سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



موضوع: نکته های درسی ارتباطات انسانی از صفحه 169 الی 174

نکته های درسی ارتباطات انسانی از صفحه 169 الی 174 10 سال 4 ماه ago #48744

دانشگاه جامع علمی کاربردی
مرکز فرهنگ و هنر واحد 13
نام استاد: سرکار خانم آقا ملا
نام درس: ارتباطات انسانی
{ نکته های درسی از صفحه 169 الی 174 }
نام دانشجو : محبوبه نوروزی
شماره دانشجویی: 92138049170420
دانشجوی کاردانی حرفه ای روابط عمومی
پنجره جوهری:
یکی از الگوهای جالب در تصویر کردن سطوح آگاهی در رفتار انسانی پنجره جوهری است . این نام از ابتدای اسامی کوچک دو روانشناس که مدل را طراحی کرده اند گرفته شده است. از نام های "جوزف لوفت" و "هری اینگهام" این نام یعنی پنجره جوهری پدید آمده است.
- خانه 1 یا منطقه گشوده
نشان دهنده گشودگی عمومی فرد نسبت به جهان است و نمایانگر اشتیاق او برای شناخته شدن توسط دیگران می باشد. این قسمت شامل جنبه هایی از شخصیت فرد است که توسط او و توسط دیگران معلوم است. این قسمت مهم ترین و ارزنده ترین بخش برای ارتباط بین اشخاص است. با گستردگی آن، فرد توان آن را می یابد که توسط دیگران شناخته شده و آنان نیز با شناخت بهتر از او به او نزدیک شده فراگرد ارتباطی، شکلی دلپسند می گیرد.
- خانه 2 منطقه کور
شامل آن دسته از ویژگی هایی از خود است که دیگران آن را مشاهده می کنند و به راحتی آن را درمی یابند ولی برای خود فرد قابل دسترس نیست. شاید شما در محاوره و گفتگو عادت دارید ناخواسته و غیرعمدی به دیگری مجال ندهید و کاملاً بخواهید شرایط را در اختیار خود بگیرید یا شاید شما خود را کاملاً جدی می دانید اما دوستان شما برعکس شما را بسیار بذله گو و شوخ طبع می دانند و این گفته یک یا چند نفر نیست.
- خانه 3 منطقه پنهان
شما کسی هستید که احتیاط لازم را معمول می دارید. به نگاه دیگر، این خانه از چیزهایی پدید آمده است که شما ترجیح می دهید آنها را نزد خود نگاه دارید و به دیگران منتقل نکنید.
- خانه 4 منطقه ناشناخته
منطقه کور ناشناخته برای شماست در حالی که شناخته برای دیگران است. منطقه پنهان ناشناخته برای دیگران است در صورتی که برای شما کاملاً شناخته شده است. خانه چهارم کاملاً ناشناخته است. هم برای شما و هم برای دیگران . این منطقه شامل آن دسته از خصوصیات شماست که هرگز کشف نشده اند نه برای شما و نه برای دیگران. این منطقه شامل آن خصوصیاتی است که در ضمیر ناخودآگاه فرد نقش بسته اند.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: نسرین اقاملا