خوش آمديد,
مهمان
|
|
آموزش اصول و فنون و تکنیک های مذاکره
نوشته شده توسط تیم مشاوران مدیریت ایران. دسته : مشاوره مدیریت آموزش مدیریت اصول و فنون مذاکره (تکنیک های مذاکره) در درجه اول برای عملیات فروش است، اما در مواردی مانند مذاکرات در مورد بدهی ها (استقراض ها)، مذاکرات خرید ، حقوق و دستمزد و قراردادهای حوزه ی اشتغال بکار گرفته میشود. تعريف مذاكره: فرایندی گفتگو محور است که بر روی یک موضوع مشخص درجهت رسیدن به اهداف فردی یا سازمانی از طریق توافق صورت می پذیرد که در جهت تامین نیازها ، رضایت و منافع طرفین می باشد و بایستی دارای ارزش افزوده باشد. مذاكره خوب چیست: • باعث ایجاد ارتباط انساني گردد. •منافع را بر مواضع ترجیح دهیم. •برای هر مذاکره نفشه داشته باشیم و راه های جایگزین را از پیش تهیه نماییم. •شاخص و شواهد عینی و ملموس بیاورید و نه ذهنی. مذاکره و استفاده از تکنیک های مناسب، برای اثربخشی کلی یک سازمان - داخلی و خارجی - حیاتی است. اثربخشی سازمانی محصول انجام فعالیت ها در داخل یک سیستم منسجم است. مذاکره برای ایجاد سیستم داخلی (ساختار، کارکنان، عملکرد، برنامه ها، اقدامات، و غیره) حیاتی است و سازمان را به سیستم های خارجی (بازار، تامین کنندگان، فن آوری، و غیره) مرتبط می سازد. مذاکره همچنین برای بهینه سازی عملکرد فعالیت های داخلی و خارجی بسیار مهم است (عمدتا از طریق ارتباطات، توسط کارکنان). همواره در طول یک روز هر یک فرد با بيش از 17 نفر مذاكره می کند كه بيش از 85% از اين مذاكرات با سود آوري شخص ارتباط مستقيم دارد. اما 90% از دلایل عدم توفیق در کسب نتیجه به دليل عدم آشنایي افراد با مهارت هاي ارتباط مؤثر و اقناع مخاطب است. • مذاکره خوب و اثر بخش در حوزه فروش: مذاکره خوب و اثر بخش در حوزه فروش به راحتی می تواند 10٪ به درآمد حاصل فروش بی افزاید، که مسلما به باعث افزایش سود خواهد شد. • مذاکره خوب و اثربخش در حوزه خرید: مذاکره خوب و اثربخش در حوزه خرید به راحتی می توانید 10٪ از هزینه های مربوی به خرید محصولات و خدمات را کاهش دهد، که مسلما باعث کاهش هزینه کل گشته و منجرب به افزایش سود خواهد شد. • مذاکره خوب و اثربخش مدیران در حوزه ارتباط با کارکنان: مذاکره خوب و اثربخش مدیران در برخورد با کارکنان به راحتی می تواند چجابجایی کارکنان را %5 تا 10٪ کاهش دهد، که باعث کاهش هزینه های استخدام و آموزش و همچنین بهبود کیفیت، سازگاری و مزیت رقابتی خواهد شد که برای بسیاری از شرکت میتواند عامل تبدیل شکست و موفقیت نهایی باشد. • مذاکره خوب و اثربخش مدیران اجرایی با مقامات نظارتی و برنامه ریزی: مذاکره مدیران اجرایی با مقامات نظارتی و برنامه ریزی سازمان را قادر می سازد تا در بازارهای جدیدی حضور پیدا نماید که این به نوبه خود میتواند باعث تبدیل یک سازمان از زیان دهی به سودهی شود. • مذاکره خوب و اثربخش مدیران با طلب کاران: مذاکره موفق با طلبکاران ما را در حفظ کسب و کارمان یاری می نماید. عدم مذاکره با طلب کاران، اغلب منجر به بسته شدن کسب و کار می شود. • مذاکره خوب و اثربخش مدیران در مورد حقوق و دستمزد و مزایا: مذاکره خوب و موثر مدیران در مورد حقوق و دستمزد با افراد و سازمان ها، باعث دستیابی هر دو طرف مذاکره به نتایج مثبت خواهد شد. همچنین نگاه کنید به راهنمایی در مورد درخواست برای افزایش حقوق و دستمزد، و خرید و فروش با درخواست افزایش حقوق و دستمزد در صفحه پرداخت افزایش است. |
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|
|
صحیح است منبع ندارد
|
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
|