پنج شنبه, 03 خرداد 1403

 



موضوع: خلاصه درس اصول و فنون مذاکره

خلاصه درس اصول و فنون مذاکره 10 سال 1 هفته ago #76177

آموزش اصول و فنون و تکنیک های مذاکره
نوشته شده توسط تیم مشاوران مدیریت ایران. دسته : مشاوره مدیریت آموزش مدیریت

اصول و فنون مذاکره (تکنیک های مذاکره) در درجه اول برای عملیات فروش است، اما در مواردی مانند مذاکرات در مورد بدهی ها (استقراض ها)، مذاکرات خرید ، حقوق و دستمزد و قراردادهای حوزه ی اشتغال بکار گرفته میشود.

تعريف مذاكره: فرایندی گفتگو محور است که بر روی یک موضوع مشخص درجهت رسیدن به اهداف فردی یا سازمانی از طریق توافق صورت می پذیرد که در جهت تامین نیازها ، رضایت و منافع طرفین می باشد و بایستی دارای ارزش افزوده باشد.



مذاكره خوب چیست:

• باعث ایجاد ارتباط انساني گردد.
•منافع را بر مواضع ترجیح دهیم.
•برای هر مذاکره نفشه داشته باشیم و راه های جایگزین را از پیش تهیه نماییم.
•شاخص و شواهد عینی و ملموس بیاورید و نه ذهنی.


مذاکره و استفاده از تکنیک های مناسب، برای اثربخشی کلی یک سازمان - داخلی و خارجی - حیاتی است.

اثربخشی سازمانی محصول انجام فعالیت ها در داخل یک سیستم منسجم است. مذاکره برای ایجاد سیستم داخلی (ساختار، کارکنان، عملکرد، برنامه ها، اقدامات، و غیره) حیاتی است و سازمان را به سیستم های خارجی (بازار، تامین کنندگان، فن آوری، و غیره) مرتبط می سازد. مذاکره همچنین برای بهینه سازی عملکرد فعالیت های داخلی و خارجی بسیار مهم است (عمدتا از طریق ارتباطات، توسط کارکنان).



همواره در طول یک روز هر یک فرد با بيش از 17 نفر مذاكره می کند كه بيش از 85% از اين مذاكرات با سود آوري شخص ارتباط مستقيم دارد.

اما 90% از دلایل عدم توفیق در کسب نتیجه به دليل عدم آشنایي افراد با مهارت هاي ارتباط مؤثر و اقناع مخاطب است.



• مذاکره خوب و اثر بخش در حوزه فروش:
مذاکره خوب و اثر بخش در حوزه فروش به راحتی می تواند 10٪ به درآمد حاصل فروش بی افزاید، که مسلما به باعث افزایش سود خواهد شد.

• مذاکره خوب و اثربخش در حوزه خرید:
مذاکره خوب و اثربخش در حوزه خرید به راحتی می توانید 10٪ از هزینه های مربوی به خرید محصولات و خدمات را کاهش دهد، که مسلما باعث کاهش هزینه کل گشته و منجرب به افزایش سود خواهد شد.

• مذاکره خوب و اثربخش مدیران در حوزه ارتباط با کارکنان:
مذاکره خوب و اثربخش مدیران در برخورد با کارکنان به راحتی می تواند چجابجایی کارکنان را %5 تا 10٪ کاهش دهد، که باعث کاهش هزینه های استخدام و آموزش و همچنین بهبود کیفیت، سازگاری و مزیت رقابتی خواهد شد که برای بسیاری از شرکت میتواند عامل تبدیل شکست و موفقیت نهایی باشد.

• مذاکره خوب و اثربخش مدیران اجرایی با مقامات نظارتی و برنامه ریزی:
مذاکره مدیران اجرایی با مقامات نظارتی و برنامه ریزی سازمان را قادر می سازد تا در بازارهای جدیدی حضور پیدا نماید که این به نوبه خود میتواند باعث تبدیل یک سازمان از زیان دهی به سودهی شود.

• مذاکره خوب و اثربخش مدیران با طلب کاران:
مذاکره موفق با طلبکاران ما را در حفظ کسب و کارمان یاری می نماید. عدم مذاکره با طلب کاران، اغلب منجر به بسته شدن کسب و کار می شود.

• مذاکره خوب و اثربخش مدیران در مورد حقوق و دستمزد و مزایا:
مذاکره خوب و موثر مدیران در مورد حقوق و دستمزد با افراد و سازمان ها، باعث دستیابی هر دو طرف مذاکره به نتایج مثبت خواهد شد. همچنین نگاه کنید به راهنمایی در مورد درخواست برای افزایش حقوق و دستمزد، و خرید و فروش با درخواست افزایش حقوق و دستمزد در صفحه پرداخت افزایش است.
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

خلاصه درس اصول و فنون مذاکره 10 سال 4 روز ago #78445

صحیح است منبع ندارد
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: نسرین اقاملا