خوش آمديد,
مهمان
|
|
این تحقیق باهمراهی خانم ها : دشتستانی وبابایی انجام گرفته است .
سوابق تعلیم وتربیت آدمی نشان میدهد که به علت ناچیز بودن مجموعهی میراث اجتماعی و ساده بودن ارتباطات انسانی آموزش وپرورش به وسیله خانوادهها و بیشتر به صورت غیرعمدی انجام گردیده است. با گسترده شدن دامنه دانشها و مهارتهای بشری و توسعه فرهنگ و تمدنهای مختلف افزایش جمعیت تراکم نفوس در شهرها و روستاها رفته رفته نوعی دخالت آگاهانه در جریان انتقال فرهنگ وتمدن به کودک و نوجوانان ضروری شمرده شده و ضمن توجه به تربیت غیرعمدی پدید آمد و سالمندان با توجه به مقاصد معین به پرورش خردسالان پرداختند و برای انجام دادن وظایف تعلیم و تربیت به صورت رسمی و عمدی طبق ضوابطی به تدریج سازمانهای متعددی را ایجاد کردند. بهترین سازمانها از صدر اسلام تا کنون عبارتند از خانواده. مسجد. مکتب و مدرسه. سیر تحول تشکیلات آموزش وپرورش 1. در سال 1232 هجری شمسی و به دنبال تاسیس دارلفنون اولین بار وزارتخانهای به نام وزارت علوم تأسیس گردید. 2. در سال 1288 هجری شمسی نام وزارت علوم به وزارت معارف اوقاف و صنایع مستظرفه تغییر یافت. 3. در سال 1317 هجری شمسی وزارت مذکور به نام وزارت فرهنگ خوانده شد. 4. در سال 1343 هجری شمسی بر اساس قانون صرفاً امور آموزش و پرورش پیشدانشگاهی و دانشگاهی به وزارت آموزش و پرورش محول گردید. 5. در سال 1346 هجری شمسی به موجب قانون کلیه امور مربوط به دورههای تحصیلی مربوط به دورههای تحصیلی پیشدانشگاهی به عهده وزارت آموزش و پرورش گذاشته شد. 6. درسال 1366 قانون اهداف و وظایف وزارت آموزش و پرورش در4 فصل 13 ماده و 9 تبصره تصویب گردید. انواع مدارس و مراکز آموزشی موجود: 1- مدارس دولتی 2- مدارس غیرانتفاعی 3- مدارس استثنایی4- مدارس آموزشگاههای آزاد 5- مدارس وابسته به وزارتخانهها 6- مدارس خارجی 7- مدارس تطبیقی 8- مدارس اقلیتهای مذهبی 9- مدارس شاهد و مدارس نمونه10- مدارس شبانه 11- مؤسسات تربیت معلم 12- دورههای كارداني کارشناسی وکوتاهمدت تاریخچه سازمان مدارس به سبک جدید در ایران 1. تاسیس دارالفنون درسال 1228 (ه .ش ) و آغاز معرفی نظام مدارس در ایران 2. در قانون فرهنگ مصوب 1290 (ه .ش) آمده است که مدارس و مکاتب چهار نوع است: الف. مدارس ابتدایی روستایی ب. مدارس ابتدایی شهری ج. مدارس متوسطه د.مدارس عالی 3. در سال 1313 دورههای تحصیلی ایران شامل دوره ابتدایی (6سال)، اول متوسطه (3سال)، دوم متوسطه (3سال) بوده است. 4. در قانون سال 1322(ه .ش ) دورهای تحصیلی عبارت بوده است از: آموزش ابتدایی(6سال) ب- دوره متوسطه (دو دوره سه ساله که دوره اول عمومی و دوره دوم بهبخش نظری وفنی وحرفهای تقسیم شده است) 5. از سال 1345 لغایت 1370 شامل دورههای کودکستان (3-2 سال) دبستان (5 سال) راهنمایی تحصیلی (3 سال)، دوره متوسطه (4 سال) و تحصیلات عالی بر حسب مورد (7-2 سال) 6. از سال 1370 (ه . ش ) تاکنون دوره متوسطه عمومس، فنی و حرفهای به مدت 3 سال و دوره پیشدانشگاهی به مدت یک سال مصوب گردیده است. وظایف وزارت آموزش و پرورش 1. تشکیل شورای عالی آموزش وپرورش 2. تشکیل شورای منطقهای که حدود و وظایف و اختیارات آن به تصویب مجلس خواهد رسید. 3. تهیه و پیشنهاد برنامههای میان مدت و بلند مدت در جهت تأمین اهداف آموزش و پرورش 4. هماهنگی با وزارتین فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و سایر دستگاههایی که به نحوی در امر آموزش دخالت دارند در جهت هماهنگ ساختن