جمعه, 18 خرداد 1403

 



موضوع: مدیریت بازاریابی فرهنگی در شرکت تکسو

مدیریت بازاریابی فرهنگی در شرکت تکسو 10 سال 2 ماه ago #65970

استاد راهنما : سرکار خانم دکتر حسین پور
محسن وثوقی اسفند 1392
مدیریت بازاریابی فرهنگی
شرکت تکسو
تاریخچه و معرفی شرکت :
مدیران و بنیان گذاران تکسو از سال 1379 دارای سابقه در گستره کارآفرینی درعرصه فرهنگی ، هنری ، اجتماعی هستند که از آن جمله ایجاد موسسه مردم نهاد اوج اندیشان آزاد می باشد که فعالیت آن عام المنفعه و خیریه بوده وهرگونه همکاری در آن یاری بسزایی درامر کارآفرینی و حمایت از جامعه فرهنگی و هنری خواهد داشت. همچنین سازمان های مردم نهاد (N.G.O) در جهان زیر نظر سازمان ملل متحد هستند که بخش فرهنگی این سازمان به نام یونسکو میباشد.
)شرکت تلاش کاران سرمایه وزین (تکسو با چنین سازمان های فرهنگی و هنری عام المنفعه ای کار می کند. از آنجایی که بازاریابی شبکه ای واسطه ها را حذف می کند و هزینه های تبلیغات را نیز از میان می برد درآمد های ناشی از حذف واسطه ها و تبلیغات را به مشتریان، هنر مندان و جوانان اختصاص می دهد.
مدیران پویای شرکت تلاش کاران سرمایه وزین برای تحقق و رسیدن به هدف اصلی این سازمان در سال 1384 خورشیدی مبادرت به پژوهش،بررسی و ارایه طرح فروش صنایع دستی به روش بازاریابی شبکه ای نمودند که در این عرصه بسیار موفق بودند. از آنجایی که در آن سالها فقدان قانونی مصوب، برای این گونه بازاریابی احساس می شد روند اجرایی آن مسکوت ماند و مدیران سازمان بر آن شدند که با پیگیری بسیار و تلاش گسترده قوانین مصوبه محکمی پشتیبان عملی کار بازاریابی شبکه ای شود. در این فاصله مدیران بر دانش عملی و تئوری خود در زمینه های مدیریت ، بازاریابی شبکه ای ، رایانه و اینترنت همه جانبه افزودند. در سال 1388 پس از مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت (بازرگانی سابق) برای اجرایی کردن بازاریابی شبکه ای، شرکت تکسو با هدف کارآفرینی برای استعدادهای جوان در امر بازاریابی و فروش بنا نهاده شد و در سال 1390 موفق به دریافت مجوز بازاریابی شبکه ای از وزارت صنعت ، معدن وتجارت گردید و سیستم بازاریابی شبکه ای صحیح و اصولی را راه اندازی نمود. شرکت تلاش کاران سرمایه وزین (ت.ک.س.و) با شماره ثبت 413587 ثبت شده و با توجه به دانش علمی و تئوری در زمینه های مدیریت ، بازاریابی شبکه ای ، رایانه و اینترنت شرایطی را فراهم کرده که تمامی افراد بتوانند محصولات مورد نیاز خود را به راحتی و بدون نیاز به سفرهای درون شهری تهیه کنند و همچنین از فرصت کسب درآمد تکسو به صورت پاره وقت یا تمام وقت بهره ببرند. این کارکرد و فعالیت تا کنون خیلی قوی و موثر ادامه پیدا کرده است.
محصولات:
شرکت تلاش کاران سرمایه وزین که به اختصار تکسو نام دارد، در زمینه فروش تولیدات و محصولات و برندهای مختلفی از جمله : مواد غذایی - لوازم آرایشی و بهداشتی – فرش و تابلو فرش – محصولات چرمی و محصولات لوکس و هنری فعالیت می کند.
آماج و هدف های شرکت تلاش کاران سرمایه وزین :
• کار آفرینی برای تولید کنندگان کالای هنری
• سرمایه گذاری در بخش توسعه آثار فرهنگی، هنری و اجتماعی
• ایجاد کارگاه های تولیدی آثار هنری
• حمایت از تولید و صادرات بخش خصوصی
• کار آفرینی برای استعداد های جوان در امر بازاریابی و فروش
• به کارگماری بازاریابان و فروشندگان کهنه کار با استفاده از روش های نوین بازاریابی
• حمایت از جامعه فرهنگی، هنری کشور
• به کار گیری هرچه بیشتر تکنولوژی و فن آوری روز جهان در بخش سنتی ایرانی
• پیشرفت و توسعه بازار عمومی کشور
• معرفی هرچه نمایان تر هنر و فرهنگ ایران به جهان
استراتژي شركت:
