خوش آمديد,
مهمان
|
|
ویژگی های حوزه مدیریت فرهنگی :
1- تنوع وتکثر- مديريت فرهنگي بايد داراي تخصص و تعهد و دانش در زمينه هاي مردم شناسي ، جمعيت شناسي و ... باشد چرا كه افكار و انديشه هاي مختلف وهمچنين خرده فرهنگهاي مختلف وجود دارد . 2- ژرف نگری فرهنگی – چون امور فرهنگي نقش محوري دارد بنابراين براي برنامه ريزي بايد فرهنگ سازي شود. 3- مشارکت فرهنگی – مشاركت عموم مخاطبين سبب حصول نتايج بيشتري مي گردد. 4- تحول ونوآوری – مطالعه اهداف و ساختار سازماني و شناخت نقاط قوت و ضعف، كمك زيادي به مديران ارشد مي نمايد تا بتوانند شرايط بهتري را فراهم آورده و همه ي اينها باعث ظهور ذهن خلاق و نوآور مي شود. 5- تعیین چشم انداز كارآمد- اهداف سازمان بايد شفاف سازي شود. 6- توانمندسازی سازمان – در مقوله ي منابع انساني ، منابع مالي و منابع فيزيكي بايد ظرفيتها شناخته شده و مورد سنجش قرارگيرد. قلمرومدیریت فرهنگی : 1- قلمرو سنتی – دستگاه هاي خاص كه مجري برنامه هاي فرهنگی هستند در اين قلمرو جاي دارند. 2- قلمرووسیع – در اين قلمرو ، ترویج و مشارکت فرهنگی مد نظر ميباشد. 3- قلمرو ژرف – بسيج تمامي ادارات دولتی را شامل مي شود. فعالیت فرهنگی شامل فعاليتهاي زير ميباشد كه عبارتند از : ایجاد ، حفظ ، ارتقاء و تغییر در حوزه فرهنگ فعاليت فرهنگي فعاليتي است كه موجب تغيير در رفتار مي شود و مديران اين رفتار را مي سازند چون مردم آنگونه كه مورد تاييد مديران است رفتار مي كنند. . نتيجه اينكه در شاخصهاي فرهنگي بيشتر مديران تأثيرگذار داراي نقش مي باشند واين مديران وظيفه دارند برعملكرد مديران ديگردر زمينه ي هدفگذاري ، سياستگذاري ، كنترل و سرپرستي و ... نظارت داشته و آنها را ارزيابي نمايند و درصورت عدم سازگاري بايد رفتارهاي مديريتي مثبت توجه خاص بشود. با تشكر و سپاس |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
ok888
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|