دوشنبه, 17 ارديبهشت 1403

 


  • صفحه:
  • 1
  • 2
  • 3

موضوع: سئوال هفته

سئوال هفته 10 سال 8 ماه ago #29526

انواع ارتباط از لحاظ محتواو کارکرد :
1- ارتباط خصوصی و بدون واسطه : ارتباطی رودرو می باشد که پیام مستقیما" میان گیرنده و فرستنده منتقل می شود.
2-ارتباط جمعی یا عمومی : ارتباطی است که توسط وسایل ارتباطی همچون روزنامه ، کتاب ، رادیو و تلویزیون برای گروه غیر محدودی از مردم صورت می گیرد .
3-ارتباط نوشتاری : ارتباطی است که از طریق نوشته می باشد مانند روزنامه و کتاب
4- ارتباط غیرنوشتاری : اطلاعات از طریق امواج مانند رادیو و تلویزیون مبادله می شود.
5-ارتباط ملی : ارتباطی که پیامها از طریق وسایل ارتباط جمعی منتشر می شود.
6-ارتباط فرا ملی : پیام ها از طریق ماهواره منتقل می شود.
7-ارتباط کلامی : ارتباط از طریق زبان و گفتار می باشد.
8-ارتباط غیر کلامی : ارتباط از طریق غیر گفتاری و غیر زبانی می باشد.
9-ارتباط انسانی : ارتباطات میان دو انسان رد و بدل می شود. مانند نامه
10-ارتباط غیر انسانی یا ابزاری : اطلاعات میان دو ابزار و یا ماشین است. مانند انتقال اطلاعات از مخزن به بلندگو
11-ارتباط زمانی : ارتباط باید در زمان معین برقرار شود.
12-ارتباط غیر زمانی : ارتباط محدود به زمان خاصی نیست.
13-ارتباط سازمانی : انتقال از طریق فرستنده به گیرنده نیاز به امکانات فنی و برنامه ریزی و بودجه دارد . مانند صدا و سیما
14-ارتباط غیر سازمانی : به امکانات فنی و مقررات نیاز ندارد.
15-ارتباط نمادین : ارتباطی است که طی آن پیامها در قالب علائم و نشانه ها از طریق حواس منتقل می شود .
انواع کانالهای ارتباط جمعی
به سه گروه تقسیم می شوند:
الف- کانالهای مواصلاتی ( ترابری ) : راه ها اعم از کوچه ها، خیابان ها ، بزرگراه ها و وسایل حمل و نقل همچون قطار ، خودرو ، هواپیما جزء کانالهای مواصلاتی به حساب می آیند که امکان برقراری ارتباطات را در میان آدمها فراهم می آورند.
ب – کانالهای ارتباطی مخابراتی : پست ، تلگراف ، تلفن کانالهای ارتباطات مخابراتی را تشکیل می دهند که امکان تبادل و جابه جایی پیام ها را میان دو شخص و گاهی بیشتر ممکن می سازد.
ج- کانالهای ارتباطات اجتماعی : وسایل و ابزاری هستند که میان گروه های بزرگی از جوامع ارتباط خطی ، تصویری و کلامی برقرار می کنند که به طور عمده مطبوعات ، رادیو ، تلویزیون ، ماهواره های ویژه فرستنده و تا حدودی سینما را در بر می گیرند و به وسایل ارتباط جمعی مشهورند.
رسانه : در فرهنگ ها و منابع مختلف فارسی و انگلیسی تعاریف مختلفی دارد:
در فرهنگ عمید به عنوان حسرت ؛ اندوره و افسوس می باشد.م حال آنکه در فرهنگ اندیشه نورسانه به عنوان اصطلاحی کلی برای اشاره به سیستمها و دستگاه های قابل انتقال و یا سرگرمی بکار برده می شود. مثل : روزنامه ، رادیو ، فیلم ، کتاب ، نوار .
جمع رسانه در فرهنگ الفیایی قیاسی زبان فارسی به عنوان مجموعه ابزارها و روش هایی که برای ارتباط جمعی و شخصی بکار می روند آورده شده است.
رسانه جمعی : رسانه ای است که در زمان واحد پیامهای یکسان را برای تعداد زیادی از افراد ارسال می کند. شامل
1- رسانه های چاپی: مانند روزنامه ، مجلات
2-رسانه های پخش : مانند رادیو ، تلویزیون
3-رسانه های کامپیوتری: مانند اینترنت و بانک اطلاعاتی
4-رسانه های خیابانی:مانند پوسترهای تبلیغاتی،تابلوهای خیابانی
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

سئوال هفته 10 سال 8 ماه ago #30134

با سلام خدمت استاد ارجمند جناب آقای عزیزیان
فایل ارسالی حاوی جواب سوالات هفته توسط اینجانب احمد جدیدی دانشجوی پودمان 5 امور فرهنگی می باشد.
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

سئوال هفته 10 سال 8 ماه ago #31182

انواع کانال های ارتباط جمعی:

الف ) کانال های مواصلاتی: اعم از کوچه ها ، خیابان ها، بزرگراه ها و ... که امکان ارتباط میان انسان ها را پدید می آورد.
ب ) کانال های ارتباطی مخابراتی: شامل پست ، تلگراف ، تلفن و ... که امکان تبادل پیام بین دو یا چند شخص را مهیا می سازد.
ج ) کانال های ارتباطات اجتماعی : منظور وسایل و ابزاری هستند که میان گروه های بزرگی از جوامع ارتباط خطی ، تصویری و کلامی برقرار میکنند که به طور عمده مطبوعات ، رادیو و تلویزیون ، ماهواره های ویژه ، فرستنده ها و تا حدودی سینما را در بر می گیرند.


ارتباطات از آغاز تا حال:

در طول تاریخ " ارتباط " همیشه وسیله انتقال آموخته های انسانی از نسلی به نسل دیگر بوده است.و از این طریق انسان توانسته علوم و تجربیاتش را منتقل کند.و این موضوع در تعریف فرهنگ نیز صدق می کند که به وسیله ابزار های ارتباطی از نسل های گذشته به کنون منتقل شده است


سانه جمعی :

در اصطلاح کلی به معنی مجموع ابزارها و روش های است که برای ایجاد ارتباط با مخاطبان انبوه به کار برده می شود و به چهار گروه کلی :
1- رسانه های چاپی: مانند روزنامه ، مجلات
2- رسانه های پخش : مانند رادیو ، تلویزیون
3-رسانه های کامپیوتری: مانند اینترنت و بانک اطلاعاتی
4- رسانه های خیابانی:مانند پوسترهای تبلیغاتی،تابلوهای خیابانی
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
  • صفحه:
  • 1
  • 2
  • 3
مدیران انجمن: ابراهیم عزیزیان فام