خوش آمديد,
مهمان
|
|
انواع ارتباط از لحاظ محتواو کارکرد :
1- ارتباط خصوصی و بدون واسطه : ارتباطی رودرو می باشد که پیام مستقیما" میان گیرنده و فرستنده منتقل می شود. 2-ارتباط جمعی یا عمومی : ارتباطی است که توسط وسایل ارتباطی همچون روزنامه ، کتاب ، رادیو و تلویزیون برای گروه غیر محدودی از مردم صورت می گیرد . 3-ارتباط نوشتاری : ارتباطی است که از طریق نوشته می باشد مانند روزنامه و کتاب 4- ارتباط غیرنوشتاری : اطلاعات از طریق امواج مانند رادیو و تلویزیون مبادله می شود. 5-ارتباط ملی : ارتباطی که پیامها از طریق وسایل ارتباط جمعی منتشر می شود. 6-ارتباط فرا ملی : پیام ها از طریق ماهواره منتقل می شود. 7-ارتباط کلامی : ارتباط از طریق زبان و گفتار می باشد. 8-ارتباط غیر کلامی : ارتباط از طریق غیر گفتاری و غیر زبانی می باشد. 9-ارتباط انسانی : ارتباطات میان دو انسان رد و بدل می شود. مانند نامه 10-ارتباط غیر انسانی یا ابزاری : اطلاعات میان دو ابزار و یا ماشین است. مانند انتقال اطلاعات از مخزن به بلندگو 11-ارتباط زمانی : ارتباط باید در زمان معین برقرار شود. 12-ارتباط غیر زمانی : ارتباط محدود به زمان خاصی نیست. 13-ارتباط سازمانی : انتقال از طریق فرستنده به گیرنده نیاز به امکانات فنی و برنامه ریزی و بودجه دارد . مانند صدا و سیما 14-ارتباط غیر سازمانی : به امکانات فنی و مقررات نیاز ندارد. 15-ارتباط نمادین : ارتباطی است که طی آن پیامها در قالب علائم و نشانه ها از طریق حواس منتقل می شود . انواع کانالهای ارتباط جمعی به سه گروه تقسیم می شوند: الف- کانالهای مواصلاتی ( ترابری ) : راه ها اعم از کوچه ها، خیابان ها ، بزرگراه ها و وسایل حمل و نقل همچون قطار ، خودرو ، هواپیما جزء کانالهای مواصلاتی به حساب می آیند که امکان برقراری ارتباطات را در میان آدمها فراهم می آورند. ب – کانالهای ارتباطی مخابراتی : پست ، تلگراف ، تلفن کانالهای ارتباطات مخابراتی را تشکیل می دهند که امکان تبادل و جابه جایی پیام ها را میان دو شخص و گاهی بیشتر ممکن می سازد. ج- کانالهای ارتباطات اجتماعی : وسایل و ابزاری هستند که میان گروه های بزرگی از جوامع ارتباط خطی ، تصویری و کلامی برقرار می کنند که به طور عمده مطبوعات ، رادیو ، تلویزیون ، ماهواره های ویژه فرستنده و تا حدودی سینما را در بر می گیرند و به وسایل ارتباط جمعی مشهورند. رسانه : در فرهنگ ها و منابع مختلف فارسی و انگلیسی تعاریف مختلفی دارد: در فرهنگ عمید به عنوان حسرت ؛ اندوره و افسوس می باشد.م حال آنکه در فرهنگ اندیشه نورسانه به عنوان اصطلاحی کلی برای اشاره به سیستمها و دستگاه های قابل انتقال و یا سرگرمی بکار برده می شود. مثل : روزنامه ، رادیو ، فیلم ، کتاب ، نوار . جمع رسانه در فرهنگ الفیایی قیاسی زبان فارسی به عنوان مجموعه ابزارها و روش هایی که برای ارتباط جمعی و شخصی بکار می روند آورده شده است. رسانه جمعی : رسانه ای است که در زمان واحد پیامهای یکسان را برای تعداد زیادی از افراد ارسال می کند. شامل 1- رسانه های چاپی: مانند روزنامه ، مجلات 2-رسانه های پخش : مانند رادیو ، تلویزیون 3-رسانه های کامپیوتری: مانند اینترنت و بانک اطلاعاتی 4-رسانه های خیابانی:مانند پوسترهای تبلیغاتی،تابلوهای خیابانی
پيوست:
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
با سلام خدمت استاد ارجمند جناب آقای عزیزیان
فایل ارسالی حاوی جواب سوالات هفته توسط اینجانب احمد جدیدی دانشجوی پودمان 5 امور فرهنگی می باشد.
پيوست:
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
انواع کانال های ارتباط جمعی:
الف ) کانال های مواصلاتی: اعم از کوچه ها ، خیابان ها، بزرگراه ها و ... که امکان ارتباط میان انسان ها را پدید می آورد. ب ) کانال های ارتباطی مخابراتی: شامل پست ، تلگراف ، تلفن و ... که امکان تبادل پیام بین دو یا چند شخص را مهیا می سازد. ج ) کانال های ارتباطات اجتماعی : منظور وسایل و ابزاری هستند که میان گروه های بزرگی از جوامع ارتباط خطی ، تصویری و کلامی برقرار میکنند که به طور عمده مطبوعات ، رادیو و تلویزیون ، ماهواره های ویژه ، فرستنده ها و تا حدودی سینما را در بر می گیرند. ارتباطات از آغاز تا حال: در طول تاریخ " ارتباط " همیشه وسیله انتقال آموخته های انسانی از نسلی به نسل دیگر بوده است.و از این طریق انسان توانسته علوم و تجربیاتش را منتقل کند.و این موضوع در تعریف فرهنگ نیز صدق می کند که به وسیله ابزار های ارتباطی از نسل های گذشته به کنون منتقل شده است سانه جمعی : در اصطلاح کلی به معنی مجموع ابزارها و روش های است که برای ایجاد ارتباط با مخاطبان انبوه به کار برده می شود و به چهار گروه کلی : 1- رسانه های چاپی: مانند روزنامه ، مجلات 2- رسانه های پخش : مانند رادیو ، تلویزیون 3-رسانه های کامپیوتری: مانند اینترنت و بانک اطلاعاتی 4- رسانه های خیابانی:مانند پوسترهای تبلیغاتی،تابلوهای خیابانی |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|