یکشنبه, 30 ارديبهشت 1403

 



موضوع: جواب سئوال هفته

جواب سئوال هفته 10 سال 9 ماه ago #27877

جواب سئوال هفته
اينترنت؟
مي توان گفت ف تفكر شكل گيري اينترنت در دوران جنگ سرد ريشه دارد. شايد بتوان گفت دو نكته در شكل گيري اينترنت حائز اهميت است نخستين مورد اينكه مسائل هسته اي در آن دوره به مسئله اي مهم در دنيا تبديل شده و دومين دليل ، اقدام شوروي در اواخر دهه 1950 براي پرتاب اولين ماهواره خود با نام ( اسپوتينك يك) به فضا بود كه بخش نظامي ايالات متحد را از وحشت تهاجم هسته اي به وسيله ماهواره به وحشت و تكاپو انداخت . وحشت از حمله هسته اي موجب تكاپوي بخش نظامي ايالات متحده شد و موجب گرديد كه آنان دست به ابتكار ي زنند كه تحولي عظيم در جهان ايجاد كرد.در نهايت شبكه اي ايجاد شد كه نمي توان آن را از هيچ مركزي كنترل كرد سانسور و كنترل اين سيستم بسيار مشكل است و تنها راه كنترل آن ، وارد نشدن به شبكه است. البته اين شبكه در سراسر جهان گسترش يافته است و كاربران زيادي دارد و انواع اطلاعات را در تمام دنيا انتقال مي دهد و هر سازمن ، نهاد و كشوري براي ورود به اين شبكه ، ممانعت ايجاد كند هزينه گزافي را مي پردازد و زيان بزرگي كرده است.برقراري ارتباط دارند شبكه اي كه در سراسر جهان افراد مي توانند از آن به راحتي استفاده كنند و با يك ارتباط برقرار كنند اينترنت ثانيه به ثانيه و لحظه به لحظه در حال گسترش توسعه است و تمدني جديد را در سراسر جهان ايجاد مي كند.با اتصال به شبكه اينترنت مي توان با افرادي كه فرسنگ ها دوتر از ما هستند ، ارتباط برقرار كرد از هر نقطه در دنيا اطلاعات سياسي ،اقتصادي،وهنري مورد نياز را بدست آورد از فعاليت هاي علمي آگاه شد وارد كتابخانه ها شد و كتاب مورد نظر را مطالع كرد و ده ها و صدها كار ديگر مي توان انجام داد كه در گذشته امكان پذير نبوده است هر چند كه اينترنت آميزه اي از رساهنه هايي از قبيل تلويزيون و تلفن است اما شايد خصلت تعاملي بودنش اين وسيله ارتباطي را از بقيه رسانه ها جدا مي سازد در گذشته هاي دور انسان نمي توانست باور كند كه پيام هاي خود را با سرعت سرسام آوري براي يك ديگر بفرستند پيامي كه در آن دوره زمان زيادي مي برد تا از يك نقطه به نقطهاي ديگر منتقل شود.اتحاد جماحير شوروي آن زمان موشكي به نام ( اس پونيك ) را به فضا مي فرستند و نشان مي دهد داراي قدرتي است كه مي توان شبكه هاي ارتباطي آمريكا را توسط موشك هاي (بالستيك ) و دور برد خود از بين ببرد آمريكا در پاسخگويي به اين اقدام روسه ها موسسه پروژه هاي تخصصي پيشرفته ARPA آرپا را بوجود اورد .هدف از اين تاسيس اين موسسه تجربه و آزمايش براي پيدا كردن روشي بود كه بتوان از طريق خطوط تلفن و كامپيوتر ها را به هم مرتبط نمود بطوري كه چندين كار بر به توانند از يك خط ارتباطي مشترك استفاده كنند در اصل شبكه اي بسازند كه در آن داده ها بصورت اتوماتيك بين مبداء و مقصد حتي در صورت از بين رفتن بخشي از مسير ها جابجايي و منقل نبوده و فقط يك اقدام احتياطي در مقابل حمله احتمالي موشك هاي اتمي دور برد بود.
انواع كتابهاي الكترونيكي؟ كتابهاي الكترونيكي ، با توجه به ويژگيها، امكانات، و كاربردهايشان به گروههاي زير تقسيم مي شوند.
