خوش آمديد,
مهمان
|
|
انتقال اطلاعات . هدف اصلي تكنولوژي اطلاعات (IT ) است . البته براي انتقال اين اطلاعات از انواع تكنولوژي ها و نرم افزارها و سخت افزارها و تجهيزات و حتي فرآيندها وفنونيز استفاده مي شود . در واقع ، تكنولوژي اطلاعات هم شامل نرم افزارها ، از قبيل تعريف نيازهاي اطلاعاتي و آناليز و مدييت اطلاعات مانند كامپيوتر و اسكنر و مودم و چاپگر ، حتي به معناي فرآيندها و كاربردها ، فنون و مديريت ساختارها نيز به كار مي رود .
مجموعه اي از مراحل تثبيت و رسيدگي ، انتقال و توزيع ، به طور كلي تكنولوژي اطلاعات ، پردازش و استفاده از اطلاعات است كه موجبات تغيير چرخه هاي كاري در ارد همه امور من جمله روابط عمومي فراهم مي كند . در اين دوره ، شركت كنندگان با جلوه هاي اعجاز انگيز تكنولوژي اطلاعات به صورت تئوري و عملي آشنا مي شوند . اصول و راه كارهاي نوين روابط عمومي و تبليغات شركت كنندگان دراين دوره . با طريق ايجاد اعتماد در مخاطب ، رسانه هاي تبلغاتي ، مدل هاي فشار و جذب ، مراحل اساسي طراح يك برنامه تليغاتي و روابط عمومي . سبك ها و جاذبه هادر تبليغات و روابط عمومي ، اصول تخمين برودجه برنام هاي تبليغات و روابط عمومي ، هدايايي تبليغاتي و برخي مباحث ديگر آشنا خواهند شد . ارتباطات مردمي در اين دوره ، شركت كنندگان با چگونگي برگزاري جلسه گفت و گوي مديريت با كاركنان ، نظام دهي براي دريافت پيشنهادات ، پاسخگويي به سوالات و نامه هاي مردم ، ايجاد تسهيلات فرهنگي و هنري ، نحوه انعكاس نظرات كاركنان به مديريت ، نظرسنجي درباره مسائل درون و برون سازماني ، پيگري مشكلات و راهنمايي مناسب ارباب رجــوع آشنا مي شوند . برخي دوره هاي ديگر خبرنويسي براي مطبوعات ، تكنيك هاي برگزاري گردهمايي ها ، كاربرد عكس و آثار گرافيكي در روابط عمومي ، مباني و اصول روابط عمومي ، ويراستاري و مديريت خبر ، روش هاي اجراي نظام مشاركت و بررسي پيشنهادها در روابط عمومي ، تحليل محتوا در روابط عمومي و مطبوعات ، رويدادهاي ويژه ، زبان تخصصي پيشرفته در زمينه خبرنويسي و خبر خواني ، مديريت كاركنان روابط عمومي ، مديريت رسانه ، مديريت و ارتباطات بحران ، و… برخي از اين برنامه ها عبارت است از : الف) كاربردهاي اينترنت در روابط عمومي اينترنت به عنوان يك شبكه گسترده بين المللي ارتباطي ، تحولاتي را در آستانه قرن بيست و يكم به وجود آورده كه قسمت عمده اين تحولات در بخش ارتباطات و زندگي روزمره بشري حادث شده است . اين كه تمامي رشته هاي علوم انساني به ديجيتالي شدن گرايش پيدا كرده اند و هر كلمه اي با خود پسوندي از الكترونيك ا به يدك مي كشد . مانند روانشناسي الكترونيك . بازاريابي الكترونيك ، دولت الكترونيك، و نهايتاً روابط عمومي الكترونيك از جمله آثار الكترونيكي شدن دنياي امروز است . بي اغراق ، فناوري هاي جديد ارتباطي ، روابط عمومي سنتي را به سمت و سوي روابط عمومي الكترونيك كشانده است . از اين رو براي كارگزاران روابط عمومي ، كار با اينترنت و همسو شدن با اين جريان يك انتخاب نسبت بلكه يك الزام است . در اين راستا ، موسسه كارگزار روابط عمومي براي نخستين بار در كشور با همكاري گروهي متخصص ، اقدام به برگزاري كارگاه آموزشي در سطوح مقدماتي و پيشرفته كرده است . در اولين روز كارگاه ، كارگزاران روابط عمومي با اينترنت و نحوه كار با آن ، مروز گردهاي وب وپست الكترونيك ، و … آشنا خواهند شد . روز دوم كارگاه ، به كاربردهاي اينترنت در روابط عمومي اختصاص دارد. در آينده بسيار نزديك ، موسسه كارگزار روابط عمومي ، دوره هاي آموزشي اصول طراحي وب سايت هاي فارسي ( HTML ) و اصول طراحي بانك هاي اطلاعاتي ACCESS را نيز برگزار خواهد كرد . ب) برنامه ريزي و ارزيابي برنامه هاي روابط عمومي برنامه ريزي در روابط عمومي ؛ رنامه روباط عمومي ، يك طرح و نقشه عملياتي و اجرايي است كه همه فعاليت هايي را كه شما قصد داريد براي سازمان خود انجام دهيد ، مشخص مي كند . اين رنامه ، زمان و مكان شروع و پايان همه فعاليت ها را در چارچوب يك تلاش و اقدام عموميو كلي نشان مي دهد . دراين دوره ، شركت كنندگان با جايگاه برنامه ريزي در روابط عمومي ، تنظيم برنامه ساليانه روابط عمومي ، |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|