سه شنبه, 18 ارديبهشت 1403

 



موضوع: رسانه های تصویری

رسانه های تصویری 10 سال 6 ماه ago #37936

_رسانه های تصویری:
اگر رسانه را به معنای جریان انتقال اطلاعات از وسیله ارتباطی تعریف کنیم هر گونه وسیله ای رابرای انتقال اطلاعات از تصویر استفاده میکند را میتوان رسانه تصویری نامید.
رسانه های تصویری جزو زندگی انسان شمرده میشود و انسانها از زمانهای بسیار دور به عنوان راهی برای ارتباط با یگدیگر از ان استفاده کرده اند.

_تعریف فرهنگ تصویری:
عبارت از کلیه محفوظات انسان از زمان تولد تا حال حاضر یعنی تصاویری که انسان توسط ارتباط بصری در ذهن دارد هر چقدر فرهنگ تصویری فرد غنی باشد بهتر میتواند با مقوله های تصویری ارتباط برقرار نماید.

_فرهنگ تصویری انسان امروزه به دو دسته شکل میگیرد:
1.مستقیم:یعنی رویت مستقیم واقعیت ها.(دیدن یک صحنه تصادف در خیابان)
2.غیر مستقیم:یعنی دیدن از طریق وسایل ارتباط تصویری.(نقاشی-عکاسی-سینما-تلویزیون)
شکل گیری فرهنگ تصویری انسان قرن حاضر با توجه به نکات مختلف فوق از طریق مستقیم و هم غیر مستقیم بوجود امده است.

_تعریف پیام تصویری:
دیدن هر تصویر چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم تغییری در تجربه بصری یا فرهنگ تصویری تماشاچی بوجود میاورد این تغییر درکل پیام تصویر نامیده می شود.مانند یک سگ که می تواند ارام و باوفا باشد و یا هار .

_جگونگی ارزشیابی پیام تصویر:
ارزشیابی پیام تصویر بر اساس اعتقادات مخاطب صورت میگیرد یعنی اگر پیام تصویر منتخب بر باورها و اعتقادات تماشاچی باشد او پیام تصویری را مثبت ارزشیابی می کند و اگ پیام در تضاد اعتقادات او باشد او پیام را منفی تلقی میکند در حقیقت تماشاچی براساس معیارهای ذهنی خود پیام تصویر را ارزیابی و تفسیر میکند به همین دلیل است که اثار هنری بر اساس معیارهای حاکم بر جوامع ارزیابی میشود وااثر هنری که امکان دارد که در حال حاضر در کشوری دارای وجهه خاص خود باشد در چند سال بعد به علت تغییر معیارهای حاکم بر شهروندان ان جامعه میتواند وجهه قبل خود را نداشته باشد.


میرفلاح-برقی خامنه -حسنی-شایگان
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: ابراهیم عزیزیان فام