شنبه, 22 ارديبهشت 1403

 



موضوع: اهداف سازمان اموزشی

اهداف سازمان اموزشی 9 سال 8 ماه ago #101009

اهداف هر سازمان با سازمان ديگر تفاوت دارد. اهداف هر سازمان با سازمان ديگر، بستگي به ارتباط مستقيم با نظر و خواسته هاي بنيانگذاران و نوع خدمتي كه مي خواهند به ارباب رجوع بدهند، دارد. به همين دليل اهداف سازمانهاي آموزشي، تابع شرايط سياسي، فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي و مذهبي خاص جامعه اي است كه آن سازمانها براي خدمت به افراد جامعه تأسيس شده اند!
دانستن و شناختن اهداف يك سازمان آموزشي، از مسايل بسيار مهم در مديريت آموزشي است. رفتار، فعاليتها و جدي بودن و يا نبودن هر مدير بستگي به اهدافي دارد كه او براي سازمان تحت مديريت خود قايل است. شايد تعجب آور باشد كه بگوييم بسياري از مديران، نظر روشن و قاطعي درباره اهداف سازمان خودشان ندارند و عده اي از آنان نيز از چنين اهدافي بي اطلاع هستند. اين مديران نمي دانند كه وظيفه و كارشان در مدرسه چيست، اما فكر مي كنند به اندازه كافي از مدرسه و اهداف آن اطلاع دارند. معمولاً مديران، كار و وظيفه خودشان را در حد مسايل معمولي و سنتي كه گذشتگان اجرا مي كردند، مي دانند. مدير بايد بداند كه كاروان دانش آموزي خود را به كدام سرمنزل مقصود هدايت مي كند و در نهايت منظور او از پيمودن يك راه چيست. آيا واقعاً مدرسه محل انباشتن يك سري محفوظات و تكرار يك دسته از فعاليتهاي روزمره بدون در نظر گرفتن تأثير و فايده آنهاست؟
لازم است مديران آموزشي و حتي كساني كه خود را موفق مي دانند، به دقت به اين اهداف كلي كه بايد در يك سازمان آموزشي رعايت شود، توجه كنند و از خود بپرسند كه در محيط آموزشي خودشان تا چه حد در رسيدن به آنها موفق هستند؟
۱- اولين هدف هر سازمان آموزشي، رشد خود رهبري دانش آموزان است كه بدون آن، تعليم و تربيت بي محتوا خواهد بود. منظور از رشد خودرهبري دانش آموزان، آماده كردن آنان براي كسب توانايي هاي لازم به منظور هدايت و اداره زندگي فردي خود در مسير حيات اجتماعي است. دانش آموزان بايد بتوانند به كمك آگاهي هايي كه به آنان داده مي شود، به تجزيه و تحليل مناسب محيط زندگي خود بپردازند. در يك محيط آموزشي مناسب و مساعد، افراد قدرت ارائه راه حلهاي مناسب براي حل مسايل را كسب مي كنند. به طور خلاصه، رهبري، يعني اداره بهينه و پيشبرد نسبتاً مستقل زندگي و فايق آمدن بر مشكلات آن. مدير بايد فعاليتهاي مدرسه را طوري تنظيم كند و به اجرا درآورد كه در نهايت فرد آمادگي هاي ورود به زندگي و برخورد با مسايل آن را داشته باشد و هر فرد بايد براي كسب مهارتهاي لازم در يك رشته كاري و انتخاب يك شغل يا حرفه، تعليم و تربيت لازم را ببينيد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

اهداف سازمان اموزشی 9 سال 8 ماه ago #101410

خلاصه است یا کپی پیست؟
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: شهره حسين پور