آموزشها در چهار چوب نظام آموزش کشور 5. زیر پوشش قرار دادن کلیه کودکان لازمالتعلیم و تقویت نهضت سواد آموزی 6. آموزش مستمر معلمان و کارکنان وزارت آموزش و پرورش به منظور ارتقا سطح توانایی شغلی آنها 7. تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش از طریق ایجاد دانشسراها و مراکز تربیت معلم 8. تأمین آموزش و پرورش رایگان برای همه مردم تا پایان دوره متوسطه 9. تألیف و چاپ و توزیع کتابهای درسی و نشریات کمک آموزشی 10. ارتباط مستمر با اولیا دانش آموزان و استمداد از آنها در تعلیم و تربیت 11. نظارت یر اجرای صحیح و دقیق کلیه آییننامهها و سنجش و ارزیابی نتایج حاصله از برنامهها وظیفه ی قسمت امور فرهنگی آموزش و پرورش عملکرد اداره کل امور تربیتی ومشاوره: برگزاری کارگاه هدایت تحصیلی و شغلی بعضی مناطق اردوی تفریحی همکاران اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش برگزاری دوره آموزش مجازی مطالعه و یادگیری ویژه رابطان هسته های مشاوره حضور ناظران حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش دوره آموزشی کشوری مشاوران در تهران با حضور وزیر آموزش و پرورش کارگاه مداخله روانی و اجتماعی در بلایا تالیف و چاپ و توزیع 2500 جلد کتاب اطلس مشاغل بومی افتتاح نمایشگاه متمرکز استانی کارگاه آموزشی و تجلیل از رابطان هسته های مشاوره اجرای هدایت تحصیلی در پایه سوم «متوسطه اول» از سال تحصیلی 95-94 معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش : ورود هدایت تحصیلی به دوره راهنمایی نمایشگاه معرفی مشاغل همایش یکروزه مشاوران و رابطان هسته های مشاوره نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با روسای گروه مشاوره سراسر کشور باز تولید فعالیت های مشاورای در فضای مجازی / آموزش چند رسانه ای به مشاوران عملکرد اداره کل امور قرآن نماز وعترت: اداره کل امور قرآن، نماز و عترت(ع) وزارت آموزش و پرورش به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای ماموریتهای محوله و بر اساس راهبردها و سیاستهای ابلاغی با هدف گسترش و تعمیق فرهنگ ناب قرآن کریم، نماز و عترت(ع) در احیای معاونت پرورشی و تربیت بدنی و با اهتمام ویژه و منحصر به فرد مقام عالی وزارت جناب آقای دکتر حاجیبابایی در 2 سال اخیر (89 و 90) اقدام به طراحی، تدوین و ابلاغ برنامههای قرآنی نموده که ذیلا سرفصل آنها به همراه شاخصهای مربوطه آمده است و ویژگیهای سراسری، فراگیری، کیفی،نظارتی را داراست عبارتند از: برنامههای قرآن 1- مدارس قرآن تعداد 10.000 مدرسه در سطوح روخوانی، روخوانی تجوید و مفاهیم تدوین اساسنامه و دستورالعمل مدارس قرآن تهیه و تدوین 7 کتاب بسته آموزشی مدارس قرآن و کتابهای آموزشی مدارس قرآن تهیه و تدوین آیین نامه مالی راه اندازی سایت مجازی قرآن راه اندازی سایت اداره کل امور قرآن، نماز و عترت تهیه و تولید و توزیع 5 نرم افزار مدیریت و اداره مدارس تخصصی قرآن کریم در سطح استان، شهرستان و مناطق تامین مفاد شاخصهای بهبود کیفیت در مدارس، مربیان ، قرآن آموزان و محتوای برنامه درسی 2- طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم(نور) - تهیه دستورالعمل نهایی و ابلاغ به استانها، مناطق و مدارس - محتوای طرح: حفظ نیم جزء، یک جزء، 3 جزء، 6 جزء، 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل - افراد تحت پوشش دانش آموز و فرهنگیان راه اندازی سایت مدرسه مجازی قرآن و ثبت نام دانش آموزان و فرهنگیان در این سایت (بصورت روزشمار و با کد ملی) 3- گروه همسرایان نغمات ناب قرآنی (60.000 گروه دانش آموزی) - تشکیل گروههای همخوانی قرآن در هر مدرسه مجموعا 60.000 گروه در کل کشور هدفم مشارکت پذیری دانش آموزان، حفظ آیات قرآن به وسیله دانشآموزان، تقلید و تحقیق از مشاهیر قراء و حفاظ جهان اسلامی، توسعه فعالیتهای تجمعی قرآن کریم 4- برگزاری جلسات تفسیر برگزاری 3.000 جلسه تفسیر در شهرستان ها و استان ها با حضور فرهنگیان فرهیخته و ائمه جمعه استان ها و شهرستان ها و تدریس ائمه جمعه و علمای ربانی برگزاری 17 جلسه تفسیر و قرائت در ماه مبارک رمضان با حضور قاریان برجسته و بینالمللی در حوزه ستادی و استان ها 5- درسهایی از قرآن - جامعه هدف: فرهنگیان و دانش آموزان - هدف الف) استفاده از بیانات حضرت حجه الاسلام و المسلمین قرائتی ب) مشارکت دانش آموزان و فرهنگیان و پاسخگویی به سوالات هر هفته برنامه - درسهایی از قرآن - تشویق دانش آموزان و فرهنگیان و اهدای هدایا به برگزیدگان - تهیه مقاله و شرکت در همایشها و جشنوارههای منطقهای، استانی و کشوری این برنامه مدیریت هر هفته درسهایی از قرآن از طریق وزارت آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت صدا و سیما 6- ترتیل خوانی دانش آموزی - ضبط، تدوین و پخش 50 برنامه ترتیل خوانی دانش آموزان با حضور حداقل 2.000 دانش آموز در هر استان - این طرح از سوی مقام معظم رهبری مورد عنایت قرار گرفت. - پخش برنامه ترتیل خوانی دانش آموزان از شبکه قرآن - آماده سازی، دکوربندی و اجرای مناسب ترتیل توسط دانش آموزان - مشارکت و همکاری 5 استان در این طرح در هر سال مطرح شدن چهره ناب قرآنی دانش آموزی 7- طرحهای جدید گروه هم سرایان تغمات ناب قرآنی با تشکیل گروههایی از 100 تا 1000 نفر بیش از 10.000 گروه محافل انس با قرآن 000/20 محفل در 750 منطقه با تحت پوشش قرار دادن 5000 نفر کرسیهای تلاوت 000/20 کرسی در 750 منطقه با تحت پوشش قرار دادن 000/000/1 نفر مراسم آغازین (قرآن صبحگاهی) همهی مدارس کشور برنامهی راه روشن و اجرا در 6 استان کشور و پخش از شبکه قرآن و معارف سیما برگزاری دورههای ختم قرآن کریم 000/000/1 ختم در 000/120 مدرسه 8- طرح و برنامه اشتراکی در محضر قرآن (ابتدایی کلیه مدارس 000/500/6 نفر دانش آموز تحت پوشش همگام با قرآن (راهنمایی) 000/70 مدرسه 000/500/6 نفر دانش آموز تحت پوشش همکاری با صدا و سیما (شبکه قرآن سیما) و وزارت ارشاد در اجرای طرح قرآنی 1445 همکاری با صدا و سیما (رادیو قرآن) در برگزاری طرح حفظ و تفسیر سوره صف شرکت در برنامههای مختلف صدا و سیما و تبیین سیاستهای وزارت آموزش و پرورش انعقاد 5 تفاهم نامه با سازمانها و موسسات توزیع اعتبارات برگزاری همایشها و جشنوارههای منطقهای و استانی 50 مورد 9- کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن راه اندازی دبیرخانه کمیسیون برگزاری 21 جلسهی مفید کاری تصویب 90 مصوبه قریب اتفاق اجرا شده است نظارت به فعالیتهای دستگاهها و مراکز فعال قرآنی (400 مرکز) تشکیل 6 کارگروه و لجنه علمی اقدام برای تهیه سند راهبردی اقدام جهت پیش بینی بودجه از 5/0 درصد سهم فعالیتهای دستگاههای موضوع قانون بودجه سال 1390 10- تولیدات - تولید 7 کتاب در زمینه آموزش عمومی قرآن - تولید 7 کتاب در 3 سطح روخوانی روانخوانی- تجوید و مفاهیم - تولید 5 نرم افزار قرآنی و توزیع در سراسر کشور - توزیع 1.000.000 جلد کتاب تولید و توزیع 12 میلیون نرم افزار طرح ملی حفظ قرآن با مشارکت آیتالله