دوشنبه, 24 ارديبهشت 1403

 



موضوع: خلاصه ای از درس

خلاصه ای از درس 9 سال 8 ماه ago #97521

باسلام حضور استادبزرگوار سرکارخانم حسین پور؛
فرهنگ بمعنای ارزش ها وهنجارهاوکالاهای مادیدربین یک گروه مشخص ترین ویژگی های ارتباط اجتماعی فرهنگ است .
مجموعه هدفمندی که دارای یک نظام هماهنگ ودارای حدوحدوداست که آنر از محیط جداکرده ومستقل وبطورخاص که باهدف غیرانتفاعی یا انتفاعی تاسیس شده باشدسازمان می نامند . که سازمانها به دودسته تقسیم می شوند : رسمی و غیررسمی
درسازمان رسمی افرادبا هماهنگی وارتباط منظم ومنطقی انجام وظیفه ای که هدفمند است فعالیت می کنند که دراین سازمانها قوانین ومقرارت معین وسلسه مراتب مشخصی ازاقتدارومسئولیت هستند .واین سازمانها به ثبت می رسند.
سازمان غیررسمی : که باهمدلی ورابطه دوستانه بوجود می آید با توافق خودشان درهدفهای نانوشته ای باهم درارتباط هستند. که به این گروه ها باند نیزگفته می شود که ممکن به دوصورت باشد مثبت یا منفی ، اگر درکناررئیس اداره باشد مثبت ،اگردرمقابل آنباشد منفی می باشد .
فعالیت های فرهنگی به چند دسته تقسیم می شود : 1- فعالیت مذهبی (بخش مهمی ازفعالیت دینی درعرصه ی رفتاری تجلی پیدا می کند مثل: اعمال مذهبی، مطالعه قرآن وکتب دینی، زیارت رفتن ) 2- فعالیت اجتماعی (فعالیتی که محورآن تعامل ورابطه با دیگران است فعالیت اجتماعی می نامند مثل : برگزاری جشن ها ،مسافرت به قصد دیدار اقوام ) 3- فعالیت ورزشی ( مجموعه ای از روابط وتعامل های خود با دیگران است که یکی از محورهای پیوند فعالیت ورزشی محسوب می شودمثل: راهپیمایی خانواده ای ) 4- فعالیت تفریحی (فعالیت های جسمی وذهنی که برای سرگرمی درزمان اوقات فراغت انجام می شودمثل: رفتن به پارک ،رفتن به موزه ها ) 5- فعالیت رسانه ای (فعالیتی است که در زمینه تهیه برنامه های صوتی وتصویری ومطبوعاتی انجام می شود مثل : سینما تئاتر )
فعالیت فرهنگی ماهیت بین رشته ای دارند پس خط کش گذاشتن بین طبقات اساسا" اشتباه است . مثل : جشنواره که می تواند درتمام طبقات باشد هم فعالیت رسانه ای دارد هم اجتماعی ،هم تفریحی وهم ...
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

خلاصه ای از درس 9 سال 8 ماه ago #98246

خوب2
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: شهره حسين پور