شنبه, 08 ارديبهشت 1403

 



موضوع: تاثیر رسانه های تصویری بر هدایت افکار

تاثیر رسانه های تصویری بر هدایت افکار 10 سال 3 ماه ago #57368

  • میثم لطفی
  • میثم لطفی's Avatar
  • آفلاين
  • دانشجو
  • ارسال ها: 15
  • Thank you received: 1
سینما به عنوان هنر هفتم و به صورت یک صنعت توانست با سیطره و به کارگیری هنرهای دیگر جایگاه وسیعی را در دنیا کسب کند. طبق بررسی هایی که صورت گرفته کنش انسانی اغلب محصول یافته های تصویری است، تا دریافتهای عقلانی. عنصر سینما تصویراست و تصویر جایگاه ویژه ای در دستگاه فکری و روانی انسان دارد و از این رو اگر ما پنج حس خود را پنج دروازه روحمان بدانیم برای ارتباط باپدیده های پیرامونی در شبانه روز 80 درصد اطلاعتمان را از چشممان یعنی از طریق تصویر بدست می آوریم. و این همان نقطه اثر سینماست. و بهترین و بیشترین عملی که می تواند در زمینه فرهنگ و هدایت افکارآدمی تاثیر بگذارد رسانه های تصویری می باشند.
امروز بحث اشاعه فرهنگ و تبلیغات مخرب و منفی از جانب کشورهای غربی به سمت کشورهای جهان سوم وعلی الخصوص جهان اسلام واقعیتی انکار ناپذیر می باشد. هزینه های هنگفت از سوی کشورهای غربی برای ساخت فیلم ها و سریال ها و حتی کارتون های تلوزیونی برای سنین مختلف و حتی کودکان نشان از یک پروسه بلند مدت و با اهدافی از پیش تعیین شده از جانب آنها دارد.ترویج فرهنگ پوچی و بیهودگی زندگی در جوانان ، عدم ثبات در روابط خانوادگی، عادی جلوه دادن روابط نا مشروع واز بین بردن نقش دین و تضعیف اعتقادات وایمان به خداوند از جمله اهدافی است که کشورهای غربی با استفاده از ابزار رسانه های تصویری به دنبال آن هستند.
درحال حاضر از آنجا که کشور ما مراحل سیر توسعه پیشرفت را طی می کند و از طرفی دیگرکشور ما داعیه دار ندای حق وظلم ستیزی در جهان می باشد لذا حجم این حملات به سمت کشور ما بسیار زیاد است.و این نکته مهم و ضروری است که ما در جهت مبارزه با این تهاجم فرهنگی اقدامات لازم را انجام دهیم. مهمترین عملی که باید در مقابله با این تهاجم وتبلیغات مورد توجه قرار گیرد نقش رسانه های تصویری در داخل کشور می باشد. لازم است با یک برنامه ریزی دقیق رسانه های داخلی بتوانند احساسات،هیجانات و تمایلات جوانان و دیگر اقشار جامعه را در جهت صحیح و متناسب با فرهنگ اسلامی شکل دهند. تا غلط بودن و فاسد بودن این تبلیغات خارجی برای مردم آشکار شود. امر دیگری که باید از سوی مسولین مورد توجه قرار گیرد بالا بردن کیفیت وجذابیت برنامه های سینمایی و تلوزیونی می باشد. اگر برنامه های در نظر گرفته شده برای اقشار مختلف از جذابیت کافی برخوردار نباشد و متناسب با سلایق و احساسات ونیاز آنها نباشد همین امر سبب روی آوردن به آثار فاسد غربی می شود.
خوشبختانه مسولین کشور در امر صدا و سیما در چند سال اخیر زحمات وتلاش های فراوان در راستای تهیه برنامه های با کیفیت و جذاب برای سنین مختلف کشیده اند.اما سرعت و هزینه های مصرفی در غرب برای تولید آثار مخرب و ضد اسلامی بسیار است . لذا لازم است تا ما نیز در جهت مبارزه با این تهاجمات فرهنگی فعالیت و تلاش خود را بیشتر کنیم.
موضوع بسته شد.
مدیران انجمن: ابراهیم عزیزیان فام