یکشنبه, 13 خرداد 1403

 



موضوع: مرکز توسعه فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال

مرکز توسعه فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال 10 سال 10 ماه ago #14825

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
مرکز توسعه فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال
چکیده موضوع
معرفی مرکز : این مرکز به عنوان یکی از واحدهای سازمانی مستقل، علاوه بر مأموریت توسعه و تصدی کاربری ابزار های مبتنی بر فناوری نوین ارتباطات و اطلاعات در حوزه ستاد وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، وظایف و مسئولیت های ذیل را برعهده دارد:
1. مطالعه و تدوین مستندات راهبردی در حوزه رسانه های دیجیتال و همچنین کاربری فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات در بخش فرهنگ کشور
2. حمایت از انجام فعالیت های پژوهشی، در حوزه رسانه های دیجیتال و تعامل فرهنگ و فناوری اطلاعات و ارتباطات
3. حمایت از توسعه کمی و کیفی رسانه های دیجیتال و کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش فرهنگ
4. حمایت از توسعه بازار و صنعت رسانه های دیجیتال و همچنین صادرات رسانه ها و آثار فرهنگی و هنری دیجیتال داخلی به خارج از کشور
5. انجام یا حمایت از انجام فعالیت های، تبلیغی، ترویجی، فرهنگ سازی و ارتقای دانش و مهارت های تخصصی در حوزه رسانه های دیجیتال و فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش فرهنگ و هنر در سطح جامعه
6. صدور مجوز و نظارت بر فعالیت اشخاص حقیقی و حقوقی در زمینه رسانه های برخط، بسته های نرم افزاری رسانه ای، نشر رقومی، تکثیر و عرضه حامل های دیجیتال و برپایی مراکز عرضه داده و سامانه های عرضه برخط و خدمات مرتبط
7. بررسی نرم افزارهای رایانه ای و محتوای آنها از جهت فرهنگی و ثبت مالکیت حقوق مادی و معنوی و صدور مجوز انتشار بسته های نرم افزاری رایانه ای
8. صدور مجوز و نظارت بر واردات، صادرات و تولید سامانه ها، نرم افزارها، تجهیزات و سخت افزار های رایانه ای مورد استفاده درپدیدآوردن، تکثیر، نشر، عرضه و اجرای رسانه ها و آثار و محصولات فرهنگی و هنری
9. صدور مجوز تأسیس و نظارت بر فعالیت تشکل های صنفی رسانه های دیجیتال و همچنین حمایت از آنها
10. تدوین و پیشنهاد قوانین و مقررات و همکاری و هماهنگی با مراجع قضایی و انتظامی در خصوص کاربری فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش فرهنگ، رسانه های دیجیتال و ثبت و نشر نرم افزار های رایانه ای
11. تعامل و هماهنگی با سایر دستگاه ها و مراجع ذیربط و سازمان ها و مؤسسات بین المللی در اجرای وظایف محوله
این مرکز دارای دو واحد اجرایی مستقل و یک واحد برنامه ریزی می باشد. یکی از واحدهای اجرایی متصدی توسعه کاربری فنآوری اطلاعات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و دیگر بخش متولی ساماندهی و توسعه رسانه ها و فعالیتهای فرهنگی دیجیتال در کشور می باشد.
منیع : اینترنت http://shs.farhang.gov.ir/fa/intro/information
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

مرکز توسعه فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال 10 سال 10 ماه ago #15078

جناب آقای حسینی
همانگونه که در ایمیل خدمتتان توضیح دادم بایستی تمرکز اصلی شما بر بحث رسانه های دیجیتال باشد و تنها اشاره ای به معرفی مرکز داشته باشید. امیدوارم که در تحقیق و ارایه کلاسی این مورد اصلاح شود.
با آرزوی موفقیت برای شما
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

مرکز توسعه فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال 10 سال 10 ماه ago #15116

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
مرکز توسعه فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال
رسانه دیجیتال چیست؟
رسانه هایی که تبادل یا انتشار محتوا در آنها، تنها به کمک ابزارهای مجهز به پردازشگر دیجیتال میسر باشد. شامل رسانه های برخط مبتنی بر شبکه (نظیر شبکه جهانی اینترنت)، سرویس های مخابراتی از قبیل MMS وSMS و سایر اشکال شبکه های تبادل داده مانند بلوتوث و همچنین رسانه های مبتنی بر حامل های فیزیکی دیجیتال از قبیل بسته های نرم افزاری رسانه ای، بازی های رایانه ای و مانند آن ها.
برخی از اشکال رسانه های دیجیتال:
1- نرم افزارهای رایانه ای (نرم افزارهای رسانه ای / نرم افزارهای چند رسانه ای / ...)
2- بازیهای رایانه ای (بازیهای آفلاین/ بازیهای آنلاین/ بازیهای موبایل /بازیهای تحت شبکه/....)
3- اینترنت (پایگاههای اینترنتی و سرویسهای مختلف همچون اجتماعات مجازی/ گروههای اینترنتی/ گفتگوی اینترنتی/ ....)
4- هنرهای دیجیتال (سینمای دیجیتال/ گرافیک رایانه ای / نقاشی دیجیتال/ تئاتر دیجیتال/ موسیقی دیجیتال / ...)
5- تلفن همراه و سرویسهای مختلف آن (پیامک/ پیام چند رسانه ای/ GPRS/ 3G/...)
6- .... .
ویژگیهای رسانه های دیجیتال:
1- سرعت و وسعت دامنه انتشار
2- بستر نشر آسان (اینترنت/ تکثیر استمپری/...)
3-تنوع و حجم بالای محتوا (نرم افزارهای چند رسانه ای حاوی چند صد جلد کتاب، چند ده ساعت فیلم و صوت با قابلیت جستجو و ... / بازیهای رایانه ای )
4- جذابیت و تعاملی بودن محصولات (بازیهای رایانه ای / اجتماعات مجازی/ ...)
5- بدون مرز بودن ارتباطات
6- کم هزینه بودن تولید و دسترسی (با 20 هزار تومان صاحب یک خبرگزاری بین المللی شوید/ با 60 هزار تومان هزار نسخه از یک اثر را می توان تکثیر کرد /...)
7- طیف وسیع و متنوع مخاطبین.
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: سپیده برادران هزاوه