سه شنبه, 15 خرداد 1403

 



موضوع: شرکت گلدمن ساکس

شرکت گلدمن ساکس 9 سال 11 ماه ago #91270

شرکت گلدمن ساکس،شرکت خدمات مالی و بانکداری امریکایی و چند ملیتی است که بخش عمده فعالیت های ان در زمینه ارائه خدمات بانکداری سرمایه گذاری، مدیریت سرمایه گذاری، بانکداری تجاری، هنچنین مبادله کالاهای اقتصادی،اوراق بهادار، سهامی اختصاصی و مدیریت بر صندوق های سرمایه گذاری مشترک متمرکز میباشد.
شرکت گلدمن ساکس در سال 1869 توسط بانکدار امریکایی تبار،مارکوس گلدمن تاسیس شد.در سال 1896 به بازار بورس نیویورک دعوت گردید. درحال حاضر شعبه مرکزی این بانک در ساختمان 200 وست استریت، در منطقه منهتن جنوبی، شهر نیویورک قرار دارد
مجموع دارایی های این موسسه در سال 2012 معادل 938،5 میلیارد دلار براورد شد.سهام این بانک در بازار بورس نیویورک معامله میشود، همچنین جزئی از میانگین صنعتی داو جونز به شمار می اید.
بزرکترین رویداد در تاریخ این شرکت، فروش اولیه سهام ان، در سال 199 بود
در طول حیات گلدمن ساکس، 11 مدیرعامل اجرایی هدایت شرکت را بر عهده داشته اند که نکته مشترک و منحصر به فرد این 11 مدیر، این است که تمامی انها همزمان مدیرعامل و اجرایی و رئیس هیئت مدیره گلدمن ساکس بوده اند!
اخرین مدیر، ودرواقع مدیر فعلی شرکت لویدبلنکفین میباشد که از سال 2006 تا کنون سکان رهبری گلدمن را بر عهده دارد.
همچنین یکی از رموز موفقیت این شرکت پیش بینی درستی بوده که از بازار های در حال ظهور داشته که بخش عمده ای ازین پیش بینی ها به واقعیت پیوسته.
پيوست:
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
كاربر(ان) زير تشكر كردند: مرتضی قاسمیان
مدیران انجمن: مرتضی قاسمیان