امروزه تجارت الكترونيك داراي روشهاي متعددي است كه اگر راه استفاده از آنها را بدانيم مي توانيم از مزيتهاي فراوانش بهره مند شويم . يكي از اين راهها بازاريابي شبكه اي يا NETWORK MARKETING مي باشد . روشي كه بسياري از مشتريان شركت با استفاده از آن مي توانند به درآمدهاي بسيار بالايي رسيده و به اهداف مالي دلخواه خود دست پيدا كنند ، شركت تکسو با تكيه بر سابقه و تجربه 27 ساله خود در فروش و توزيع كالا هاي توليدي خود در سراسر كشور ، در نظر دارد بهترين و بزرگترين شركت بازاريابي شبكه اي در منطقه خاورميانه شود.
فروش مستقيم :
فروش مستقيم يعني اينكه هر مشتري مي تواند در حين مصرف كالاهاي شركت خريد اينترنتي تکسو، بازارياب شركت نيز باشد و محصولات شركت را به دوستان و آشنايان خود معرفي نموده تا آنها نيز محصولات شركت را از شركت خريداري نمايند، در اين صورت شركت نيز بر اساس قرارداد فيمابين و پلن درآمد زايي ،درصد قابل توجهي از اين فروش را به بازارياب پرداخت مي نمايد و هر بار كه آن مشتري محصولات شركت را خريد مي نمايد ، معرف و بازارياب وي پورسانت مربوطه را دريافت مي كند اين پورسانت درواقع همان درصدي از مبلغ فروش مي باشد كه سهم عمده فروش،توزيع كننده و مغازه دار بوده است وشركت با فروش مستقيم از كارخانه ها به مصرف كنندگان و با حذف اين واسطه ها اين مبلغ را بر اساس پلن درآمد زايي به خود مصرف كنندگان پرداخت مي نمايد
بازاريابي شبكه اي :
بازاريابي شبكه اي نوعي از تجارت است كه در آن مصرف كنندگان يك شركت توليد كننده مي توانند بازارياب محصولاتي باشد كه خود مصرف مي كنند، و با انعقاد قرارداد با شركت توليد كننده و معرفي و فروش محصولات به اطرافيان خود، درآمد قابل توجهي كسب كنند. و در صورتي كه شخص بتوانند با معرفي اين تجارت به اطرافيان خود و معرفي آنها به شركت ،گروه فروش خود را شكل دهد ، و طبق پلنهاي درآمد زائي شركت درصدهاي مشخصي از قيمت كالاهاي فروخته شده در گروه فروش خود را به عنوان پورسانت و پاداش دريافت كند. اين صنعت اولين بار در سال 1945 بكار گرفته شد و امروزه اين تجارت با بيش از 70 سال قدمت توانسته شركتهاي بزرگ و مطرح را در جهان تشويق كند تا از اين روش براي فروش محصولاتشان استفاده نمايند . متاسفانه طي سالهاي اخير بسياري از افراد و شركتهاي سود جو، با استفاده از نبودن اطلاعات كافي در مورد اين تجارت در كشور عزيزمان به صورت غير قانوني و با قصد سوء استفاده و كلاهبرداري ، باعث گرديدند كه به نام و وجه اين تجارت آسيب وارد شود. اما در حال حاضر كشورهاي پيشرفته زيادي از جمله كشورعزيزمان ايران، به روش صحيح و تحت نظارت قانوني اين تجارت، جامه عمل پوشانده اند . با توجه به تحقيقات گسترده بر روي روش صحيح ، اصولي و قانوني اين تجارت , شركت تکسو به اين نتيجه رسيد كه با استفاده از اين روش فروش مي توان شرايطي را مهيا نمايد كه كليه افراد با خريد مستقيم محصولات مورد نياز خود از وب سايت شركت و صرف زماني كوتاه براي معرفي اين محصولات به ديگران، بتوانند از پورسانت فروش مستقيم بهره مند گرديده و به درآمدهاي قابل توجهي برسند .يكي از مزاياي استفاده از بازاريابي شبكه اي در شركت خريد اينترنتي تکسو برخورداري هرنماينده فروش از يك دفتر كار اختصاصي اينترنتي و مستقل در وب سايت شركت تکسو مي باشد ،بدين ترتيب شما يكي از اعضاي تيم فروش شركت خواهيد بود و مي توانيد از ديگر مزاياي شركت همچون طرح درآمد زايي پلكاني و پاداشهاي ماهيانه قابل توجهي بهره مند شويد.
با سپاس از توجه شما عزیزان
محسن وثوقی دانشجوی ترم دوم کارشناسی مدیریت امور فرهنگی
اسفند1392
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

مدیریت بازاریابی فرهنگی در شرکت تکسو 10 سال 6 روز ago #85496

تکراری6
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: شهره حسين پور