جمعه, 28 ارديبهشت 1403

 



موضوع: معرفی کتاب جامعه شناسی تبلیغات- دکتر ایلیه ای

معرفی کتاب جامعه شناسی تبلیغات- دکتر ایلیه ای 11 سال 2 هفته ago #4417

كتاب جامعه شناسي تبليغات

كتاب جامعه شناسی تبلیغات تاليف احمد يحيايي ايله‌اي (دکترای ارتباطات) توسط انتشارات جاجرمي منتشر شد.
نويسنده مطالعه اين كتاب را به دانشجويان رشته هاي ارتباطات، روابط عمومي، جامعه شناسي و مديريت بازرگاني پيشنهاد مي كند.
در پيشگفتار اين كتاب آمده است: به طور کلی برخوردهایی متناقض (خوش بینانه و بدبینانه) با تبلیغات تجاری و بازرگاني می شود بطوري كه در نگاهي ابتدايي مي توان تبليغات تجاري را هم مفيد دانست و هم مضر.
کتاب "جامعه شناسی تبلیغات" با بررسی فعالیتها و کارکردهای تبلیغات و با استمداد از مجموعه علوم اجتماعی و به طور خاص جامعه شناسی اين ديدگاهها را تدوین كرده و تلاش مي كند نشان دهد كه ابعاد مثبت تبليغات را چگونه مي توان افزايش داد و ابعاد منفي آن را چگونه مي توان كاهش داد.
كتاب جامعه شناسي تبليغات در شش فصل با عناوين: جامعه شناسي تبليغات چيست؟ ارتباطات و تبليغات، الگوها و نظريه هاي تبليغات، تجزیه و تحلیل آثار تبلیغات، تكنيك هاي تبليغاتي و تبليغات مدرن توسط دكتر احمد يحايي ايله اي نگارش شده است.
فهرست مطالب كتاب جامعه شناسي تبليغات

پیشگفتار

فصل اول: کلیات
 تعاريف تبليغات
 تاريخچه تبليغات
 نقش و اهمیت تبلیغات
 جامعه شناسي تبليغات چيست؟

فصل دوم: ارتباطات و تبليغات
 نسبت تبليغات و ارتباطات
 رسانه ها و تبليغات
 مرزهاي تبليغات و روابط عمومي

فصل سوم: الگوها و نظريه هاي تبليغات
 فرايند متقاعد سازي: تبليغ، ترغيب و اقناع
 روان شناسی پیام های تبلیغاتی
 اهداف و روش های تبليغات
 انواع تبليغات تجاري
 سبك هاي تبليغاتي

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آثار تبلیغات
 آسيب شناسي تبليغات
 آثار منفي و مثبت تبليغات
 منافع اقتصادي تبليغات
 اخلاق تبليغات

فصل پنجم: تكنيك هاي تبليغاتي
 تاکتیک ها و تكنيک هاي تبليغات
 عناصر اصلی تبلیغات
 سمبل و نماد در تبليغات

فصل ششم: تبليغات مدرن
 ابزار و عناصر تبليغات مدرن
 شيوه ها و اشكال تبليغات مدرن
 تبليغات اينترنتي
منابع و مآخذ
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: ابراهیم عزیزیان فام