یکشنبه, 13 خرداد 1403

 



موضوع: شهیده فوزیه شیر دل فرشته ی بی گناه

شهیده فوزیه شیر دل فرشته ی بی گناه 10 سال 3 هفته ago #72485

شهیده فوزیه شیر دل فرشته ی بی گناه !
شهید فوزیه شیر دل در سال 1338 در شهر کرمانشاه در کانون گرم خانواده ای متدین و مومن متولد گردید پس از طی دوران طفولیت در سن 7 سالگی به مدرسه رفت و چون در خانواده ای مذهبی رشد کرده بود به نماز خواندن و روزه گرفتن بسیار پایبند بود.دوران ابتدایی و راهنمایی را باموفقیت پشت سر گذاشت ،پس از گرفتن مدرک سیکل وارد بهداری شد.وی به مدت 2 الی 3 سال در بهداری کرمانشاه خدمت کرد و پس از آشنایی با کارش به پاوه منتقل شدو در بیمارستان آن جا مشغول به کار شد. فوزیه با پیام انقلاب اسلامی همگام بود و دوستدار حضرت امام (ره) بود.
او پرستار مومن و محجبه ای بود که آشکارا در بیمارستان پاوه اعلام می کرد که:من پیرو امام و خط امام هستم.سرانجام وی در روز بیست و پنجم مرداد 1358 در جریان حمله گروهک ضد انقلاب دموکرات به بهداری پاوه و محاصره آن محل و در حالی که گروه دکتر شهید چمران در صحنه حاضر بود در حالی که برای کمک به گروه اقدام می کرد و در حال راهنمایی هلی کوپتر برای فرود در بهداری بود، مورد اصابت گلوله ناجوانمردانه دموکراتها قرار گرفت و به شدت مجروح شد. فوزیه در آن محل بعد از 16 ساعت جان به جان آفرین تسلیم کرد و به شهادت رسید.بعد از مدتی پیکر شهید وچندتن دیگر شهدا را هلی کوپترحمل می کرد،مورد اصابت گلوله های منافقین قرار گرفته و سقوط کرد.خلبان و کمک خلبان ومجروحان نیز همگی به شهادت رسیدند .
شهید چمران در وصف رشادت این پرستار شهید نوشت:
خداوندا! چه منظره ای داشت این خانه پاسداران! چه دردناک!....
دختر پرستاری که پهلویش هدف گلوله دشمن قرار گرفته بود خون لباس سفیدش را گلگون کرده بود، 16 ساعت مانده بود و خون از بدنش می رفت و پاسداران هم که کاری از دستشان بر نمی آمد گریه می کردند.این فرشته بی گناه ساعاتی بعد در میان شیون و زاری بچه ها جان به جان آفرین تسلیم کرد.

منبع : http://shohada11.ibsblog.ir/
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: محمد مؤذّنی چیمه