خزعلی 11- مراسم آغازین - کار مشترک آموزش و پرورش در رادیو قرآن - پخش همزمان تلاوت قرآن در ساعت 30/7 صبح از رادیو قرآن و پخش در آموزشگاههای کل کشور اعزام قاریان دانش آموز کشوری جهت تلاوت قرآن برای برنامهی صبحگاهی 12- مسابقات قرآن - برگزاری سی دوره مسابقات دانش آموزی در چهار مرحله آموزشگاه، منطقه، استان و کشور با شرکت بیش از 6 میلیون دانش آموز - برگزاری مراحل کشوری مسابقات قرآن و نهجالبلاغه دانشآموزان سراسر کشور در چهار رشته قرائت، حفظ، مفاهیم و نهجالبلاغه - تدوین و تمهید اجرای طرح بینالمللی المپیاد جهانی قرآن کریم با حضور 40 کشور - برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآن فرهنگیان برگزاری مسابقات فرهنگیان در استانها با تحت پوشش قرار دادن 000/500 نفر از فرهنگیان کشور 13- حضور فعال در نمایشگاه بینالمللی قرآن - واگذاری بخش آموزش نمایشگاه بینالمللی قرآن به وزارت آموزش و پرورش - کسب رتبه نخست در نمایشگاه بینالمللی قرآن در ماه مبارک رمضان ارائه برنامههای آموزشی متنوع توسط ادارات کل و حوزه ستادی در نمایشگاه قرآن برنامههای عترت (ع) راه اندازی و اداره هیات مذهبی 000/5 هیات با تحت پوشش قرار گرفتن 000/50 اجرای مناسبتهای ولائی در طول سال در سراسر کشور برگزاری دههی بصیرت و کرامت در سراسر کشور با راهاندازی 000/7 کارگاه آموزشی برگزاری محافل انس با عترت و اجرای 000/200 محفل برگزاری محافل و دورههای مهدویت- انتظار و اجرای 000/50 دوره در مدارس برپایی نشستهای ولایت- غدیر- هیات عاشورایی- شهادت برنامههای ستاد اقامه نماز طراحی و تدوین 7 برنامه ملی به نامهای: 1- آموزش عملی نماز در دوره ابتدایی (با پوشش 5 میلیون دانش آموز) 2- جشن شکوفایی (با پوشش 000/600/1 دانش آموز) 3- مسابقات اذان، احکام و انشای نماز (پوشش 000/000/3 دانش آموز) 4- طرح آموزش تقلید و مرجعیت (با پوشش 000/800/1 دانش آموز) 5- طرح پیوند مدرسه، مسجد و نمازهای جمعه 6- طرح تشکیل جلسات گفتمان دینی و پرسش و پاسخ در مدارس 7- طرح ساماندهی ائمه جماعت مدارس - تجلیل از 620 نفر از ائمه جماعت مدارس - تالیف 3 عنوان کتاب ویژه ائمه جماعات 3 دوره تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی و متوسطه) - احصاء کلیه تجربیات فرهنگیان و ائمه جماعت روحانی درباره ی توسعه فرهنگ نماز در مدارس کشور... - اجرای 13 دوره آموزشی ویژه ائمه جماعات روحانی مدارس (جمعاً به تعداد 8500 نفر) - برگزاری دورههای آموزشی ویژه کارشناسان و کارشناسان مسئول اقامه نماز استانها بصورت سالیانه - برگزاری اولین دوره تامین مدرس توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز با حضور 200 نفر از مدرسین منتخب سراسر کشور در تهران - تصویب اعتبارات ستاد اقامه نماز در سال 1390 به مبلغ 593 میلیارد ریال - تهیه بانک جامع اطلاعات امامان جماعت مدارس کشور تحت وب با عنوان «کلید رضوان» - ارتقاء جایگاه تشکیلاتی اقامه نماز در حوزه ستادی به معاونت مدیر کل همراه با افزایش نیروی انسانی - تقدیر ویژه از فعالیتهای اختصاصی و همچنین تقدیر از فعالیتهای عمومی و استانی و دریافت لوح تقدیر از ستاد مرکزی اقامه نماز، - تشکیل گروههای دانش آموزی برای شرکت در نمازهای جمعه و جماعات با برنامهریزی مدون در سطح 000/60 آموزشگاه. - ابلاغ فراگیر و اندراج برنامه زنگ نماز به صورت رسمی در برنامههای هفتگی مدارس سراسر کشور - ابلاغ حضور روحانیت در تمامی تشکلهای دانش آموزی اعم از مدارس، اردوگاهها، فوق