جمعه, 25 خرداد 1403

 



موضوع: رسانه چيست؟

رسانه چيست؟ 10 سال 7 ماه ago #37843

  • هادی حقگو
  • هادی حقگو's Avatar
  • آفلاين
  • دانشجو
  • ارسال ها: 122
  • Thank you received: 35
تاریخچه رسانه های عمومی در حدود 160 سال قبل با منتشر شدن کاغذ اخبار به مدیریت میرزای شیرازی ، ایران وارد جهان رسانه ای شد و این در حالی است که در غرب این تاریخ به 400 سال پیش بر می گردد قدمت کار رسانه ای در کشورهای غربی بیشتر و پیشرفت های قابل توجه ای صورت گرفته است . کارکرد رسانه : ویژگی اصلی رسانه ها همه جا بودن انهاست بر خلاف مدرسه و دیگر ارکان حیات انسانی ، رسانه ها امری فراگیرند آنها می توانن یک کلاس بی دیوار با میلیاردها مستمع تشکیل دهند . مدیریت رسانه در کل علم مدیریت ، علم استفاده از منابع محدود برای رسیدن به خواسته های نا محدود است . رسانه های اجتماعی : به مجموعه سایت ها و ابزارهایی اطلاق می شود که در فضای ایجاد شده به وسیله رسانه های نوین از قبیل شبکه های ارتباطی ، اینترنت و تلفن همراه ، متولد شده اند و رشد پیدا کرده اند رسانه های اجتماعی برای همه علاقه مندان فضای مجازی و دنیای وب می تواند جالب توجه باشد و به طور خاص برای کسانی که در حوزه های رسانه ها ، ارتباطات ، تبلیغات و بازار یابی فعالیت می کنند اهمیت بیشتری دارد . رسانه چیست ? رسانه به معنی هر وسیله ای است که انتقال دهنده فرهنگ ها و افکار عده ای باشد مانند : روزنامه ها ، مجلات ، رادیو و تلویزیون و ماهوارها و .... .
نقش هایی که بر عهده رسانه می باشد : 1- رسانه و اعتماد سازی 2 – رسانه و انعکاس واقعیت 3– رسانه و نقد سازنده 4 –رسانه و پیش بینی بحران 5- رسانه و اعتبار 6 – رسانه و تبلیغات 7 – رسانه و افکار سنجی .
تبلیغات : عبارت است از هنر و عمل انتشار اطلاعات در بین تعداد زیادی از افراد این اطلاعات بسته به سرشت تبلیغات ممکن است درست یا غلط باشد .
تلویزیون : پر مخاطب ترین رسانه در جهان است و این آمار در ایران به مراتب بیشتر است و این تنوع و کثرت مخاطب به دلیل وجود صدا و تصویر به طور هم زمان است تلویزیون قابلیت این را دارد که فرهنگ جامعه را عوض کند و به همین دلیل است که صدا و سیمای جمهوری اسلامی زیر نظر رهبری جامعه اسلامی اداره می گردد اولین و مهمترین اثر تخریبی تلویزیون بر فرهنگ ، یکسان کردن و عدم تفکیک یک پیام برای تمام مخاطبین است . خصلت دیگر تلویزیون گرفتن قدرت تفکر در لحظه است .
عواملی که از طریق تلویزیون بر افکار و فرهنگ عمومی تاثیر می گذارد : 1 – حجاب زنان 2 – تجمل گرایی 3 – تبلیغات بازرگانی 4 – جشن ها ومراسم ها 5- موسیقی 6 – برنامه های ادبی ، تاریخی ، سیاسی ، عقیدتی 7 – برنامه ای کودک.
مزایا و معایب تبلیغ در تلویزیون : مزایا : 1- امکان استفاده از سه عامل صدا ، تصویر و حرکت 2- برخورداری از جاذبه زیاد برای مخاطبین 3- پوشش و دسترسی مکانی زیاد .
معایب : 1- هزینه بالا 2- تراکم بالای تبلیغات در تلویزیون 3 – عبور سزیع از نظر بیننده 4- عدم امکان گزینش دقیق مخاطبین .
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.

رسانه چيست؟ 10 سال 6 ماه ago #39814

سلام

ملاحضه شد



با تشکر
مدير دسترسي عمومي براي نوشتن را غيرفعال كرده.
مدیران انجمن: حسن ذراتی