1 – كتابهاي الكترونيكي فقط متن- در اين دسته، كتابهاي الكترونيكي فقط شامل اطلاعات متني هستند و هيچ گونه تصوير، نمودار و جز آن را شامل نمي شوند.
2 - كتابهاي الكترونيكي داراي تصاوير اسكن شده-در كنار اطلاعات متني،تعدادي تصوير اسكن شده نيز وجود دارد.
3 - كتابهاي الكترونيكي با تصاويري متحرك- در كنار اطلاعات متني، تعدادي تصوير انيميشن و يا قطعاتي از فيلم نيز وجود دارد.
4 - كتابهاي الكترونيكي سخنگو- اين دسته كتابهاي الكترونيكي با استفاده از امكانات صوتي و الكترونيكي تا حدي با كاربر رابطه برقرار مي كنند.
5 - كتابهاي الكترونيكي چن رسانه اي- در اين دسته از كتابهاي الكترونيكي يك رابطه چند رسانه اي و دو سويه ميان كتاب و خواننده بر قرار مي شود اين دسته كاملاً با كتابهاي سنتي و چاپي متفاوت اند و امكانات كمكي براي جستجو و تحقيق در آنها در نظر گرفته شده است.
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ ، یک صفحه وب ( مشابه یک روزنامه شخصی ) و با قابلیت دستیابی عموم کاربران به آن است . وبلاگ ها ، بر اساس یک نظم خاص بهنگام و محتوی بلاگ نشاندهنده شخصیت مولف و یا مولفان آن می باشد . اولویت استقرار و یا نشر مطلب بر اساس یک ساختار زمانی شکل می گیرد. در این حالت خوانندگان بلاگ ها همواره در ابتدا جدیدترین مطلب و یا مطالب منتشر شده را مشاهده و در صورت تمایل آن را مطالعه می نمایند .اکثر وبلاگ ها دارای یک خط فکری خاص بوده و به نوعی آن را دنبال می نمایند . مثلا" در صورتی که یک بلاگر علاقه مند به فن آوری باشد ، با جمع آوری مطلب از منابع متفاوتی نظیر : نمایشگاه ها ، سمینارها و یا سایت های دیگر ، آنان را با فرمت مورد نظر در بلاگ خود ثبت و در اختیار مخاطبان خود قرار دهد . درصورتی که یک بلاگر علاقه مند به یک بیماری خاص بوده و مسائل علمی آن را به نوعی دنبال می نماید ، می تواند مقالات و موضوعات جدید منتشر شده در رابطه با بیماری مورد نظر را بر روی بلاگ خود منتشر نماید . در صورتی که یک بلاگر , علاقه مند به مسائل اقتصادی می باشد ، می تواند با جستجو و یافتن مقالات جدید در رابطه با اقتصاد، آنان را بر روی بلاگ خود منتشر نماید . برخی از وبلاگ نویسان از بلاگ خود به منزله یک آلبوم عکس و یا بریده روزنامه ها ( شکل خاصی از یک حافظه online استفاده می نمایند. زمانی که بلاگر یک لینک مناسب را در این خصوص پیدا نماید و یا اطلاعاتی خاصی را که قصد دارد آنان را بخاطر بسپارد ، آنان را بر روی بلاگ خود قرار می دهد .بلاگ یک محیط الکترونیکی قابل جستجو را فراهم که علاقه مندان می توانند با استفاده از یک مرورگر وب و در هر نقطه ای از جهان به محتویات آنان دستیابی داشته باشند يكي از ويژ گي هائي كه در تمامي بلك ها به نوعي رعايت مي شود ماهيت انتشار و استقرار اطلاعات بر روي بلاگ بر اساس يك نظم خاص است ( تقويم اطلاعاتي ) و بلاگ مشابه يك مجله و يا روزنامه onlin مي باشد كه مولف آن مي تواند در ارتباط با موضوعات متفاوت در زمان دلخواه در آن اطلاعاتي را درج و منتشر نمكايد تعداد زيادي از بلاك ها داراي مجموعه اي جالب و ارزشمند از لينك ها به ساير بلاگ ها و يا سيت هائي مي باشند كه مولف بلاگ آنان را مثبت و مفيد ارزيابي مي نمايد.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: ابراهیم عزیزیان فام