه, 10 ارديبهشت 1403

 



موضوع: مالیات تصاعدی

مالیات تصاعدی 10 سال 4 ماه ago #52716

مالیات تصاعدی

به این صورت است كه آنانی كه از درآمد بیشتری برخور دارند بصورت تصاعدی مالیاتش افزایش می یابد و درصد بیشتری از درآمدشان را بایستی به عنوان مالیات پرداخت كنند.ازاینرو میزان مالیات هماهنگ با میزان رشد درآمد افزایش می یابد.

در نوع تصاعدی ثروتمندان به مراتب بیشتراز فقرا مالیات می پردازند و قشرهای فقیر جامعه در بلند كردن اهرم سنگین مالیات سهم بسیار كمتری دارند.
در حالي که بيش از نيم قرن است ماليات بر ارزش افزوده در بيش از 140 کشور جهان از جمله فرانسه و انگليس اجرا مي شود و ميانگين دريافت اين ماليات 15 درصد است، هنوز اين ماليات در ايران جا نيفتاده و براي جلوگيري از اجراي آن، شاهد هستيم که صنوف عمده اي همچون طلا فروش و آهن فروش، مغازه هاي خود را تعطيل مي کنند. البته ميزان اين ماليات در ايران سه درصد است که پايين ترين ميزان ماليات را به خود اختصاص داده در حالي که قانون ماليات بر ارزش افزوده از سوي قوه مقننه به تصويب رسيده و اجراي آن به وسيله دولت، يک تکليف قانوني است.
در گذشته سه درصد ماليات تجميع عوارض به مواد اوليه به کاررفته در محصول نهايي افزوده مي شد و يک باره قيمت محصول نهايي به واسطه تعلق گرفتن چند نوبت تجميع عوارض بر مواد اوليه يک کالا، بسيار بالا مي رفت ولي الان ماليات ارزش افزوده سه درصدي تنها روي کالاي نهايي محاسبه مي شود و اين باعث کاهش قيمت مي شود.
شک نکنيد که دولت اشتباه کرد و اشتباه بزرگي هم کرد. اما آن شرايط گذشت و اکنون بايد مراقب باشد که ديگر آن اشتباه را تکرار نکند. زيرا قانون ماليات بر ارزش افزوده لازم الاجرا شده و اين قانون به نفع مردم و براي مردم است و اگر الان دولت آن اشتباه را تکرار کند، ضرر بزرگي وارد کرده است، زيرا درآمد تعريف شده در بودجه آينده کسب نمي شود و چون جايگاه همه چيز معلوم است دولت با مشکل مواجه خواهد شد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

مالیات تصاعدی 10 سال 3 ماه ago #55743

سلام عزيزم، خوب بود. موفق باشيد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سهیلا اجاقی