جمعه, 14 ارديبهشت 1403

 



موضوع: ضرورت اخلاق حرفه ای

ضرورت اخلاق حرفه ای 10 سال 9 ماه ago #16987

زندگی امروز انسان، دستخوش تغییرات بسیار سریع و جدیدی شده است. به ویژه آنکه ابزارهای ارتباطی گسترده (MASS MEDIA) جهان را به دهکده معروف مک لوهان مبدل ساخته است و اطلاعات گاهی فراتر از سرعت نور از یک نقطه به نقطه ای دورتر از جهان، مخابره و ارسال می شود. این چیزی نیست جز تعبیر رویاهای «الوین تافلر» در به تصویرکشیدن موج سوم که مدتهاست بر پیکره جهان جاری شده و به واقعیت پیوسته است.
زمانی که فاصله میان کشورهای جهان از نظر توسعه در تمام ابعاد افزایش یافت، برای بسیاری از کشورهایی که امروز سرعت رشدشان موردتوجه است، واضح بود که دلایل بسیاری باعث افزایش این فاصله می شود. از جمله:
§ اعتقاد و باور عمیق به توسعه،
§ درک واقعی به انجام کارها به صورت گروهی،
§ وجود فرهنگ وفاق ملی به جای رشد فردی،
§ توجه به رفاه عمومی و توسعه تولید،
§ گسترش بازارهای صادراتی،
§ توسعه علم مدیریت نوین
§ پرداختن به دانش و دانایی در تمام سطوح
این توسعه و رشد طی دو دهه بین سالهای 2000-1980 رخ داده است به گونه ای که بازارهای جهانی یکی پس از دیگری توسط کشورهای صاحب دانش و تکنولوژی شناسایی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
یکی از دلایل ناپیدا اما محسوس که باعث رسیدن به چنین رشد و توسعه در کشورهای پیشرفته شده است، شفاف سازی و ارائه تعاریف درست از اصولی است که حاکم بر اجرای اعمال مدیریتی و تولید است. یعنی اصول اخلاق حرفه ای که همگی در تمام سطوح باید به آن معتقد باشند و عمل کنند. این اصول بر مبنای برنامه ریزی درست از نظر اخلاق حرفه ای و وجدان کار در کشورهای توسعه یافته سالها مورد اجرا قرار گرفته است و کوتاه مدتی است که مورد توجه کشورهـای درحال توسعه نیز واقع شده است. به گونه ای که، تعهد کاری و حس مسئولیت در انجام مشاغل و حرفه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را تحقق بخشیده است.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: سپیده برادران هزاوه, احمد امیرجانی

ضرورت اخلاق حرفه ای 4 سال 6 روز ago #121096

سلام امیرجانی فضل الله عزتی
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

ضرورت اخلاق حرفه ای 4 سال 6 روز ago #121097

سلام امیرجانی فضل الله عزتی B) amirkhani
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سپیده برادران هزاوه