خوش آمديد,
مهمان
|
|
باسلام وآرزوی قبولی طاعات وعبادات
خلاصه درس مدیریت مراکز وسازمانهای فرهنگی(جلسه دوم) سطوح مدیریت به ترتیب عبارتند از: 1-مدیریت عالی:مدیر باید توانایی شناخت وادراک مشکلات وتشخیص موقعیت ها وتصمیم گیری متناسب در شرایط مختلف سازمان را داشته باشد. 2-مدیر میانی :مدیر باید توانایی برقراری ارتباط افراد سازمان بایکدیگر وتوان کار کردن با همه را داشته باشد. 3-مدیر اجرایی/عملیاتی/تاکتیکی:این رده متخصصان وکار کنان هستند که باید توان فنی وبکار گیری ابزارهای مختلف را برای رسیدن به اهداف سازمانی راداشته باشد. نکته:ابلاغیه ودستور العمل ها از رده بالا به پایین وارسال گزارشها برعکس می باشد. وظایف مدیریت اجرایی به شرح زیر می باشد. - برنامه ریزی:پیش بینی وتدوین برنامه واقدامات لازم درجهت اهداف سازمان در زمان مشخص - سازماندهی:متشکل از ساختار وفعالیت های انسانی که در آن به شناسایی فعالیتها ،گروه بندی فعالیتها،تقسیم کار،تعیین اختیارات ومسئو لیت های افراد،تعیین سلسله مراتب سازمانی درجهت اهداف سازمان. - هماهنگی:هماهنگ کردن وظایف کارکنان سازمان به نحوی که از موازی وتکرار شدن کارها جلو گیری کرده وتوانایی برقراری ارتباط بین اجزای مختلف سازمان در جهت آن را داشته باشد. - هدایت ورهبری :راهنمایی،ایجاد انگیزه واعمال نفوذ بین اجزای مختلف سازمان راداشته تا بتواند کارهای مورد نظر را به خوبی انجام دهد. - کنترل:سنجش وتجزیه وتحلیل عملیات با برنامه های تعیین شده تا بتواند انحرافات را به مسیر اصلی بر گرداند. مدیر فرهنگی :باید باور واعتقاد قلبی به فعالیت فرهنگی وهمچنین شناخت نسبت به حوزه های فرهنگی ونیاز های فرهنگی حوزه تحت تصدی راداشته باشد. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
ممنون دريافت شد41
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|