یکشنبه, 23 ارديبهشت 1403

 



موضوع: خلاصه سوم

خلاصه سوم 9 سال 5 ماه ago #106338

به نام خدا -حسین نوروزی

تئوری کلاسیک : انسان مجموعه ای از نیازهای اجتماعی – روانی –عاطفی که در کنار نیازهای مادی باید در کنار نیازهای غیر مادی او مورد توجه قرار گیرد.

التون مایو : نظریه پرداز نئو کلاسیک : انگیزه های مادی : پول : افزایش حقوق – پاداش – اضافه کار و امکانات رفاهی.

4 اصل برآمده از مطالعات هاثورن : 1- کارکنان صرفا با پول برانگیخته نمی شوند و عوامل شخصی ، اجتماعی ، روانی ، عاطفی بر انگیزش آنها موثر است. 2 –نگرشهای فردی بر رفتار کارکنان تاثیر دارد 3 – سرپرستی اثر بخش برای حفظ روحیه کارکنان و بهره وری آنان موثر است.4- تاثیر گروههای غیر رسمی بر عملکرد کارکنان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

نظریه نئو کلاسیک بر ارتباطات انسانی ، تامل گروهی ، مشارکت افراد در امور مختلف سازمان تاکید داشته و تاثیر آن بر بهره وری محرز است.

نظریه سیستمی : توسط برتا لنفی نظریه پردازی شده است و عبارت است از : مجموعه ای از اجزاء که در کنار هم قرار می گیرد و با هم تعامل بر قرار می کنند در راستای هدف مشترک . در کل : سیستم مجموعه ای از اجزای به هم پیوسته است که به علت وابستگی حاکم براجزای خود کلیت جدیدی را احراز کرده و از نظم و سازمان خاصی پیروی می کند.
هر سیستمی زیر سیستمهایی دارد و یک فرا سیستمهایی را دارد که با آنها دارای تعامل و ارتباط متقابل است و از آنها نفوذ می پذیرد و بر آنها تاثیر می گذارد.. و در جهت تحقق هدف معینی که دلیل وجودی آن است فعالیت می کند .
اجزاء + تعامل + در راستای هدف مشترک
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

خلاصه سوم 9 سال 4 ماه ago #106548

تئوری کلاسیک اشکال دارد
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: شهره حسين پور