جمعه, 11 خرداد 1403

 



موضوع: خلاصه درس بخش دوم

خلاصه درس بخش دوم 9 سال 9 ماه ago #99045

به نام خدا


با عرض سلام و ادب و احترام محضر استاد گرامی

قلمرو مدیریت فرهنگی

قلمرو مدیریت فرهنگی: قلمرو مدیریت فرهنگی شامل 1- سنتی (دستگاه خاص مسئول است) 2- قلمرو وسیع (مشارکت فرهنگی) 3- قلمرو ژرف (تمام سازمان ها و نهادهای فرهنگی و مردم نهاد) می باشد.

مدیریت فرهنگی به عنوان یک شاخه مهم از مدیریت هم اکنون در سطح جوامع شناخته شده است قلمرو سازمان های فرهنگی و فعالیت مدیران آنها عموما به مراتب گسترده تر و حساس تر از محیط فعالیتهای سازمان های دیگر است و به علت تهدیدات محیطی و حساسیت این قلمرو، مسولیت و فعالیت های سنگینی را متوجه مدیران می نماید.
به علت حساسیت و اهمیت قلمرو مدیریت فرهنگی مدیران مربوطه علاوه بر داشتن علم مدیریت ، بایستی دارای توانمندی های خاصی از جمله آگاهی از علوم روانشناسی، جامعه شناسی، فلسفه ، تاریخ، هنر ، ادبیات و مردم شناسی نیز داشته باشند.

*اثربخشی سنتی مدیریت فرهنگی:
دستگاه خاصی مسئول است و برنامه ریزی توسط سازمان های مسئول مانند سازمان ارتباطات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان امور مساجد، وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران صورت می پذیرد و به عرصه ظهور می رسد.

*اثر بخشی قلمرو وسیع مدیریت فرهنگی:
مشارکت فرهنگی ملحوظ نظر می باشد که در تحقق مشارکت فرهنگی عاملان و واسطان فرهنگی مانند نخبگان و مروجان فرهنگی موثر بوده و با حضور و مشارکت ایشان فعالیت های فرهنگی در قلمرو وسیعی صورت می پذیرد.

* بخش قلمرو ژرف مدیریت فرهنگی:
این قلمرو شامل مشارکت تمامی سازمان ها، نهادهای فرهنگی و مردم نهاد می شود که بصورت همه جانبه در قلمرو مدیریت فرهنگی فعالیت نموده و حضور فعال دارند که در این حالت عموم مردم بصورت مستقیم مشارکت دارند و همه دستگاه ها ، سازمان ها و مردم در یک سطح قرار دارند.


ارادتمند استاد ارجمند
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

خلاصه درس بخش دوم 9 سال 9 ماه ago #99149

2نمره5555555555555555555
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: شهره حسين پور