برنامهها و ... اندراج 12 عنوان فعالیت حوزه اقامه نماز در تفاهم نامه حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی وزارت متبوع با ادارات کل استانهای سراسر کشور تهیه و تدوین تفاهم نامه بین حوزه و آموزش و پرورش با رویکرد مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری حضور حداکثری صدا و سیما در آموزشگاهها جهت ثبت برنامههای نماز مدارس اداره کل امور فرهنگی وهنری : در پی تفکیک معاونت پرورشی و تربیت بدنی به دو معاونت مستقل، معاونت پرورشی و فرهنگی در تشکیلات جدید دارای سه اداره کل شد که اداره کل فرهنگی و هنری از جمله این ادارات است. در حکم انتصاب مدیرکل فرهنگی و هنری درباره وظایف و انتظارات آمده است: «مطالعه و طراحی برنامهها و فعالیتهای فرهنگی و هنری متناسب با رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، قوانین و مقررات و برنامههای کلان کشور»، «بازنگری و تطبیق فعالیتهای موجود با وظایف فرهنگی و هنری مندرج در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»، «برنامهریزی در ابعاد فرهنگی، هنری، شناسایی ظرفیتها و تعامل قوی با دستگاههای فرهنگی و مراکز هنری کشور»، «تقویت و تجهیز مراکز فرهنگی تربیتی در سطح ملی و استانی با رویکرد نوآوری و بکارگیری شیوه های جذاب متناسب با نیازهای دانشآموزان»، «شناسایی، آموزش و حمایت از نخبههای فرهنگی و هنری دانشآموزی»، «بازنگری درمسابقات و جشنوارههای فرهنگی و هنری دانشآموزان از نظر کیفی و کمی»، «استفاده از ظرفیتهای فرهنگیان هنرمند برای تولید آثار فاخر در حوزه دانشآموزی و زمینه سازی برای بهرهوریهای فراگیر اجتماعی از فرآوردههای هنری دانشآموزان در حوزههای مختلف»، «مدیریت متمرکز و تجمیع فعالیتهای فرهنگی مرتبط همانند حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر»، «تهیه و تدوین طرحهای لازم برای تقویت برنامههای اردویی دانشآموزان دورههای مختلف تحصیلی» و «تهیه و تدوین متون و برنامههای برگزاری مراسم آغازین صبحگاه و مناسبتها در مدارس» از جمله وظایف و انتظارت از این اداره کل است. به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حاجیبابایی ضمن ابراز امیدواری و آرزوی توفیق در انجام مسئولیتها در راستای سیاستهای نظام جمهوری اسلامی برای محمد ابراهیم محمدی ، اهتمام به موارد ذیل را برای پیشرفت بیشتر آموزش وپرورش خواستار شده است: «ارتقاء دانش و آگاهیهای سیاسی و بصیرت افزایی دانشآموزان با ساماندهی، برنامهریزی، مدیریت و نظارت بر پرسمانهای فراگیر در حوزه دانشآموزی به ویژه مقطع متوسطه»، «برنامهریزی برای گسترش روحیه پژوهش و تحقیق با توسعه و تجهیز کتابخانههای مدارس، گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین دانشآموزان»، «نظارت بر فعالیتها و مدیریت دبیرخانه شورای هماهنگی تشکلهای دانشآموزی و پرهیز از موازی کاری و تحکیم اقدامات تشکیلاتی و معرفتی متناسب با مأموریت تشکلها» و «برنامهریزی و نظارت بر برگزاری انتخابات و ساماندهی شوراهای دانشآموزی و اعضای آن در قالب کمیتههای تخصصی مرتبط و برنامهریزی جهت آموزش و ارتقای سطح علمی نیروی انسانی اردوگاههای دانشآموزی کانونهای فرهنگی و تربیتی با تولید منابع آموزشی مرتبط با فعالیتها به منظور غنی سازی اردوها و بازدیدهای دانشآموزی» مهمترین اقدامات انجام گرفته 1- حوزه امور فرهنگی - برگزاری مراسم و مناسبت های مذهبی و ملی جهت شناساندن و یاآوری تاریخ اسلام و انقلاب - انجام فعالیت های