جمعه, 04 خرداد 1403

 



موضوع: خلاصه درس شیوه واقناع از ابتدای ترم تامورخه 16/9/1

خلاصه درس شیوه واقناع از ابتدای ترم تامورخه 16/9/1 10 سال 5 ماه ago #50037

خلا صه درس اقناع وتبلیغ از ابتدای ترم تا مورخه 16/9/1392
• تعریف اقناع یا متقاعد سازی :متقاعد سازی فرآیندی است که درخلال آن می کوشیم تا نگرش دیگران را تغیر دهیم وبهتعبیر ساده تر به مفهوم کوششی برای تغیر نگرش است .

• تعریف ترغیب :کوششی که باهدف تغیردر نگرش صورت می گیرد با تکیه بر استدلال منطقی و ایجاد شناخت درمخاطبان است واگر با برانگیختن عواطف وهیجانات توام شود تر غیب است .

• اعمال نفوذ واثرگذاری رسا نه روی مخاطبان (دیدگاه ژان کازنو) :
1) عقیده را تقویت کند .
2) یک عقیده را تغییر بدهند .
3) یک عقیده را ایجاد کنند .
• پنج طرح برای ارتباطات اقنایی :
1) طرح شرطی : دراین روش پیام به یک عامل نا مربوط مشروط می شود وبوسیله شرط نامربوط در جامعه تنفیذ می گردد .تبلیغات شرطی –عامل اساسی پیدایش پدیده ای به نام از خود بیگانگی یا الیناسیون فرهنگی است .که توا نسته الگوی مصرف را درجوامع به شدت دگرگون سازد وبا ترویج این انگاره که میزان شخصیت انسان درگروه میزان مصرف اوست. مهمترین اصول آن اصل تداعی و اعتباراست .

2) طرح شناختی :هنگامی ارتباط اقناعی فراتر از ارایه لغتهای جدید وتداعی های دلپذیر میرود وپیام پیچیدگی بیشتری می یابد –طرح شناختی پا به صحنه می گذارد .براساس این نظریه انسان به عنوان موجودی منطقی میکوشد تا تصویری با مفهوم از خود ودنیای پیرامونش بسازد.

3) طرح انگیزشی :بر اساس اگاهی از انگیزه های مردم تعهدا تی را میان پیام گذارو مخاطبانش بوجود می آورد .
مازلو انگیزه های انسان را به پنج گروه طبقه بندی کرده که عبارتند .
الف :نیازهای روان شناختی .
ب: نیاز به امنیت .
ج:نیاز به تعلق .
د : نیاز به مقبولیت واحترام .
ذ: نیاز به عمل خرید کردن .
4) طرح اجتماعی :
5)طرح شخصیتی : بر اساس این طرح یک فرستنده پیامهای تبلیغاتی و ترغیبی نباید ازیاد ببرد که هر فردی دارای ویژگیهای روانی خاص خویش است –ویژگیهای شخصیتی مخاطبان می توانند تعیین کننده روشهای تر غیبی ونوع استدلالی باشد که در مورد آنها می توان بکار گرفت .


• لنگرهای ترغیب :
1)اعتقادات : اعتقاد یعنی پیوندی که آدم میان هر دو جنبه ازجهان خود می بیند ما هزاران اعتقاد داریم برای آنکه ترغیب کننده بتواند اعتقادات قدیمی را تغییر دهد یا اعتقادات جدیدی ایجاد کند باید آنها را بر پایه اعتقادی که از قبل در ذهن مخاطب وجود دارد بسازد .
2) ارزشها :اارزشها نوعی خاص از اعتقادات است که پایدارند وبعید است که تغییر کند .ارزش یک اعتقاد مفهومی ویک خط راهنما برای رفتار فرد است .ارزش می تواند انرژی برای یک رفتار یا نهایت مطلوب یک رفتار باشد.ارزشها بر داشتهای مااز درست ونادرست یا مطلوب هستند .
3)نگرشها : نگرش از سه عنصر تشکیل شده که عبارتند از باورها یا عناصر شناسا یی-احساسات وعناصراحساسی –گرایشها یا عناصر رفتاری .
4) رفتارها : از قلابهای ترغیب است در پی تغییر نگرش بروزوظهور می یابد .شرط تعادل روانی یک فرد تنها ثبات نسبی رفتارهایش نیست –بلکه پیوستگی وهماهنگی درونی آنها نیز هست .
5)نا هنجارهای گروهی :آنچه بیش از همه برمرد م تاثیرمی گذارد خود مرد م هستند .فشار همگان بر نحوه لباس پوشیدن –خرید کالا – طرز حرف زذن – ورفتار تاثیرمی گذارد – وقتی مردم مطمئن نیستند که چه باید بگویند وچه باید بکنند –رفتار همگانی شان را در پیش می گیرند

• مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی :

1)توافق در مورد فیلمنامه . 2)انتخاب شرکت سازنده تبلیغ .
3)توافق درخصوص هزینه ساخت تبلیغ . 4) انتخاب بازیگران.
5)تهیه موسیقی . 6)تولید.
7)فیلمبرداری. 8)پس از تولید.
9)صداگذاری . 10)تدوین.
11)در مرحله بعدی فیلم تدوین شده برای نمونهای از مخاطبان هدف نمایش داده می شود .
12)تعدیلات واصلاحات لازم .
13)در نهایت پس از توافق روی تیزر تولید شده –فیلم آن به ایستگاههای تلویزیونی ارسال می شود .

با تشکر
نام ونام خانوادگی دانشجو
علی سبز علی
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: نسرین اقاملا