یکشنبه, 23 ارديبهشت 1403

 



موضوع: خلاصه درس

خلاصه درس 9 سال 8 ماه ago #100471

طبقه بندی فعالیت های فرهنگی
1- فعالیت مذهبی :یکی از ابعاد وجود انسان گرایش به امر مقدس و ماوراء است که او را به فعالیت دینی و مذهبی می کشاند ،بخش مهمی از فعالیت دینی در عرصه ی رفتاری تجلی پیدا می کند. بعضی از محور های آن مانند انجام اعمال مذهبی، برگزاری مراسم و مجالس مذهبی ،مطالعه قرآن و کتب دینی ، استفاده از انواع نوارهای صوتی مذهبی ، مسافرت به قصد زیارت و ...
2- فعالیت اجتماعی :گرایش به دیگران و اجتماع وجه دیگری از حیات انسانی است که در ه انبرابر نیازهای مادی و اقتصادی ،برقراری رابطه با دیگران را به عنوان هدف رابطه درپی دارد ،این نوع فعالیت را که محور آن تامل و رابطه با دیگران است فعالیت اجتماعی نامیده می شود. بعضی از محور های آن مانند مشارکت در فعالیت اجتماعی و اجتماعات مدنی، رفت و آمد با دیگران ،برگزای جشن ها، رفتن به قهوه خانه و کافه (از نوع نقالی و تبادل فرهنگی )
مسافرت به قصد دیدن اقوام و خویشاوندان و ...
3- فعالیت ورزشی : این فعالیت را از دو وجه می توان مورد توجه قرار داد .اول به عنوان نوعی فعالیت فردی و در خدمت باز تولید انرژی هدر رفته در زمان کار و ضامن سلامتی جسم و روان و دوم به عنوان نوعی فعالیت که در آن مجموعه از روابط و تعامل ها شکل می گیرد . از سوی دیگر از طریق شکل دهی به نوعی اجتماع ورزشی که در آن افراد صرف نظر از اینکه خود ورزشکار باشند یا نباشند ، با احساس تعلق به مقوله ورزش با مجموعه افرادی که در گیر با امر ورزشی هستند به صورت تماشاچی یا خواننده نشریه ورزشی درگیر می شوند و به عنوان یک اشتغال ذهنی مستمر نسبت به این مقوله حساس هستند.و در تعامل های خود با دیگران یکی از محورهای پیوند آن ها است.
4- فعالیت تفریحی : هر گونه فعالیت های جسمی و ذهنی به منظور دستیابی به انبساط خاطر و سرگرم که در زمان اوغات فراغت فرد انجام می گیرد. محورهای آن شامل رفتن به پارک و مراکز تفریحی ،گردش در بازار و خیابان و...
5- فعالیت هنری و دستی : منظور از فعالیت های هنری اقدمات و فعالیت های است که تخیل وتجسم ، خمیر مایه اصلی آن است محصول این نوع فعالیت پرورش ذوقیات است.
6- فعالیت رسانه ای : فعالیت هایی است در زمینه ی شرکت در تهیه ی برنامه های صوتی نوشتاری همگانی نظیر رادیو و تلویزیون ،مطبوعات ،کتاب،سینما،تئاتر و همچنین بهره بردرای از خدمات ارائه شده توسط ابراز و وسایل مذکور.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

خلاصه درس 9 سال 8 ماه ago #101701

2نمره
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: شهره حسين پور