مرتبط با تاریخ انقلاب اسلامی و کلیه امور مربوط به دوران دفاع مقدس - تعامل فرهنگی با خانواده های معظم شهدا و اسراء و جانبازان جنگ تحمیلی - مبارزه با خرافات و آداب و رسوم غلطی که موروث فرهنگهای گذشته می باشد - تقویت خودباوری و اعتماد به نفس ملی و میهنی - تقویت اصول و مبانی معرفتی جهت افزایش بصیرت و هوشیاری در مقابل تهاجمات فرهنگی بیگانه - توجه ویژه به جایگاه ویژه زنان در حکومت و فرهنگ اسلامی - عرضه مفاهیم دینی و فرهنگی در بسته های متناسب جهت پاسخگویی به سوالات و شبهات مخاطبین - برگزاری تورهای سیاحتی زیارتی و حضور در ناطق جنگی جهت احیاء ارزشهای اسلامی چون شهادمت و ایثار و شهادت 2-حوزه امور اقتصادی - تشکیل صندوق های قرض الحسنه و تعاون های مرتبط جهت رفع نیازهای مالی و مشکلات کارکنان - توجه به مشکلات معیشتی و مسکن و درمان و بهداشت روحی و روانی کارکنان و انجام اقدامات مرتبط - جلوگیری از اشاعه فساد اداری، مالی، اخلاقی - افزایش روحیه مسئولیت پذیری و تعهد کاری جهت نیل به اهداف سازمان 3-حوزه امور سیاسی - توجه به توطئه های دشمن و حفظ وحدت یکپارچگی آحاد جامعه - اشاعه فرهنگ پرهیز از اختلافات سیاسی و جناحی - شرکت در امور سیاسی چون انتخابات، راه پیمائیها، جلسات و غیره - افزایش آگاهیهای سیاسی کارکنان نسبت به امور جاری و بین المللی 4-حوزه امور اجتماعی و منابع انسانی - توجه به امور مربوط به آموزش و هدایت در رهبری کارکنان - انجام فعالیت های مرتبط جهت ایجاد هماهنگی کارکنان و اهداف و نیازهای کارکنان با اهداف و نیازهای سازمانی و ملی و میهنی - افزایش کارائی و بهره برداری کارکنان با توجه به جبران خدمات ارزنده و مفید آنان - حضور گسترده در امور مربوط به گزینش و غنی سازی شغلی و ارتقاء کارکنان - برگزاری مسابقات و فعالیتهای ورزشی در دو بخش زنان و مردان - فعالیت های اجتماعی چون اهداء خون و ... - همکاری با ارگانهای مرتبط در سازمانها و نهادهای دیگر - تقدیر و تکریم از پیشکسوتان و بازنشیتگان تقویت فرهنگی دینی یکی از وظایف آموزش و پرورش است تقویت فرهنگ دینی یکی از وظایف آموزش و پرورش استو آموزش و پرورش می تواند با تقویت فرهنگ دینی با شبیخون فرهنگی مقابله کند. و تبلیغ حجاب و عفاف و گسترش فرهنگ اقامه نماز را از دیگر کارکردهای آموزش و پرورش است و آموزش و پرورش می تواند با کارکردهای مثبت خود به گسترش فرهنگ انس با قرآن و اهل بیت، تاکید بر مهارت های زندگی، نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی و ایرانی، تقویت روحیه پرسش گری، نقد منصفانه، ایجاد روحیه حماسی، جهادی و فرهنگ انتظار اقدام کند. اشاعه معرفت دینی، تبلیغ و گسترش تقوا در بین دانش آموزان، ترویج ولایت مداری و فضایل اخلاقی، حاکمیت رویکرد فرهنگی و تربیتی، تقویت کتابخوانی و تبدیل حافظه محوری به خلاقیت محوری را از برنامه های آموزش و پرورش برای تربیت دانش آموزان است. نقش آموزش و پرورش در بالاترین بردن فرهنگ عمومی است بر این اساس آموزش و پرورش می تواند نقش مهمی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش زمینه تربیت پذیری دانش آموزان را هماهنگ با فرهنگ ایرانی و اسلامی فراهم می آورد. ثروت اصلی هر ملتی نیروی انسانی است و هنر آموزش و پرورش تبدیل این ثروت از حالت بالقوه به بالفعل ا
با آرزوی سلامتی برای استادعزیز
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
کار پژوهشی شماست؟
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|