خوش آمديد,
مهمان
|
|
تعريف رسانه: رسانه وسيله اي براي نقل وانتقال اطلاعات ، ايده ها و افكار افراد و جامعه .
رسانه واسطه اي عيني و عملي در فرايند برقراري ارتباط است و داراي دو كاركرد است. 1)كاركرد:آشكار: محل برخورد پيام و گيرنده پيام است. 2)پنهان : برقرار كننده جريان ارتباط و پيام رساني. بنابراين رسانه عاملي است كه پيام به مخاطب منتقل مي شود.شكل ابتدايي : نمادين – (دود) و دیگری شكل مدرن: نهادمند (روزنامه) رسانه ها از نظر مفهومي: منطقي(شامل تبليغات و روابط عمومي) رسانه جمعي: مجموعه ابزار ها و روش ها براي ايجاد ارتباط با مخاطبان انبوه است. رسانه ها همچنین سه نوع است :انساني –سازماني – تكنولوژي انواع رسانه : 1)رسانه هاي چاپي print media ( روزنامه- مجله – كتاب) 2)رسانه هاي الكترونيك elec tronic media (رسانه هاي ديداري و شنيداري مانند تلويزيون و راديو) 3)رسانه هاي ديجيتال (digital media) ديسك – فلش – dvd- cd 4)رسانه هاي آنلاين(خبرگزاري ها – سامانه هاي اينترنتي) نخستين روزنامه آنلاين در سال 92 (شيكاگو تريبون) 5) رسانه هاي سايبر yber media s 6) وبلاگ ها (نو ظهور ها) 7)رسانه هاي نصبی( اعلاميه ، بروشور، تابلو هاي شهري و جاده اي و اعلانات ، كاتولوگ ، پوستر ، آرم ، پلاكارد، لوگو، همايشي) رسانه هاي نهادي ( روابط عمومي) 9) رسانههای فرانهادی همچون خبرگزاریها، دفاتر روابط بین الملل، کارتلها، بنگاههای سخنپراکنی و تراستهای خبری، شرکتهای چند ملیتی سازه، فیلمهای سینمایی، شبکههای ماهوارهای fkhalafi.blogfa.comمنبع |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|