خوش آمديد,
مهمان
|
|
حوزه های تبلیغ و اقناع
حوزه فرهنگی : . در این حوزه صاحبان ابزارهای تبلیغاتی با استفاده از شیوه های اقناعی سعی دارند، فرهنگسازی کنند و به تبع آن دیدگاههای فرهنگی جدیدی را به عرصه اجتماعی ارایه نمایند. گاهی تبلیغ کننده بدنبال اقناع این است که یک فرهنگ منسوخ شده را مطرح کند و در مقابل فرهنگ جدید یک جامعه قرار دهد. 1. حوزه اجتماعی : در حوزه اجتماعی دست اندرکاران امورتبلیغی با استفاده از شیوه های اقناعی به دنبال آن هستند که بر اقشار مختلف مردم و افکار عمومی اجتماع تأثیر بگذارند. این تأثیرگذاری نیازمند آنست که زیر مجموعه سیاسی و اجتماعی جامعه به خوبی شناخته شود. حوزه اقتصادی : بر این اساس مبلغان سعی میکنند با استفاده از اعتماد مردم به شخصیتهای سیاسی مشهور، هنرپیشگان محبوب مردم و ستارگان ورزشی به عرضه محصولات خود بپردازند. در حوزه اقتصادی مبلغ بدنبال ایجاد نیاز کاذب از طریق اقناع و تبلیغ است و برای رسیدن به این هدف عمدتا" به درآمد مردم ، ویژگیهای سیاسی و اجتماعی جامعه و وضع موجود بازار بسیار توجه دارد. در این حوزه گاهی اقتصاد، خود اهرمی سیاسی است. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|