شنبه, 29 ارديبهشت 1403

 



موضوع: خلاصه درس تقسیم بندی کالاهای فرهنگی 31/2/93

خلاصه درس تقسیم بندی کالاهای فرهنگی 31/2/93 9 سال 11 ماه ago #83713

تقسیم بندی کالاهای فرهنگی :
- هنری مانند cd
- دستی مانند قالیبافی
- تفریحی و سرگرمی مانند مسابقات
- ورزشی مانند توپ
- مذهبی مانند سجاده تسبیح
لازم به ذکر است که بعضی گروها میتوانند از هر دو دسته باشند .

تقسیم بندی کالاهای فرهنگی :
- خصوصی : یعنی در مالکیت فرد میباشد مثل تابلویی که نقاشی آن را میکشد و بنام خودش است .
- عمومی : مانند دیوارهای اتوبان که جنبه عمومی دارد و همه مردم استفاده میکنند .
- ترکیبی : نگارکری مجسمه ها که عموم استفاده میکنند و صاحب کالا ان را با خود میبرد .

پیوند های سه گانه :
- اقتصاد و فرهنگ : تصمیم گیری مسایل مربوط به فرهنک مانند بازار عرضه و تقاضا
بودجه ریزی تخصیص اعتبار قیمت گذاری کالای فرهنگی
- اقتصاد فرهنگی : اقتصادی که پیشرفت آن در حوزه فرهنگ است . پیشرفت – اشتغال رشد بهره وری
- فرهنگ اقتصادی : اقتصادی که مبتنی به ارزش های نظام است در ایران نظام اسلامی است مانند خمس اسراف تبذیر

نقش روابط عمومی در بازار فرهنگی :
موثرترین راه نفوذ بر مخاطبان و مشتریان
نقش سفید تجاری ( برون سازمانی ) باید شخصی که قدرت و جذبه داشته باشد
جلب اعتماد مشتریان مانند گارانتی کردن کالا
توسعه و برنامه فروش کالا و افزایش تعداد مشتریان
تخصیص درصدی از بودجه بازاریابی به روابط عمومی 15 تا 20 درصد
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

خلاصه درس تقسیم بندی کالاهای فرهنگی 31/2/93 9 سال 11 ماه ago #87172

ok24
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: شهره حسين پور