یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403

 



موضوع: سطوح مدیریت وظایف آنها

سطوح مدیریت وظایف آنها 10 سال 9 ماه ago #18630

1-سطوح مدیریت
الف) مدیران سطح عالی
در این گروه مدیرانی قرار دارند که عمده ترین وظایف آنها سیاستگذاری ؛ ترسیم استراتژی ؛ برنامه ریزی کلان برای سازمان و ارتباط با لایه های بیرونی سازمان می باشد . (نظیر وزرا و مدیران کل و معاونین آنها و یا روسای موسسات و سازمان ها )
ب) مدیران میانی :
وظایف آنها برنامه ریزی ؛تفسیر و تبیین سیاست ها و جمع بندی فعالیت ها می پردازند در واقع مدیران سح میانی سیاست های کلان سازمان را قابل اجرا می نمایند . ( نظیر معاونت ها و مدیران واحدهایی که در لایه دوم نمودار های سازمان در ساختارهای تخصصی قرار دارند .
ج) مدیران سرپرست (عملیاتی ):
این دسته از مدیران مستقیما با اجرا کنندگان فعالیت های سازمان مرتبط بوده و بر کار آنها نظارت دارند. نظیر مسئولین دفاتر ، رئیس گروهها و بخش های خرد و عملیاتی سازمان .
2-وظایف مدیران :
الف) برنامه ریزی:
تعیین نقاط مطلوب یا اهداف سازمان و راه رسیدن به آنها با توجه به شرایطو مقدورات موجود در سازمان و به انواع کوتاه مدت ، میان مدت، بلند مدت تقسیم می شود .
ب) سازماندهی :
تقسیم وظایف و تعیین روابط منطقی بین واحدهای مختلف سازمان به منظور رسیدن به اهداف سازمان
ج) کنترل و نظارت :
مقایسه فعالیت های انجام شده و یا در حال انجام با ملاک هاو استاندارد های پیش از تعیین شده به منظور حصول اطمینان از صحت انجام فعالیت در سازمان است.
در ادبیات مدیریت از سه نوع کنترل بر اساس زمان اعمال آنها نام برده شده که عبارتند از: الف) کنترل گذشته نگر ، ب) کنترل آینده نگر ،ج)کنترل حین انجام کار.
هماهنگی :
ایجاد نظم و یکنواختی و هم آهنگی بین فعالیت ها و برنامه های واحئ مختلف سازمان به منظور ممانعت از انجام فعالیت های ناهماهنگ .
رهبری و هدایت :
ایجاد ارتباط صمیمی و عاطفی با کارکنان و تحریک انگیزه ها و نفوذ در قلوب آنها جهت بهتر وظایف و دستیابی سریعتر و کم هزینه تر به اهداف فردی و سازمانی .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

سطوح مدیریت وظایف آنها 10 سال 8 ماه ago #26647

ممنون دريافت شد41
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: شهره حسين پور