خوش آمديد,
مهمان
|
|
بنام خدا
استاد جناب آقاي عزيزيان باسلام موضوع : ((نقش جهانی شدن و رسانهها درهویت فرهنگي)) نویسنده : علیاصغر کـیا و رحمان سعیدی ناشر : خجسـته ارائه كننده : علي صفري (كاردان روابط عمومي ) ((فهرست عناوین)) ـ مفهوم جهانی شدن ـ جهانی شدن در بعد اقتصادی ـ جهانی شدن در بعد سیاسی ـ جهانی شدن در بعد اجتماعی ـ رسانههای متعامل فنآوریهای ارتباطات برای قرن بیست و یکم ـ تاثیرات متقابل جهانی شدن و فنآوریهای نوین ارتباطات ـ جهانی شدن در بعد فرهنگی ـ آیا جهانی شدن تهدیدی برای هویت فرهنگی است ـ جهانی شدن عاملی برای توانمندی و برتری فرهنگهای ملی و محلی ـ برای پیشگیری از آثار تخریبی احتمالی جهانی شدن در هویت فرهنگی چه باید کرد؟ ((چکیده متن)) فرهنگ، به عنوان شناسنامه یک ملت است و هویت فرهنگی، به عنوان سند تاریخی تلاشها و خلاقیتها، افتخارات و در مجموع فراز و فرودهای افتخارآمیز یا عبرتآموز گذشته و حال یک ملت محسوب میشود. حفظ هویت فرهنگی هر ملتی از طریق تعامل با سایر فرهنگها دغدغه وطندوستانی است که از آبشخور آن فرهنگ سیراب شدهاند و با لالایی آرامبخش و جاننواز مام میهن در بستر آن فرهنگ رشد و تکامل فکری و معنوی پیدا کردهاند . از سوی دیگر، تحولات شگفتانگیز در فنآوری اطلاعات و ارتباطات که در قالب عناوینی از قبیل عصر ارتباطات، انفجار اطلاعات و ظهور جامعه اطلاعاتی و جامعه مجازی و دیجیتالی واقعیت انکارناپذیری است که میتواند سرنوشت مردم جهان را در زمینههای مختلف حیات اجتماعی به هم پیوند دهد و بحث جهانی شدن را به عنوان یک پدیدهی ویژه قرن بیست و یکم در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی مطرح سازد . از اینرو انگیزه مولفان کتاب حاضر پرداختن به این مساله است که جایگاه فرهنگهای بومی به طور کلی و بالاخص فرهنگ کشورمان در تعامل با پدیده جهانی شدن و فنآوری پیشرفته ارتباطات چگونه خواهد بود. آیا جهانی شدن میتواند به حیات فرهنگهای بومی خدشهای وارد کند و یا در تعامل درازمدت خود سبب پیشرفت و غنای این فرهنگها خواهد شد؟ برای پاسخ به این سوال اساسی کتاب حاضر در 10 فصل طراحی و مطالب مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است . ((باتشكر ازصبر وحوصله شما )) |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|