شنبه, 22 ارديبهشت 1403

 



موضوع: تبلیغات فرهنگی چیست؟؟؟

تبلیغات فرهنگی چیست؟؟؟ 10 سال 3 ماه ago #57269

امضای همه تبلیغات فرهنگی اخیری که در متروی پاریس انجام می شود این است (نزدیک به این مضمون): در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی "آدم" باشید!

بنظر می رسد سیستم حمل و نقل پاریس، سیستم تقریبا کاملی است که به تمام نقاط شهر خدمات رسانی می کند اما این سیستم گرچه شاید ایرادات کمی داشته باشد اما نگرانی ها درباره فرهنگ استفاده از این سیستم ها مشاهده می شود. بنابراین شهرداری پاریس با استفاده از تبلیغات فرهنگی دنبال فرهنگ سازی است.

اخیرا وقتی تبلیغات شهری مخصوصا در فضای مترو را مشاهده می کنیم این تبلیغات معنا دار دیده می شوند. شاید افرادی که در استفاده از وسایل حمل و نقل پاریس اینگونه رفتار می کنند به خود آیند که یعنی من شبیه این حیوانات هستم؟ اما این تبلیغات چه هستند :
دنياي امروز دنياي ارتباطات ناميده مي شود باگسترش رسانه هاي همگاني از جمله راديو، تلويزيون واخيراً اينترنت و... اطلاعات زيادي در اختيار مردم قرار مي گيرد بطوريكه بعضا باعث ايجاد بحران اطلاعات مي شود. منظور از بحران اطلاعات هجوم بي وقفه اطلاعاتي است كه متاسفانه دروني نشده برخلاف گذشته به مهارت تبديل نمي شود. مهارت به معني استفاده ماهرانه و توانمندانه از دانش است
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: ابراهیم عزیزیان فام